AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Den teite trenden «quiet quitting», om å gjøre mindre, kun det nødvendigste i jobben sin håper jeg IKKE når grem blant lærerne. Det vil bety at barn lider! Mobbeofre. De som er utenfor. De som blir plaget. Fordi, mobbing skaper ekstra arbeid for læreren. Med quiet quitting, vil læreren frasi seg ansvar på de områdene som gir «ekstra» arbeid. Når lærere ikke gidder å ta tak i mobbeproblem, frasier seg ansvar, ikke GJØR noe med en situasjon som har pågått i månedsvis! Det er for dårlig… Anonymkode: b321f...98f 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Jeg er hun som startet tråden om quiet quitting i barnehagen. Jeg tror du skjønner hva mitt synspunkt er. Anonymkode: dd5a9...8d0 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er hun som startet tråden om quiet quitting i barnehagen. Jeg tror du skjønner hva mitt synspunkt er. Anonymkode: dd5a9...8d0 Har ikke lest den tråden! Snakker om LÆRERE. Anonymkode: b321f...98f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke lest den tråden! Snakker om LÆRERE. Anonymkode: b321f...98f Lærere jobber også i barnehage og skole. Pedagogisk personell kan være så mangt. Jeg har begynt med dette i barnehage. Anonymkode: dd5a9...8d0 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Jeg synes det er tvert om. Om jeg som lærer velger å se bort fra mye av det unødige tullete papirarbeidet med rapporter og vurderinger som betyr null og nada for barna, da har jeg faktisk tid til å være påkoblet i friminutt og timet, se barna og bidra til at alle skal ha det bra. Det rekker jeg ikke når jeg løper fra møte til møte og pc til pc. Anonymkode: 4547c...0cc 31 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Og jeg skal begynne med det på skolen. Eneste fordelen vi har er at vi visstnok er uopppsigelige:-) Anonymkode: 397d6...dc0 12
Vaffelhunden Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 Quite quitting har vel vært standard prosedyre i norsk arbeidsliv i ganske mange år allerede. Har vanskelig for å se for meg at det skal kunne være mulig å være noe mindre produktive enn vi allerede er. 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Den teite trenden «quiet quitting», om å gjøre mindre, kun det nødvendigste i jobben sin håper jeg IKKE når grem blant lærerne. Det vil bety at barn lider! Mobbeofre. De som er utenfor. De som blir plaget. Fordi, mobbing skaper ekstra arbeid for læreren. Med quiet quitting, vil læreren frasi seg ansvar på de områdene som gir «ekstra» arbeid. Når lærere ikke gidder å ta tak i mobbeproblem, frasier seg ansvar, ikke GJØR noe med en situasjon som har pågått i månedsvis! Det er for dårlig… Anonymkode: b321f...98f Men det er jo en reell risiko når skolene underbemannes, og lærerne overbelastes og underlønnes. Anonymkode: bddf7...9f9 10 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg skal begynne med det på skolen. Eneste fordelen vi har er at vi visstnok er uopppsigelige:-) Anonymkode: 397d6...dc0 Ja dere blir bare flyttet på om dere gjør store feil…. Anonymkode: b321f...98f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 Vaffelhunden skrev (1 minutt siden): Quite quitting har vel vært standard prosedyre i norsk arbeidsliv i ganske mange år allerede. Har vanskelig for å se for meg at det skal kunne være mulig å være noe mindre produktive enn vi allerede er. Vel… Når de ikke gidder å ta tak i et alvorlig mobbeproblem, da begynner jeg å lure på hvorfor bli lærer når man har en gi-faen-holdning til elevenes ve og vel. Anonymkode: b321f...98f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er tvert om. Om jeg som lærer velger å se bort fra mye av det unødige tullete papirarbeidet med rapporter og vurderinger som betyr null og nada for barna, da har jeg faktisk tid til å være påkoblet i friminutt og timet, se barna og bidra til at alle skal ha det bra. Det rekker jeg ikke når jeg løper fra møte til møte og pc til pc. Anonymkode: 4547c...0cc Betyr vurderinger og rapporter null og nada for barna? Hvilken stein bor du under? Anonymkode: 428ac...7e6 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel… Når de ikke gidder å ta tak i et alvorlig mobbeproblem, da begynner jeg å lure på hvorfor bli lærer når man har en gi-faen-holdning til elevenes ve og vel. Anonymkode: b321f...98f Ikke gidder eller ikke har kompetanse? Anonymkode: 428ac...7e6 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Vi får håpe ikke det skjer, men samtidig skjønner jeg om den kun gjør arbeidsoppgavene sine på en måte. Og ikke alle andre ting som er blitt pålagt dem av samfunnet. Sånn omtrent hvert innlegg jeg har lest fra foreldre/elevenes side siste ukene er stort sett at de mister det sosiale, ungene spiller for mye pc osv. Knapt funnet ett innlegg som handler om at de faglig får problemer pga streiken. Knapt ett innlegg om at de mister faglig læring, så må si jeg undres over hva som er forventet av lærerne for tiden. Anonymkode: 0fd29...857 24
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gidder eller ikke har kompetanse? Anonymkode: 428ac...7e6 Når lærer ikke vil ta tak i det. Fordi er redd det slår tilbake på seg selv. Anonymkode: b321f...98f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betyr vurderinger og rapporter null og nada for barna? Hvilken stein bor du under? Anonymkode: 428ac...7e6 Rapporter om barns er jo bare 1/4 av rapportene som skrives. Sist uke datt jeg en hel uke med en rapport til kommunen. det gikk kun utover tid med barna. Det var det som ble bestemt at skulle prioriteres ned. Desuten kan man fint evaluere barna grundig uren å skrive rapport på alt de sier og gjør. Rapporter på mobbing, utestengelse ol derimot. Det har jeg aldri laget. Det prioriteres bort og rektor vil ikke ta i det. Anonymkode: 4547c...0cc 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rapporter om barns er jo bare 1/4 av rapportene som skrives. Sist uke datt jeg en hel uke med en rapport til kommunen. det gikk kun utover tid med barna. Det var det som ble bestemt at skulle prioriteres ned. Desuten kan man fint evaluere barna grundig uren å skrive rapport på alt de sier og gjør. Rapporter på mobbing, utestengelse ol derimot. Det har jeg aldri laget. Det prioriteres bort og rektor vil ikke ta i det. Anonymkode: 4547c...0cc Fordi? VIL dere ha skolevegrere og dårlig rykte på skolen? Ødelagte unger av mobbing? Anonymkode: b321f...98f 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lærere jobber også i barnehage og skole. Pedagogisk personell kan være så mangt. Jeg har begynt med dette i barnehage. Anonymkode: dd5a9...8d0 Barnehagen er ikke så viktig som skole så hva du gjør i barnehagen er ikke så relevant. Anonymkode: 2658e...ec3 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 Det høres ut som du er sint på en spesifikk lærer i forbindelse med en spesifikk sak. Du trenger ikke å ta det ut over alle lærere. Skolen jeg jobber på har miljøarbeider, avdelingsledere, rådgivere, helsesykepleiere osv som tar tak i mobbesaker. Lærere,; g alle andre ansatte på en skole, skal gripe inn når det oppstår konflikter og varsle hvis det er mistanke om mobbing eller utenforskap, men vi lærere er ikke magikere som kan løse alle konflikter. Anonymkode: 58f0b...ea8 11 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som du er sint på en spesifikk lærer i forbindelse med en spesifikk sak. Du trenger ikke å ta det ut over alle lærere. Skolen jeg jobber på har miljøarbeider, avdelingsledere, rådgivere, helsesykepleiere osv som tar tak i mobbesaker. Lærere,; g alle andre ansatte på en skole, skal gripe inn når det oppstår konflikter og varsle hvis det er mistanke om mobbing eller utenforskap, men vi lærere er ikke magikere som kan løse alle konflikter. Anonymkode: 58f0b...ea8 Slutt p vær spydig, ingen tror dere er magikere som tryller vekk konflikter. Det handler om å gjøre foreldrene til mobber bevisst på hva ungen deres gjør mot andre. Fy søren. Anonymkode: b321f...98f 1
Snabeltann Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 Tenker at oppdrag som øvingslærer for studenter og sensoroppdrag er noe som sitter langt inne å si ja til nå.... 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå