Gå til innhold

Smaker kaker osv med banan i, veldig mye banan? 😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, sikkert teit spørsmål... Men jeg liker ikke banan. Mann og barn spiser endel banan, men det skjer at bananer blir dårlige på benken. Har tenkt på å prøve å lage banankake/banana bread, men kjipt å lage kake jeg ikke kan spise selv 😅 Så derfor lurer jeg på om det smaker veldig mye banan, eller om det er mer subtilt.

Anonymkode: 712c1...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smaker mye banab ja

Anonymkode: 989e0...bee

Banan

Anonymkode: 989e0...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv. Det eneste ille som kan skje er at du har laget en kake du ikke liker. Men om mann og barn liker den så er jo det bare hyggelig. 

Anonymkode: d804a...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en oppskrift med kun egg og most banan. Skulle bli pannekaker.  Smakte jo helt for jævlig og heiv ut røra med en gang.  Liker ikke kaker, muffins el. med banan. Banansmaken blir veldig forsterket når den blir behandlet og varmet. Blir kvalmende.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (4 minutter siden):

Jeg så en oppskrift med kun egg og most banan. Skulle bli pannekaker.  Smakte jo helt for jævlig og heiv ut røra med en gang.  Liker ikke kaker, muffins el. med banan. Banansmaken blir veldig forsterket når den blir behandlet og varmet. Blir kvalmende.  

Hva var det du trodde en oppskrift med bare egg og banan skulle smake, om ikke banan?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var det du trodde en oppskrift med bare egg og banan skulle smake, om ikke banan?? 

Jeg skjønte jo det men var ikke klar over i hvor stor grad jeg mislikte stekt og varm banan.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et barn som ikke liker banan. Kan ikke ha en liten bit engang i kaker eller smoothie for han kjenner det med en gang. Så ja, det gor en spesiell smak.

Anonymkode: dcc6f...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det smaker mye banan. Men overmodne bananer gir mye smak uansett hva du bruker dem til.

Linda Stuhaug har en del oppskrifter på bananbrød som jeg bruker. Grunnoppskriften er bare most banan, egg, havremel og bakepulver. Da blir det som et brød (ikke kake!), som er veldig næringsrikt og godt. Jeg lager det og har i skiver i fryseren. To av barna liker det, og kjekt å gi dem noe ekstra godt i matpakken av og til, som i tillegg er sunnere enn vanlig brød.

Du trenger jo ikke spise selv, om andre i familien liker det? Brune bananer bør jo brukes opp uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: c3874...9af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, sikkert teit spørsmål... Men jeg liker ikke banan. Mann og barn spiser endel banan, men det skjer at bananer blir dårlige på benken. Har tenkt på å prøve å lage banankake/banana bread, men kjipt å lage kake jeg ikke kan spise selv 😅 Så derfor lurer jeg på om det smaker veldig mye banan, eller om det er mer subtilt.

Anonymkode: 712c1...930

Hva med å heller skjære opp bananen før den blir dårlig og frys den ned,så kan den brukes til smoothie og nicecream til mann og barn :) 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/nice-cream-sunn-bananis dette er Basic oppskrift, men man kan tilsette alt man ønsker for eksempel mango, kakao,peanøttsmør,bær og så videre og så videre

Anonymkode: 47e91...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...