Gå til innhold

"Barn" som er alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt syns du et "barn" bør være for å være alene hjemme over lengre tid...

Da snakker jeg om 1-3 måneder...

Skrev barn i hermetegn fordi det er vel mer ungdommer, men alikevel...

Videoannonse
Annonse
Gjest besøkende
Skrevet

20?

:ler:

Kommer an på barnet (ungdommen), men tror jeg ville hatt betenkligheter med å la mine barn være alene så lenge før de var myndige (eller bort imot...). Men nå er det heldigvis lenge til jeg har så store barn at jeg vil la de være hjemme alene. ;)

Skrevet

Syns kanskje ingen barn bør være alene hjemme i 3 mnd! Men det finnes vel 16 åringer som klarer seg utmerket på hybel, så jeg vet ikke? Kommer vel an på personen og om det finnes noen stabile voksenpersoner i nærheten som kan trå til hvis det er noe..?

Skrevet

Hvis jeg hadde vært mor hadde jeg ikke latt en ungdom under 17 år fått være alene hjemme over så lang tid. Hvis barnet hadde vært 17-18 hadde det nok gått fint. Det kommer selvfølgelig an på modenheten til ungdommen, hvordan han/hun oppfører seg og om man kan stole på at han/hun holder huset i orden.

Det er vel også av betydning om dere har noe familie i nærheten som kan holde et lite øye med ungdommen, sørge for at han/hun har alt som trengs.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det kommer nok veldig an på barnet/tenåringen.

Jeg var alene hjemme 6 uker hvert år fra jeg var 12. Det gikk helt fint, men så har jeg alltid vært veldig ansvarsfull. Jeg hadde besteforeldre i nærheten, og lærerne på skolen var informert og holdt kontakt med foreldrene mine.

Men jeg kommer aldri til å la mine egne barn være hjemme alene over så lang tid før de er mye eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...