Gå til innhold

Hersenes hormoner. Finnes det ingenting so hjelper mot PMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sterilisert,  så får ikke holdt dem i sjakk 😅

Det er en berg og dalbane av følelser hver gang mensen skal gjøre sitt inntog, noe som er fryktelig slitsomt. 

Drittlei av hele hormonstyret.  Syns nesten det er blitt verre med årene. Bagateller blir store som fjell, og dagen etter mensen er kommet er alt normslt igjen. Føles ut som jeg kun har to gode uker av måneden før ned bare går nedover og nedover til crashdown. 

Finnes det ikke noe som kan hjelpe?

Prøvd SSRI for noe tidligere i livet, men de gjorde meg bare flet, og jeg fauk opp i vekt. Det er det eneste legen kunne foreslå for meg 🙈

Anonymkode: 4c1bb...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble bedre da jeg begynte å trene styrke, og kuttet ut hvetemel. 

Anonymkode: 7da24...053

Skrevet

Jeg spiser lite kornprodukter, drikker lite alkohol, er forsiktig med mye kaffe. Spiser mye grønnsaker er forsiktig med ultraprosessert mat. I tillegg trener jeg yoga og går ofte tur i skogen. Får nok søvn. Hadde skikkelig ille pms i de periodene jeg ikke var nøye på dette, men nå merker jeg så å si ingenting. 

Skrevet

For noen så er p-piller ol. effektivt. Ellers så er det SSRI ja. 

Utrolig dritt at hormoner spiller en så stor rolle på humør, konsentrasjon og generelt veldig mye. 

Anonymkode: 9c5de...0fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sterilisert,  så får ikke holdt dem i sjakk 😅

Det er en berg og dalbane av følelser hver gang mensen skal gjøre sitt inntog, noe som er fryktelig slitsomt. 

Drittlei av hele hormonstyret.  Syns nesten det er blitt verre med årene. Bagateller blir store som fjell, og dagen etter mensen er kommet er alt normslt igjen. Føles ut som jeg kun har to gode uker av måneden før ned bare går nedover og nedover til crashdown. 

Finnes det ikke noe som kan hjelpe?

Prøvd SSRI for noe tidligere i livet, men de gjorde meg bare flet, og jeg fauk opp i vekt. Det er det eneste legen kunne foreslå for meg 🙈

Anonymkode: 4c1bb...ccb

Herregud, du beskriver meg. Noen ganger er jeg virkelig ei ustabil fitte (altså jeg HATER det ordet,men det ganske beskrivende for hvordan jeg både føler og ter meg).

Jeg har jo unger, så må jo holde mye inni meg.. Men to av månedens fire uker, er jeg mye lettere dust enn de to andre 

Jeg er sterilisert, for å slippe å gå på hormonpreparater, som tidligere år gjorde meg mye verre. Nå føler jeg kroppen virkelig kødder det til. Drømmer om å fjerne hele livmora, komme i overgangsalderen. Så slapp jeg å grine i bilen hjem fra jobb fordi samboeren min ikke er glad i meg (noe han er, og viser). 

Anonymkode: d8492...985

Skrevet

har ikke noe liv i hele tatt. rart ingen medisin finnes mot dette i 2022. har hetetokter også  

Anonymkode: 4e813...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...