AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Jeg er ung og i nedre del av normalvektig likevel så synes dobbelthaka i alle vinkler, selv når jeg ser rett fram. Alle bilder med mindre er tatt unormalt høyt oppe synes dobbelthake. Jeg vil gjerne legge ut bilder og videoer (tiktok) av meg selv jeg også slik andre jevngamle gjør, men dobbelthaken ødelegger og jeg ser ingen andre med dobbelthake. Anonymkode: 4ad84...350
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Dobbelthake på normalvektige er dessverre arvelig betinga. Lite å gjøre med dersom du vil unngå kirurgi, annet enn å innfinne seg med det. Anonymkode: c18eb...6c7
AprilLudgate Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Tja. Tenke at folk faktisk trenger se at slanke/normalvektige kan ha fettlager helt normale plasser? Legg ut bilder! 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Prøv å se deg litt i speilet og se hvilken vinkel du ser best ut i fra. Som regel er det sånn at om du vender hele kroppen er par grader til en side og så snur hodet rett frem og litt ned, så ser du smalest og slankeste ut. Du skal også huske på å ikke ta bilder nedenfra, hold heller kamera litt høyt! Prøv deg frem du! Som en tidligere hobby-fotograf så fant jeg ut at jeg kunne "skjule" de fleste "skavanker" ved å ta bildene fra riktig vinkel. Et poeng kan også være å tenke på noe virkelig godt eller moro rett før, da vil ansiktet ditt slappe mer av og du ser bedre ut på bilder. Anonymkode: a9e9d...805
Momma Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Prøv å se deg litt i speilet og se hvilken vinkel du ser best ut i fra. Som regel er det sånn at om du vender hele kroppen er par grader til en side og så snur hodet rett frem og litt ned, så ser du smalest og slankeste ut. Du skal også huske på å ikke ta bilder nedenfra, hold heller kamera litt høyt! Prøv deg frem du! Anonymkode: a9e9d...805 Dette synes jeg er et dårlig råd. Skal man tenke på kropps- og hodestilling hele livet hver gang det tas et bilde? Foreslår å heller gi faen, man er uansett penest når man ser naturlig og blid ut, og ikke anstrenger seg for å innta "riktig" posisjon.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Momma skrev (19 minutter siden): Dette synes jeg er et dårlig råd. Skal man tenke på kropps- og hodestilling hele livet hver gang det tas et bilde? Foreslår å heller gi faen, man er uansett penest når man ser naturlig og blid ut, og ikke anstrenger seg for å innta "riktig" posisjon. Jeg er forsåvidt helt enig, og jeg tok de beste bildene av folk når de ikke fulgte med på at jeg tok bilder -ja akkurat når de er på sitt mest naturlige. Men, det er også sånn at noen er mindre heldige på bilder -jeg selv bli ansett som ganske pen når folk møter meg i levende live, men bilder av meg blir sjeldent gode, og jeg har lært meg å passe bittelitt på. Det handler ikke om å se unaturlig oppstilt ut, men alles dobbelthake kommer faktisk til syne om man tar bildet neden i fra og opp! Anonymkode: a9e9d...805
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 -altså, jeg bikker hodet bittelitt ned når noen vil ta bilder av meg, men ikke så mye at jeg vet at man kan bli seende skummel ut. Og det er heller ikke anstrengt, jeg bare sørger for at jeg ikke blir seende ut som en kråke 😛 Anonymkode: a9e9d...805
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er ung og i nedre del av normalvektig likevel så synes dobbelthaka i alle vinkler, selv når jeg ser rett fram. Alle bilder med mindre er tatt unormalt høyt oppe synes dobbelthake. Jeg vil gjerne legge ut bilder og videoer (tiktok) av meg selv jeg også slik andre jevngamle gjør, men dobbelthaken ødelegger og jeg ser ingen andre med dobbelthake. Anonymkode: 4ad84...350 Trøst deg med at en svært høy andel kvinner er misfornøyd med bilder av seg selv. Anonymkode: 2b295...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 du ser en feil hos deg, som du glemmer i andre. Dobbelthake er noe de aller fleste har. Prøv å jobb med ditt selbvilde Anonymkode: 06e79...f98
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 Er du sikker på at andre fikk faktisk ser dette du kaller dobbelthake og legger merke til det? Uten å ha sett deg, gjetter jeg at folk rundt deg eller de som ville sett bilder av deg, ikke ville ofret haka en tanke. Folk er som regel mest kritiske til seg selv. Bryr du deg så mye om hvordan andre folk ser ut? Tenker du mye på andre folks føflekker, rynker, dobbelthaker, valker, overvekt, nesefasong, kroppsfasong eller hva det måtte være? Vi er alle forskjellige, og de færreste føler seg perfekte, men lureste råd er å godta deg selv slik du er. Anonymkode: 444d3...d3f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 dgb jeg er også stygg på bilder, men jeg gir faen. Anonymkode: 11d90...696
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 Fotograftips: Løft hodet når du blir fotografert. Stikkord: Nesen i sky. Anonymkode: c6599...5f0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fotograftips: Løft hodet når du blir fotografert. Stikkord: Nesen i sky. Anonymkode: c6599...5f0 Jeg er fotograf og er ikke enig. Ut med haka er bedre. Hvis du skal ta bilder sammen med noen, så stell deg bakerst sånn at du kan lene deg fram med overkroppen uten at det ser tilgjort ut. Jeg er dessuten som deg, slank med bollehake. Vi kan ikke alle være fotogene, men husk at i virkeligheten ser ikke folk slike ting. Jeg blir ihvertfall oppfattet som MYE penere enn jeg er basert på bilder. Nå som jeg er 40 om få år, så har jeg begynt å gi blaffen. Alle har noe de ikke liker, og jeg kan i det minste kle meg som jeg vil. Mange ville nok byttet, husk det. Anonymkode: f11f7...264 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er fotograf og er ikke enig. Ut med haka er bedre. Hvis du skal ta bilder sammen med noen, så stell deg bakerst sånn at du kan lene deg fram med overkroppen uten at det ser tilgjort ut. Jeg er dessuten som deg, slank med bollehake. Vi kan ikke alle være fotogene, men husk at i virkeligheten ser ikke folk slike ting. Jeg blir ihvertfall oppfattet som MYE penere enn jeg er basert på bilder. Nå som jeg er 40 om få år, så har jeg begynt å gi blaffen. Alle har noe de ikke liker, og jeg kan i det minste kle meg som jeg vil. Mange ville nok byttet, husk det. Anonymkode: f11f7...264 Jeg har mest erfaring med bilder til nyhetssaker i aviser. Der er det viktig å hjelpe folk å fremstå positivt. Da ber vi folk om å løfte hodet. Det gjør ikke bare at dobbelthaker ser mindre ut. Det gjør også at folk ser mer stolte og selvsikre ut på bildet. Hvis objektet i tillegg stiller kroppen i 45 graders vinkel mot kamera og snur hodet inn i linsa, blir dobbelthaka enda mer utstrekt. Hvis de da kan holde albuene i 90 graders vinkel, blir det råbra. Det dummeste du gjør når du skal bli fotografert, er å stille kroppen rett mot kamera, henge hendene ned langs sida, stå med føttene ved siden av hverandre og henge med hodet. Da lager du det vi kaller "fangebilde". Anonymkode: c6599...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 har aldri tenkt over folk med dobbelhake, følger ikke med om dem har det engang. Jeg ser på videoer som er artige, bryr meg verkem om dem veier 500 kg eller 30 kg. Anonymkode: 2bde8...a26 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 Så du vil gjemme dobbelthaken på bilder og film, hva med resten av tiden da? Alle du treffer ser den jo uansett. Embrace it. Det sitter nok mest i hodet ditt! Anonymkode: 647de...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 Alle unge har det nå til dags fordi de ikke gjør annet enn å se ned på mobilen sin. Har fått mobil dobbelhake jeg også. Sparer til fettsuging koster 27000 Anonymkode: d00fb...97a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 2 av mine 3 av mine barn som er voksen/ungdommer har «dobbelthake». Det har ingenting med vekten deres å gjøre, det er bare slik de er skapt. Det ligger litt i familien. Slike ting ved utseende er det bare vi selv som legger merke til, lett å si men ikke bruk energi på å irritere deg over noe som ingen andre tenker over en gang. Anonymkode: c5d34...09a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Alle unge har det nå til dags fordi de ikke gjør annet enn å se ned på mobilen sin. Har fått mobil dobbelhake jeg også. Sparer til fettsuging koster 27000 Anonymkode: d00fb...97a Seriøst?? Har du prøvd å finne ut hva som er årsak til dobbelthaka? Det der kan du gjøre noe med, men fettsuging er kanskje enklere enn å ta peset med å endre noe. Anonymkode: c6599...5f0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 Dersom det er dobbelthake som kan stoppe folk fra å være på tiktok, så håper jeg alle får dobbelthake. Anonymkode: 5a4fd...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå