Gå til innhold

Tips for å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er unge og har prøvd i lang tid, hvilke metoder har dere brukt som dere har lykkes med? 
vi har prøvd i et år nå og alt av prøver hos meg og han er fine. Mistanke om endo hos meg, men kunne ikke se noe på kikkhullsoperasjon. 
gynekologen kunne se at jeg hadde hatt eggløsning, så var ikke noe tvil om det. Han sa at neste skritt nå var assistert befrukting. Har lyst å sjekke Om eggleder Er tette, men dette var ikke noe de gjorde lengre å heller henviste til assistert befrukting. 
så hva har dere brukt som har lykkes? Tar imot alle tips. 

Anonymkode: 1dce1...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde rett og slett sex hver eneste dag fra slutten av mensen til begynnelsen av neste mens. Da tok det bare 3 mnd å få klaff.

Anonymkode: 82722...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hjalp ingenting. Etter flere prøverørsforsøk ble sannsynlig diagnose genfeil hos en eller begge. 

Anonymkode: 86330...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi hadde rett og slett sex hver eneste dag fra slutten av mensen til begynnelsen av neste mens. Da tok det bare 3 mnd å få klaff.

Anonymkode: 82722...87c

Vi har sex sikkert to ganger om dagen hver dag😂 gynekolog sa at det ikker er vits å spare på sæden som mange sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har sex sikkert to ganger om dagen hver dag😂 gynekolog sa at det ikker er vits å spare på sæden som mange sier

Som langtidsprøver selv;

Dette er ok om det også er det dere ellers ville gjort.

Er det for prøvingen, så slutt, ellers lover jeg at dere er så lei av pliktsex etterhvert at det vil bli et problem i forholdet i lang tid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som langtidsprøver selv;

Dette er ok om det også er det dere ellers ville gjort.

Er det for prøvingen, så slutt, ellers lover jeg at dere er så lei av pliktsex etterhvert at det vil bli et problem i forholdet i lang tid. 

Vi har sex fordi vi ønsker, ikke for å prøve å lage barn. Har prøvd å trappe ned men det passer oss rett og slett ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du hadde eggløsning den gangen er de ikke sikker du har det hver gang. Har du regelmessig syklus?

Om dere skal få hjelp til sykehus spør om iui

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss klaffet det ved å spare opp litt og klaffet aldri de periodene vi hadde sex daglig :) men nå hadde han litt nedsatt kvalitet også da.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det bare IVF som fungerte. Var 24 når vi hadde første forsøk.

Anonymkode: a3006...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1 og 2 hadde vi rett og slett bare sex 🙈 men nr3 var ikke like lett. Hadde sex 1gang i mnd, rundt eggløsning. Satt ila 6mnd eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sånn eggløsnings maskin sånn at du kan ramse opp når du har eggløsning. Ta omega 3 og MULTIVITAMINER  som inneholder hvertfall 400 mg folat det er noe alle skal ta når man prøver på barn. Spør legen hvis ikke du tror meg folat er dødsviktig under og før graviditeten. Kjenn etter I skjeden når du nærmer deg eggløsning også ikke bruk truseinnlegg  de dagene ta en finger oppi og hvis du ser lange snørrete lignende striper på fingrene så har du garantert  eggløsning! Noen blir veldig kåte og får vondt i en av egglederne når det nærmer seg. Ikke gå med stramme klær og både han og deg. Og ikke stress!! Stress hormoner påvirker graviditeten. Er lettere sagt enn gjort men spis mye sunt og ikke tenk på det bare la det komme naturlig. Så skal du se en dag at det er to striper 🤗 mye grønt som ruccols Spinat og Middelhavssalat på pose er bare eks. Er utrolig bra for fruktbarheten din. Spis også rødt kjøtt. Alt rett og slett. 

Lykke til :) det skal gå bra 

Anonymkode: 89f00...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøp en sånn eggløsnings maskin sånn at du kan ramse opp når du har eggløsning. Ta omega 3 og MULTIVITAMINER  som inneholder hvertfall 400 mg folat det er noe alle skal ta når man prøver på barn. Spør legen hvis ikke du tror meg folat er dødsviktig under og før graviditeten. Kjenn etter I skjeden når du nærmer deg eggløsning også ikke bruk truseinnlegg  de dagene ta en finger oppi og hvis du ser lange snørrete lignende striper på fingrene så har du garantert  eggløsning! Noen blir veldig kåte og får vondt i en av egglederne når det nærmer seg. Ikke gå med stramme klær og både han og deg. Og ikke stress!! Stress hormoner påvirker graviditeten. Er lettere sagt enn gjort men spis mye sunt og ikke tenk på det bare la det komme naturlig. Så skal du se en dag at det er to striper 🤗 mye grønt som ruccols Spinat og Middelhavssalat på pose er bare eks. Er utrolig bra for fruktbarheten din. Spis også rødt kjøtt. Alt rett og slett. 

Bare husk at smerter og slim ikke alltid er tegn på eggløsning.  Og der med truseinnlegg har ingen ting med å bli gravid eller eggløsning 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rødt kjøtt? Har du kilde på det, eller? 

Anonymkode: f7ad8...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha sex rundt El å håp du IKKE blir gravid. Jeg har alltid blitt gravid de gangene jeg har vært redd for å bli det. Når jeg selv har ønsket å bli gravid skjer det ingenting. 

Anonymkode: 3e0b0...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Rødt kjøtt er nogo. 

16B88F8A-EA37-4E6C-991F-D6E026BD2643.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 14.07):

Dere som er unge og har prøvd i lang tid, hvilke metoder har dere brukt som dere har lykkes med? 
vi har prøvd i et år nå og alt av prøver hos meg og han er fine. Mistanke om endo hos meg, men kunne ikke se noe på kikkhullsoperasjon. 
gynekologen kunne se at jeg hadde hatt eggløsning, så var ikke noe tvil om det. Han sa at neste skritt nå var assistert befrukting. Har lyst å sjekke Om eggleder Er tette, men dette var ikke noe de gjorde lengre å heller henviste til assistert befrukting. 
så hva har dere brukt som har lykkes? Tar imot alle tips. 

Hvis dem har hatt kikkhullsoperasjon på deg, så skulle dem sjekket egglederne dine også om de var tette. Jeg hadde kikkhulssoperasjon for har endemitriose og cyste, cyste fikk dem fjernet men endemitriose blir jo aldri fjernet. Jeg prøvde i et år uten å lykkes, men nå er jeg gravid i uke 8. jeg hadde samleie kun to ganger den måneden rett etter menstruasjon, så ble jeg gravid,  var heller ikke når jeg hadde eggløsning heller. 

Anonymkode: 1783f...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mamajune11 skrev (På 28.9.2022 den 19.30):

Rødt kjøtt er nogo. 

16B88F8A-EA37-4E6C-991F-D6E026BD2643.png

Dumt at man blander sammen rødt kjøtt og prosessert kjøtt. Sistnevnte er ikke bra, nei. 

Anonymkode: f7dfc...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 6 mnd før det klaffet, etterhvert som månedene gikk var dette tiltakene vi gjorde:

- tok folsyre og multivitaminer. Begynte med eggløsningstester fra clearblue sånn med smiley som gir en indikasjon. Fulgte med på syklusen i appen flo og tracket aktuelle symptomer for å bli godt kjent med syklusen. Vi hadde sex annenhver dag fra ca en uke før eggløsningen og til en ukes tid etter i tilfelle sen eggløsning. Ligge med pute under hoftene i 20-30 min etter sex, og den siste måneden det klaffet prøvde vi også en sånn "sædkopp" som blir satt inn etter sex og hindrer det i å renne ut med en gang.

-Ellers forsøkte jeg å ikke stresse og tenke så mye over det, selv om man selvfølgelig blir skuffet når det ikke går. Ikke start hcg tester for tidlig, vent heller til mensen er forsinket for å slippe unødvendig stress med negative tester som kan være tatt for tidlig.

Bare å fortsette utredning for å finne svar, ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: f3ae5...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få orgasme rett før eller samtidig som mannen😊 Full klaff 3 ganger! Og bruk el tester så du er sikker på eggløsning

Anonymkode: 36a8a...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mann🙃 Var i et 7 år langt forhold hvor jeg aldri ble gravid. Med ny mann ble jeg gravid etter 10 mnd. 

Anonymkode: e54a1...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...