Gå til innhold

Julegave til 2-250kr som passer "alle"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt enig med familie at vi skal kutte ut dyre gaver. Så nå skal vi legge oss på 2-250kr per person (tidligere kostet gaver ofte 400+). 

De fleste har det de trenger. 

Har dere noen gode ideer til denne prisen? Gjerne noe som kam kjøpes til flere? Som både passer bestemor og tante. 

Anonymkode: d7f67...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gaveeske med Krydder, gode oljer, gode håndklær, pene kjøkkenhåndklær, duftlys etc.. ting som forbrukes kan være fint. Alt dette får man til fine priser på feks Kid. 

Anonymkode: d4740...093

• Liker 5
Skrevet

Noe spisende og drikkende som de fleste ikke kjøper selv. Det kan være godteri, alkohol, juice, pølser, oster, kaffe, te, sjokolade. 

eller noe de kan samle på. Julepynt fra George jensen, christiana glassmagasin osv. 

servietter og stearinlys sammen med en sjokolade. 

Anonymkode: ef8dd...b65

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

eller noe de kan samle på. Julepynt fra George jensen, christiana glassmagasin osv. 

Helst ikke, med mindre de selv har uttrykt at de ønsker. 

Men enig med de andre tingene. Ting man kan spise og bruke opp. Vin, konfekt, oljer, gode såper mm. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Masse smånips på Nille eller Normal.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noe spisende og drikkende som de fleste ikke kjøper selv. Det kan være godteri, alkohol, juice, pølser, oster, kaffe, te, sjokolade. 

Støtter denne. Gjerne noe som er litt eksklusivt eller som er laget lokalt.

De fleste områder har jo lokalmatprodusenter av ulikt slag, enten det gjelder honning, sjokolade, syltetøy, øl eller kaffebrennerier. De koster 5 ganger så mye som tilsvarende produkt på Rema, men er mye bedre egnet til gave, og man unner seg sjelden slike ting selv.

På toppen av det hele støtter man lokalt næringsliv og bidrar til å holde liv i både bygder og familier. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Noe fra rituals? Gaveeske med krem, duft osv 

Anonymkode: 1d1d9...836

Skrevet

Dette er vel en gave som kun passer å gi til de som ikke er avhengig av fly. For flytende varer får en vel ikke ombord som håndbagasje.

Anonymkode: 485de...938

Skrevet

Forbruksvarer du vet den enkelte faktisk bruker. Mao - ikke kjøp den samme håndkremen til alle kvinnelige slektninger bare fordi du tar for gitt at alle bruker det og det er praktisk for deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan like gjerne kutte ut gaver syns jeg. Du får bare drit for den summen der, med mindre du plusser på resten på et eller annet gavekort.

Anonymkode: e5ad2...ff8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Æsj. Den butikken der lukter helvete. De produktene derr burde være forbudt å selge. 🤮

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde vært skivebom til de fleste jeg kjenner.

Finnes ingen gave som passer til alle! Man ender fort opp med ting som ikke blir brukt/fortært eller som bare tar opp plass. 

Tilpass til hver person, gi gavekort, eller til veldedighet (og de to siste er sikkert feil til noen det og 🤷‍♀️)

Anonymkode: f876c...20d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes ingen gave som passer til alle! Man ender fort opp med ting som ikke blir brukt/fortært eller som bare tar opp plass. 

Tilpass til hver person, gi gavekort, eller til veldedighet (og de to siste er sikkert feil til noen det og 🤷‍♀️)

Den faller ikke i god jord hos de fleste. Selv hadde jeg foretrukket å ikke få gave.

Faktisk setter jeg heller fyr på pengene mine, enn å gi til en korrupt «veldedig» organisasjon.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kan dere ikke sende hverandre ønskelister?

Anonymkode: a2b95...68c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du starter bra, og fortsetter med å rote deg litt inn i noe likevel. 

Det er INGEN gave som passer alle. 
En bra gave er gjennomtenkt, personlig, og tilpasset mottaker. 

En gave til veldedighet blir helt feil for mange. Du må vite at de liker organisasjonen du velger, og at de faktisk synes det å gi penger til denne organisasjonens navn, er å regne som en gave til dem.
For meg er det veldig rart å gi en gave til en organisasjon, og si at det å gi gaven egentlig er en gave til noen andre. Det blir som å kjøpe to gaver, og gi begge til bestemor, og fortelle tante at "jeg ga gaven din til bestemor, for hun trenger den mer, men ikke vær lei deg, jeg skrev ditt navn som giver." 
Det er noe helt annet om man blir enige om at det ikke er nødvendig å gi hverandre gaver, og at man heller skal støtte en veldedig organisasjon.  (Eller der folk peker ut en organisasjon og ber om donasjoner dit istedenfor gave.) 

Og gavekort er vel den gaven som oftest ender opp med å havne i en skuff og gå ut på dato? Da er det nesten bedre å gi penger i hånda. (Om du ikke VET at gavekortet vil bli brukt.) 

Ellers er jeg enig i at til voksne folk som "har alt", så er spiselige eller drikkbare eller andre former for forbruksvarer en fin ting. Gjerne litt dyrere og mer eksklusive ting enn folk unner seg selv. 
Men vær sikker på at mottaker liker og "har bruk for" det. Jeg har et utall av vin jeg aldri rekker å drikke (regifter ganske heftig når jeg kan.) Til jul har jeg ofte fått marsipangris (har aldri likt marsipan).
Jeg har også fått håndkrem i gave en 10-talls ganger opp gjennom årene. Men jeg bruker sjelden håndkrem, og har ganske klare preferanser til hvilken jeg skal bruke om jeg først bruker en. 
Jeg har også fått sminke jeg aldri bruker, parfymer jeg ikke liker lukten på, dusjsåper med stoffer jeg ikke tåler i, shampoo som ikke passer min hårtype osv. 

Om du har barn, så setter ofte gamle tanter og bestemødre og sånt pris på et lite bilde av barna. Kanskje til og med et bilde der de selv er sammen med barna. 

Anonymkode: d8835...fbb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den faller ikke i god jord hos de fleste. Selv hadde jeg foretrukket å ikke få gave.

Faktisk setter jeg heller fyr på pengene mine, enn å gi til en korrupt «veldedig» organisasjon.

Mens i min omgangskrets blir de satt stor pris på av tre generasjoner. Man må kjenne mottaker, uansett hva man gir.

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Mens i min omgangskrets blir de satt stor pris på av tre generasjoner. Man må kjenne mottaker, uansett hva man gir.

Det har du rett i. :) 

• Liker 1
Skrevet

Dere som vil gi mat, vær så snill, ta hensyn til intoleranser og allergier. Er så kjipt å ikke tåle gluten og få kakemenn eller noe med gluten i...

Jeg ville kjøpt gavekort for den summen, helst på et kjøpesenter eller en enkeltbutikk du vet personen liker.

Her spør vi hva andre ønsker seg og holder oss til det. Jeg setter sjeldent pris på dilldall, er minimalist og vet hva jeg trenger. Vil ikke ha 10 duftlys, 20 serviettyper og 5 håndkrem liggende når det aldri blir brukt...

Anonymkode: 4fad1...2c4

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...