AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Jeg er en ganske sensitiv person som lett blir stressa og tenker mye i katastrofetanker. Hver gang jeg leser nyhetene er det en ny katastrofe som omhandler krig, sult, resursmangler, mord... jordas undergang nesten (føles det for meg). Hver gang etter jeg har lest nyhetene får jeg vondt i magen og føler en håpløshet. Mye som presenteres i media som totalt katastrofe, bruker jo faktisk etter en stund å ordne seg. Jeg bruker så mye tid på å være urolig. Noen som har tips til hvordan man ikke skal være så redd for alt? Og samtidig få med seg det viktigste av nyheter da. Anonymkode: c1b44...3c7 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg er en ganske sensitiv person som lett blir stressa og tenker mye i katastrofetanker. Hver gang jeg leser nyhetene er det en ny katastrofe som omhandler krig, sult, resursmangler, mord... jordas undergang nesten (føles det for meg). Hver gang etter jeg har lest nyhetene får jeg vondt i magen og føler en håpløshet. Mye som presenteres i media som totalt katastrofe, bruker jo faktisk etter en stund å ordne seg. Jeg bruker så mye tid på å være urolig. Noen som har tips til hvordan man ikke skal være så redd for alt? Og samtidig få med seg det viktigste av nyheter da. Anonymkode: c1b44...3c7 Jeg prøver å holde meg til innenriksnyheter, det som skjer ute i verden har man så liten innflytelse på så det velger jeg å skrolle forbi eller ikke la meg oppsluke av, går ikke inn å leser, alle detaljer om krig og sult trenger jeg ikke daglig. Jeg er selvfølgelig opptatt av verdenssamfunnet og får led meg overskrifter. Men om man skal bekymre seg for og sette seg inn i alt så kan det bli overveldende.. Jeg prøver også å tenke at vi mennesker er svært tilpasningsdyktige og skulle noe ramme meg personlig så må jeg bare ta det der og da. Anonymkode: 8d452...07c 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Jeg sliter med det samme. Og i tunge perioder prøver bare holde meg helt unna alt av nyheter. Men har jo også lyst å få med meg hva som skjer og være oppdatert. Så noen ganger spør jeg de rundt meg om de kan fortelle meg hvis det skjer noe jeg burde vite om, og som kan berolige meg hvis tankekjøret og bekymring/katastrofetankene kommer. Prøver å ta hensyn til meg selv rett og slett. Vil gjerne følge med på alt, men det hjelper jo ingen at jeg blir dårlig av det.. Anonymkode: c45e3...65d 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Det er jo dette som er hensikten med mye av nyhetene, å skremme vettet av oss og få oss apatiske. Jeg unngår dem, orker ikke høre om det. Det er det samme hele tiden uansett. Anonymkode: 855f5...065 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo dette som er hensikten med mye av nyhetene, å skremme vettet av oss og få oss apatiske. Jeg unngår dem, orker ikke høre om det. Det er det samme hele tiden uansett. Anonymkode: 855f5...065 Antyder du at det nyhetene varsler om for tiden ikke har funnet sted? Anonymkode: 690b0...933
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 Hadde en besteforelder som var slik. Hver dag handlet om å bekymre seg for absolut alt som skjedde i verden. Hun døde plutselig av hjerneblødning i veldig høy alder. Noe hun ikke hadde bekymret seg for et sekund i sitt liv. Det var et liv bestående av ekstremt mye tid brukt på fullstendig unødvendige tanker. Noe av det mest fornuftige jeg noen gang har hørt er; "Worrying is as useful as trying to solve an algebra problem chewing buble gum". Altså, fullstendig meningsløst. Anonymkode: d5f09...f88 1
Navani Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 Jeg holder meg bevisst unna, jeg. Sjekker vg i 2-3 min på morgenen og kvelden, leser omtrent kun overskriftene. Og sier meg fornøyd med det. Kan anbefales, spesielt om du blir stresset av det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 Jeg blir helt motsatt. Jeg leser nyhetene, men distanserer meg bare meg mer og mer fra all det tragiske som skjer i verden. Jeg klarer faktisk å glede meg over de småtingene her i livet. Gleder meg nå til å logge av jobben, dra hjem for å lage en god middag og snakke med familien. Senere skal jeg ut med noen venninner for å trene. Og ser frem til å legge meg for å høre videre på lydboken. Misforstå meg rett, men grunnen jeg distanserer meg fra all elendigheten er nok bare en form for overlevelsesstrategi Anonymkode: 942f8...0ed 1
Djungelvrål Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 Jeg er redd for at situasjonen med Ukraina-Russland skal forverres og spre seg til Norge......noe jeg tror kan skje fortere enn vi aner.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 Djungelvrål skrev (2 timer siden): Jeg er redd for at situasjonen med Ukraina-Russland skal forverres og spre seg til Norge......noe jeg tror kan skje fortere enn vi aner. Ikke trigge angst nå i en tråd der mange fort blir urolige takk. De fleste av oss har allerede tenkt denne tankten mange ganger Anonymkode: c1b44...3c7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en ganske sensitiv person som lett blir stressa og tenker mye i katastrofetanker. Hver gang jeg leser nyhetene er det en ny katastrofe som omhandler krig, sult, resursmangler, mord... jordas undergang nesten (føles det for meg). Hver gang etter jeg har lest nyhetene får jeg vondt i magen og føler en håpløshet. Mye som presenteres i media som totalt katastrofe, bruker jo faktisk etter en stund å ordne seg. Jeg bruker så mye tid på å være urolig. Noen som har tips til hvordan man ikke skal være så redd for alt? Og samtidig få med seg det viktigste av nyheter da. Anonymkode: c1b44...3c7 Jeg også! Jeg klarer nesten ikke lese eller se nyheter lenger! Det er jo den ene katastrofen etter den andre. Får helt vondt i magen og blir så urolig, får angst. Klarer ikke nyhetene lenger. Må scrolle fort forbi overskriftene bare, sånn at jeg kan fort se vekk fra dommedagsoverskriftene og alt det verste. Nyheter på tv har jeg ikke sett på månedsvis, unntatt begravelsen til dronning Elizabeth nå i september. Den så jeg på nyhetskanalen CNN. Anonymkode: fdd1b...9ae
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Jeg måtte slutte å se på avisa Anonymkode: 66233...ce4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 hold deg til seriøse kanaler Anonymkode: 0bd54...253 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 Det er mye skremselspropaganda ute og går. Les nyheter kun en gang om dagen, gjør noe fint for deg selv etterpå. Tenk rasjonelt ❤️ Anonymkode: 8ce58...a64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå