AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Del Skrevet 28. september 2022 Ser bare alle butikker bugner av lyng, i alle slags farger. Går man i skogen er der jo nydelig lyng, kongler osv. Har det blitt sånn at folk ikke gidder å plukke selv? Anonymkode: cb513...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Del Skrevet 28. september 2022 Lyng er såpass billig å kjøpe i butikken at det kan koste mer i tid og/eller kroner å transportere seg selv til skogen for å plukke selv. Dessuten skal man ta hensyn i naturen, om ikke du vet om eller har et godt egnet sted du kan plukke litt lyng er ditt eneste anternaltiv å kjøpe. Anonymkode: c7e4f...17e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg gjør begge deler. Anonymkode: 9e687...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. september 2022 #4 Del Skrevet 28. september 2022 Ingen av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 28. september 2022 #5 Del Skrevet 28. september 2022 Ingen. Lyng har jeg aldri syntes var noe fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. september 2022 #6 Del Skrevet 28. september 2022 Dette forsto jeg ikke helt tror jeg. Lyngen de selger i butikker og på hagesentre står jo på rot i potter og det handler ikke om å ikke gidde å gå ut i skogen selv, men at det rett og slett ikke er tillatt å begi seg ut i skogen for å grave opp planter etter eget forgodtbefinnende på andres eiendom 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Del Skrevet 28. september 2022 Her har det vært så tørt at lyngen blomstrer dårlig i år. Sånn ellers så kjøper jeg alltid fordi jeg vil ha med rot for den skal plantes. Buketter er ikke godt nok til mitt bruk. Grave opp lyng i skogen er både veldig vanskelig og ikke lov uten avtale med grunneier. Anonymkode: d913e...616 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 28. september 2022 #8 Del Skrevet 28. september 2022 Hva bruker man lyng til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Kjøper fire for hundre. Hender jeg plukker med meg noen kvaster på bærtur. Men de er sjelden like fine som de i butikk, og uten jord drysser de jo raskt, og kan ikke plasseres pent. Hva man bruker det til? Lyng erstatter sommerblomstrene i noen av krukkene og urnene som fortsatt står ute. Plasserer det gjerne i krukker sammen med vintergrønt for å pynkte opp litt mer. Her på vestlandet holder det seg pent helt til senvinteren. Anonymkode: 1a3c3...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Del Skrevet 28. september 2022 Skjønner ikke den fascinasjonen for lyng. Må være den kjedeligste planten jeg ser. Penest i skogen. Anonymkode: aef5e...2dd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 28. september 2022 #11 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skjønner ikke den fascinasjonen for lyng. Må være den kjedeligste planten jeg ser. Penest i skogen. Anonymkode: aef5e...2dd Enig. Minner meg om åttiåringer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Del Skrevet 28. september 2022 Kjøper ikke lyng, plukker ikke lyng. Anonymkode: 73e40...2d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Skjønner ikke den fascinasjonen for lyng. Må være den kjedeligste planten jeg ser. Penest i skogen. Anonymkode: aef5e...2dd Motelvibes skrev (12 minutter siden): Enig. Minner meg om åttiåringer. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøper ikke lyng, plukker ikke lyng. Anonymkode: 73e40...2d7 Feil tråd kanskje? Tenker at om man først mener det har man neppe urner og sesongbaserte planter i utgangspunktet? Eller lar dere bare disse stå brakk hele vinteren? Eventuelt kun med vintergrønt? Anonymkode: 1a3c3...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 28. september 2022 #14 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Feil tråd kanskje? Tenker at om man først mener det har man neppe urner og sesongbaserte planter i utgangspunktet? Eller lar dere bare disse stå brakk hele vinteren? Eventuelt kun med vintergrønt? Anonymkode: 1a3c3...4a5 Feil tråd?! Nei, lyng minner meg om åttiåringer…Det er ikke fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Del Skrevet 28. september 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Ser bare alle butikker bugner av lyng, i alle slags farger. Går man i skogen er der jo nydelig lyng, kongler osv. Har det blitt sånn at folk ikke gidder å plukke selv? Anonymkode: cb513...b73 Ja Anonymkode: e535d...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. september 2022 #16 Del Skrevet 28. september 2022 solsolsol skrev (5 timer siden): Hva bruker man lyng til? Man pynter gravsteder med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegMotStrømmen Skrevet 28. september 2022 #17 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg liker lyng, men kjøper den. Et par potter og har på trappa sammen med andre høstplanter. Graver ikke opp noe i naturen, kan plukke sopp, bær, kongler på bakken. Men tar ikke med røtter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Feil tråd kanskje? Tenker at om man først mener det har man neppe urner og sesongbaserte planter i utgangspunktet? Eller lar dere bare disse stå brakk hele vinteren? Eventuelt kun med vintergrønt? Anonymkode: 1a3c3...4a5 Nei, ikke feil tråd. Lyng er fint i naturen. Har eviggrønt og vintergrønt, ikke lyng. Anonymkode: 73e40...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Del Skrevet 28. september 2022 Motelvibes skrev (19 minutter siden): Feil tråd?! Nei, lyng minner meg om åttiåringer…Det er ikke fint. Men har du krukker og urner rundt inngangspartiet ditt? Hva har du i de på høsten? Jeg er alltid åpen for nye impulser. Men synes kun vintergrønt blir ganske trist. Anonymkode: 1a3c3...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke feil tråd. Lyng er fint i naturen. Har eviggrønt og vintergrønt, ikke lyng. Anonymkode: 73e40...2d7 Hva slags grønt? Og bare grønt? Har buskbom og calochephalus. Men synes lyng bidrar godt til høstfølelsen sammen med disse for å bryte opp litt. Anonymkode: 1a3c3...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå