Gå til innhold

kjøper du lyng i butikk eller finner i naturen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser bare alle butikker bugner av lyng, i alle slags farger. Går man i skogen er der jo nydelig lyng, kongler osv. Har det blitt sånn at folk ikke gidder å plukke selv?

Anonymkode: cb513...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lyng er såpass billig å kjøpe i butikken at det kan koste mer i tid og/eller kroner å transportere seg selv til skogen for å plukke selv. Dessuten skal man ta hensyn i naturen, om ikke du vet om eller har et godt egnet sted du kan plukke litt lyng er ditt eneste anternaltiv å kjøpe.

Anonymkode: c7e4f...17e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjør begge deler. 

Anonymkode: 9e687...881

Skrevet

Ingen. Lyng har jeg aldri syntes var noe fint.

• Liker 1
Skrevet

Dette forsto jeg ikke helt tror jeg. Lyngen de selger i butikker og på hagesentre står jo på rot i potter og det handler ikke om å ikke gidde å gå ut i skogen selv, men at det rett og slett ikke er tillatt å begi seg ut i skogen for å grave opp planter etter eget forgodtbefinnende på andres eiendom :klo:

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Her har det vært så tørt at lyngen blomstrer dårlig i år.
Sånn ellers så kjøper jeg alltid fordi jeg vil ha med rot for den skal plantes. Buketter er ikke godt nok til mitt bruk. Grave opp lyng i skogen er både veldig vanskelig og ikke lov uten avtale med grunneier. 

Anonymkode: d913e...616

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva bruker man lyng til?

Skrevet

Kjøper fire for hundre. Hender jeg plukker med meg noen kvaster på bærtur. Men de er sjelden like fine som de i butikk, og uten jord drysser de jo raskt, og kan ikke plasseres pent. 

Hva man bruker det til?

Lyng erstatter sommerblomstrene i noen av krukkene og urnene som fortsatt står ute. Plasserer det gjerne i krukker sammen med vintergrønt for å pynkte opp litt mer. Her på vestlandet holder det seg pent helt til senvinteren. 

Anonymkode: 1a3c3...4a5

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke den fascinasjonen for lyng. Må være den kjedeligste planten jeg ser. Penest i skogen. 

Anonymkode: aef5e...2dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke den fascinasjonen for lyng. Må være den kjedeligste planten jeg ser. Penest i skogen. 

Enig. Minner meg om åttiåringer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøper ikke lyng, plukker ikke lyng. 

Anonymkode: 73e40...2d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Motelvibes skrev (12 minutter siden):

Enig. Minner meg om åttiåringer. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøper ikke lyng, plukker ikke lyng. 

Feil tråd kanskje? ;)

Tenker at om man først mener det har man neppe urner og sesongbaserte planter i utgangspunktet? Eller lar dere bare disse stå brakk hele vinteren? Eventuelt kun med vintergrønt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Feil tråd kanskje? ;)

Tenker at om man først mener det har man neppe urner og sesongbaserte planter i utgangspunktet? Eller lar dere bare disse stå brakk hele vinteren? Eventuelt kun med vintergrønt? 

Feil tråd?! Nei, lyng minner meg om åttiåringer…Det er ikke fint. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ser bare alle butikker bugner av lyng, i alle slags farger. Går man i skogen er der jo nydelig lyng, kongler osv. Har det blitt sånn at folk ikke gidder å plukke selv?

Anonymkode: cb513...b73

Ja

Anonymkode: e535d...0af

Skrevet
solsolsol skrev (5 timer siden):

Hva bruker man lyng til?

Man pynter gravsteder med den.

Skrevet

Jeg liker lyng, men kjøper den. Et par potter og har på trappa sammen med andre høstplanter. Graver ikke opp noe i naturen, kan plukke sopp, bær, kongler på bakken. Men tar ikke med røtter. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Feil tråd kanskje? ;)

Nei, ikke feil tråd. Lyng er fint i naturen. Har eviggrønt og vintergrønt, ikke lyng. 

Skrevet
Motelvibes skrev (19 minutter siden):

Feil tråd?! Nei, lyng minner meg om åttiåringer…Det er ikke fint. 

Men har du krukker og urner rundt inngangspartiet ditt?

Hva har du i de på høsten? 

Jeg er alltid åpen for nye impulser. Men synes kun vintergrønt blir ganske trist. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke feil tråd. Lyng er fint i naturen. Har eviggrønt og vintergrønt, ikke lyng. 

Hva slags grønt? Og bare grønt?

Har buskbom og calochephalus. Men synes lyng bidrar godt til høstfølelsen sammen med disse for å bryte opp litt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...