Gå til innhold

Hvor lenge sove v siden av valpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en valp i hus, han sover fra 22-6.30 i bur v siden av sengen min, og gjort det nå i 4 netter. Legger seg fint og våkner da om morgenen for ut å tisse. 

Ønsker ikke at han skal sove på rommet mitt for alltid, er det for tidlig å begynne flytte buret ut i gangen? Noen med samme erfaring her?

Anonymkode: 39e0b...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle latt den sove alene fra dag en.

Anonymkode: 2865d...880

Skrevet

Dette er veldig forskjellig fra rase til rase. Noen er selvstendige fra starten av, mens andre trenger lengre tid.

Anonymkode: f5bff...72a

• Liker 2
Skrevet

Som den over sier, noen trenger mer tid enn andre. 

Men jeg vil si at 4 dager er ingenting. Valper har et overlevelsesinstinkt som gjør at de vil holde seg nært omsorgspersonen. Er man alene, så dør man. Å lære en valp å være alene skal gjøres gradvis og over mange uker/måneder. Man begynner smått med å lukke baderomsdøra når man går på do, og tar det derfra. Man går ikke rett til å slenge valpen på et rom alene når den er 8-9 uker gammel 8 timer i strekk. 

En valp kan vennes til å sove alene når den er trygg nok til det. Husk at det er langt lettere å venne enn trygg hund til å sove i et annet rom, enn å tvinge en utrygg valp til å sove alene når overlevelsesinstinktet fortsatt er sterkt.

Anonymkode: 01480...d10

• Liker 1
Skrevet

For alltid. 

Anonymkode: 48e0e...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...