Gå til innhold

En jeg har kjent nå i godt over et år er blitt min beste venn,med frynsegoder. Men han skjuler meg. Hvordan kan jeg si at det ikke er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en i mai 2021, vi møtes nå og da for sex, middag, spillhygge og noen øl hos meg. Jeg anser han som en av mine bestevenner og vi ringes vel 3-5 ganger i uken og skriver litt hver dag. Han er en veldig god støttespiller, jeg er veldig glad i han og han betyr mye for meg. Men han skjuler meg, vil ikke svare på tlf når han er med meg fordi ingen har noe med hvor han er og slippe å forklare. Han er veldig opptatt av meg og mitt, spør ofte hvordan jeg hr det, hvordan det går med barna osv, men når jeg snakker om han så vil han nesten ikke svare eller svarer blabla. Jeg føler veldig at forholdet ikke er gjensidig. Jeg vil jo gjerne ha et vanlig forhold hvor vi kan finne på andre ting som andre venner gjør, er det for mye å håpe på? Er jeg unormal? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er pulevennen hans. Han har deg som pulevenn bla fordi han vil være singel og tilgjengelig for andre damer, da må han såklart skjule deg. 

Anonymkode: 78c44...263

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Jeanine89 skrev (55 minutter siden):

Jeg traff en i mai 2021, vi møtes nå og da for sex, middag, spillhygge og noen øl hos meg. Jeg anser han som en av mine bestevenner og vi ringes vel 3-5 ganger i uken og skriver litt hver dag. Han er en veldig god støttespiller, jeg er veldig glad i han og han betyr mye for meg. Men han skjuler meg, vil ikke svare på tlf når han er med meg fordi ingen har noe med hvor han er og slippe å forklare. Han er veldig opptatt av meg og mitt, spør ofte hvordan jeg hr det, hvordan det går med barna osv, men når jeg snakker om han så vil han nesten ikke svare eller svarer blabla. Jeg føler veldig at forholdet ikke er gjensidig. Jeg vil jo gjerne ha et vanlig forhold hvor vi kan finne på andre ting som andre venner gjør, er det for mye å håpe på? Er jeg unormal? 

Legg ut på ymse sosiale medier at «nå gleder jeg meg til en skikkelig kosekveld med Gunnar» el. Den smeller greit.

• Liker 3
Skrevet

Min første tanke var at han er gift/i et forhold. Og hvis du vil ha et normalt venneforhold, er det antagelig lurt å slutte å ha sex med ham.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Jeanine89 skrev (56 minutter siden):

Jeg traff en i mai 2021, vi møtes nå og da for sex, middag, spillhygge og noen øl hos meg. Jeg anser han som en av mine bestevenner og vi ringes vel 3-5 ganger i uken og skriver litt hver dag. 

Bare husk at dette er midlertidig til han finner en dame å bli sammen med eller noen andre å ha sex med. Tror man skal være forsiktig med å bli for nær en pulevenn, for det er midlertidig ordning og man bør passe på at bruddet blir minst mulig smertefullt. 

Anonymkode: 81790...c95

• Liker 4
Skrevet
Daria skrev (37 minutter siden):

Min første tanke var at han er gift/i et forhold. Og hvis du vil ha et normalt venneforhold, er det antagelig lurt å slutte å ha sex med ham.

Min første tanke også.

Anonymkode: d37c2...6ef

Skrevet

Man ligger ikke med venner. Gjør du det er dere ikke lenger venner. I dette tilfellet føler du at du har kjæreste, men han har deg bare til bruk for sex innimellom. Selvsagt skal man skjule dette, hallo !

Anonymkode: 15f5d...b06

• Liker 3
Skrevet

Du er en fuckfriend. Du blir skjult, fordi han holder døren åpen for andre damer. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er en fuckfriend. Du blir skjult, fordi han holder døren åpen for andre damer. 

Tror jeg bare må sette foten ned, rett og slett 😕

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (56 minutter siden):

Han er skilt, og vært det i flere år. Så det uroer jeg meg ikke for altså. Han er en veldig god person, men jeg vil heller droppe sexen for å bare ha et ordentlig vennskap med han. 

Skrevet

Det er ikke sosialt akseptert å være pulevenner. Derfor holder han deg skjult. Hadde dere vært kjærester hadde han selvsagt ikke skjult det.

Hvem er det som holder tilbake å ta det videre til et ordentlig kjæreste forhold?

Anonymkode: d37ac...b72

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke sosialt akseptert å være pulevenner. Derfor holder han deg skjult. Hadde dere vært kjærester hadde han selvsagt ikke skjult det.

Hvem er det som holder tilbake å ta det videre til et ordentlig kjæreste forhold?

Anonymkode: d37ac...b72

Man trenger vel ikke å fortelle det på den måten? Jeg ser hva du skriver. Og skjønner. 

Det er han som holder tilbake, han er ikke klar for noe forhold. 

Skrevet
34 minutter siden, Jeanine89 said:

Han er skilt, og vært det i flere år. Så det uroer jeg meg ikke for altså. Han er en veldig god person, men jeg vil heller droppe sexen for å bare ha et ordentlig vennskap med han. 

Du kan aldri få et ordentlig vennskap med en du i utgangspunktet hadde som sexvenn/kjæreste. Han vil trolig stikke dersom sexen forsvinner. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan aldri få et ordentlig vennskap med en du i utgangspunktet hadde som sexvenn/kjæreste. Han vil trolig stikke dersom sexen forsvinner. 

Ja det får jeg jo bare se når jeg tar det opp med han da. Takk for svar alle. 

Skrevet

Må få høre hvordan det går. Men håper han ikke stikker hvis det blir slutt på sex’en men bra du setter ned foten👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: 74dd3...76c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er tull. Jeg er venn med to gutter jeg har vært ff med. Det kommer helt an på vennskapet.

Anonymkode: da2e5...58a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gitt at begge er enige om at de ikke passer sammen romantisk, eller seksuelt, så er det vel da det ligger til rette for et reellt vennskap?  Den underliggende greia med at den ene vil mer, er jo det som tradisjonelt ødelegger. 

Anonymkode: 4d3b7...efd

Skrevet

Her kaster du dessverre bort tiden.

Jeg tror han har samboer/kjæreste når han unngår på en veldig påtatt måte å ta en telefon.

Kompiser lurer ikke detaljert på hvor man er, hvorfor osv.

Skrevet
Jeanine89 skrev (1 time siden):

Man trenger vel ikke å fortelle det på den måten? Jeg ser hva du skriver. Og skjønner. 

Det er han som holder tilbake, han er ikke klar for noe forhold. 

Du må jo først og fremt finne ut hva det er du vil. Du omtaler han først som «en av dine beste venner» og at du har lyst til å «finne på ting slik som venner gjør», mens i neste vending (quote) tolker jeg det som at du vil ha han som kjæreste, men at han ikke er interessert/klar. Ikke rart om han er forvirret og derfor holder deg på en armlengdes avstand.

Anonymkode: c5122...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jo først og fremt finne ut hva det er du vil. Du omtaler han først som «en av dine beste venner» og at du har lyst til å «finne på ting slik som venner gjør», mens i neste vending (quote) tolker jeg det som at du vil ha han som kjæreste, men at han ikke er interessert/klar. Ikke rart om han er forvirret og derfor holder deg på en armlengdes avstand.

Anonymkode: c5122...ba1

Fordi vi har hatt den praten om kjæreste, men han er ikke klar etter skilsmissen, men vi ble da enig om å være venner og han sa også at han vil  se hvor det bærer fordi han er så glad i meg, hvor like vi er, ting vi liker, verdier, fremtid osv ( men jeg merker nå at det med at han skjuler meg får meg til å føle meg dårlig i den relasjonen ) Ingen ønsker vel at en venn er slik mot en vel? Men skjønner hvorfor du skriver det du gjør, da jeg ikke uttypet alt i innlegget her. Så prøver svare så godt jeg kan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...