AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Jeg tenkte å skeie ut med skjønnhetskalender til meg og mine tenåringsdøtre. Den bør være fra noen som ikke bruker dyr, så ene kalenderen blir fra body shop, men vil gjerne ha 3 ulike kalendre, Tips Anonymkode: d1352...aa3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte å skeie ut med skjønnhetskalender til meg og mine tenåringsdøtre. Den bør være fra noen som ikke bruker dyr, så ene kalenderen blir fra body shop, men vil gjerne ha 3 ulike kalendre, Tips Anonymkode: d1352...aa3 Det er vel ingen som tester på dyr lengre? Ihvertfall er Thr Body Shop safe, foruten om det så må du jo bare sjekke kalendere du finner - for å se om det står nederst på kalenderen (bakpå), om den er cruelty free eller free from animal testing. Anonymkode: 6a3e4...518 1
Bålkaffe Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Makeupmekka er helt fri for dyretesting. 1
Zidji Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ingen som tester på dyr lengre? Ihvertfall er Thr Body Shop safe, foruten om det så må du jo bare sjekke kalendere du finner - for å se om det står nederst på kalenderen (bakpå), om den er cruelty free eller free from animal testing. Anonymkode: 6a3e4...518 Ingen tester i Europa nei, men selger de produktene sine til Kina kan de risikere å få de testet på dyr. Da støtter de med andre ord land som fortsatt uttøver grov dyretesting og kan IKKE kalles cruelty free. Mange, mange lyger på seg cruelty free stempel ved å si at deres produkter ikke er testet på dyr, men så unlater de å nevne at de selger til Kina. Motbydelig Kalendertips som ikke er nevnt og 100% cruelty free: Essence, Lush, Rituals (de var lenge i gråsonen fordi de vurderte å selge til Kina, men sålangt selger de bare til Hong Kong hvor de har egne regler), No7 fra Boots apotek. Endret 28. september 2022 av Zidji
Gjest Blomsterbie Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Body shop er fri for dyretesting og de er veldig flotte. Man kan få de i forskjellige størrelser. Vil anbefale å kjøpe/bestille tidlig da siden de blir fort utsolgt.
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Yves Roche, kanskje? Det kom reklame i dag på sms.
Zidji Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden): Yves Roche, kanskje? Det kom reklame i dag på sms. De selger til kina
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Du kan laste ned appen som heter Dyrevennlig. Der er alle som ikke taster på dyr merket med grønt, og de som gjør det med rødt. Så kan du ta utgangspunkt i de grønne og finne ut om de har kalendere. Rituals er grønn, og jeg mener de bruker å ha kalendere, så det er i alle fall et alternativ. Anonymkode: d895e...a91
Zidji Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan laste ned appen som heter Dyrevennlig. Der er alle som ikke taster på dyr merket med grønt, og de som gjør det med rødt. Så kan du ta utgangspunkt i de grønne og finne ut om de har kalendere. Rituals er grønn, og jeg mener de bruker å ha kalendere, så det er i alle fall et alternativ. Anonymkode: d895e...a91 De har markert noen merker med grønn selv om de selger til Kina. Jeg har prøvd å ta det opp med de men de bare trekker på skuldrene og sier de har hentet info fra Peta, som ikke er 100% til å stole på da de har en lavere standard til hva som defineres som cruelty free. Men det kan jo hende de er blitt mer troverdig nå likevel ville jeg dobbeltsjekket merket og sett at de ikke selger til Kina. Just in case. Fryktelig å støtte noen som med vel viten selger sine produkter i et land der dyretesting er obligatorisk Endret 29. september 2022 av Zidji
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå