Gå til innhold

Dere som har barn og ikke legger dere samtidig, når får dere tid til sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold hvor vi sliter med å finne tid til sex. Samboer legger seg mye senere enn meg (og sovner ofte på sofaen til neste dag), i tillegg har vi et barn som er våken til kl 20.30.

De to timene før jeg legger meg, går gjerne til det siste av husarbeid, forberedelser til neste dag, serier og scrolling på telefonen. For meg ville det blitt mest naturlig å hatt sex når jeg legger meg, men siden vi ikke legger oss samtidig, blir dette vanskelig. 

Hvordan løser dere dette?

Anonymkode: 4cb16...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex om morgenen når begge er uthvilt. Droppe husarbeid innimellom for sex. Dusje sammen og ha sex?

Anonymkode: 1e2c8...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ved at vi prioriterte det meste annet over sex 😂

Anonymkode: c2fcb...afb

• Liker 3
Skrevet

Vi løser det ved å legge oss samtidig. Selvsagt.

Anonymkode: 757a3...54c

• Liker 2
Skrevet

Rydder og gjør alt mens barna er våkne. Sex før leggetid. Jeg legger meg alltid først. Så det må man bare prioritere.

Anonymkode: abc93...249

• Liker 1
Skrevet

Her skjer sex mest naturlig på soverommet. Sex i dusjen for eksempel frister ikke. Samtidig er jeg så trøtt når jeg legger meg, at det føles som et tiltak å «tvinge» han med meg på soverommet når jeg legger meg, når han sitter oppe og spiller/ser serier osv.

Sex på morgenen er det ikke tid til før barnet våkner. Å våkne før det for å ha sex, er uaktuelt for oss begge. Vi er begge veldig lite morgenpersoner.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi løser det ved å legge oss samtidig. Selvsagt.

Anonymkode: 757a3...54c

For han er det ikke aktuelt å legge seg kl 22.30. 

Ts

Skrevet

Men må man legge seg samtidig for å sove for å ha sex?

Du kan jo bare si «vil du ha sex?» (kl din leggetid) og så er han våken lengre etterpå? 

• Liker 5
Skrevet

Dette høres ut som et klassisk tilfelle av  "dere må snakke sammen!".

Er det greit at han sover bort kvelden på sofaen mens du er opptatt med ditt? Var det slik du så for deg voksentilværelsen?

Husarbeid er felles prosjekt i mine øyne bare så det er sagt.

• Liker 1
Skrevet

Man legger seg sammen,  så står en opp igjen om man vil sitte oppe lenger.

For vår del fikk vi oss tv på soverommet nå som vi har tenåringer som legger seg senere enn oss. Jeg er natterangler og han sover helst med litt bakgrunnslyd, så da får jeg sett litt serie på sengekanten....

• Liker 1
Skrevet
Vimsepims skrev (6 minutter siden):

Dette høres ut som et klassisk tilfelle av  "dere må snakke sammen!".

Er det greit at han sover bort kvelden på sofaen mens du er opptatt med ditt? Var det slik du så for deg voksentilværelsen?

Husarbeid er felles prosjekt i mine øyne bare så det er sagt.

Nå jobber han og jeg er for tiden hjemme, så da er husarbeid mest mitt prosjekt. Han sover dessuten ikke på sofaen mens jeg holder på med dette. Han sovner som regel mens han sitter og ser serier etter jeg har lagt meg. Eventuelt mens vi ser serie sammen (men nekter fortsatt å legge seg samtidig som meg 😅). Skal på liv og død sitte opp til kl 2-3 (det vil si - til han sovner og kommer på rommet på morgenkvisten mens jeg gjør barnet klart til bhg).

Ts

Skrevet

Han må jo ikke legge seg selvom dere har sex når du legger deg? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sex om morgenen når begge er uthvilt. Droppe husarbeid innimellom for sex. Dusje sammen og ha sex?

Anonymkode: 1e2c8...d61

Mange fine forslag her, men dere må prate om det og finne en løsning 

Skrevet
Anonym6789 skrev (10 timer siden):

Han må jo ikke legge seg selvom dere har sex når du legger deg? 

Nei, men blir aldri til at vi har sex når jeg legger meg, og han ikke skal legge seg. Da har han enten sovnet på sofaen eller er opptatt med spill/serier. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, men blir aldri til at vi har sex når jeg legger meg, og han ikke skal legge seg. Da har han enten sovnet på sofaen eller er opptatt med spill/serier. 

Ts

Hva mener han selv da? Når passer det for han visst han prioriterer tv og spill? 

Skrevet

Har man lyst på sex så har man tid til sex tenker jeg.

Det høres ikke ut som noen av dere har spesielt lyst.

Anonymkode: 72325...966

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 9.52):

Jeg er i et forhold hvor vi sliter med å finne tid til sex. Samboer legger seg mye senere enn meg (og sovner ofte på sofaen til neste dag), i tillegg har vi et barn som er våken til kl 20.30.

De to timene før jeg legger meg, går gjerne til det siste av husarbeid, forberedelser til neste dag, serier og scrolling på telefonen. For meg ville det blitt mest naturlig å hatt sex når jeg legger meg, men siden vi ikke legger oss samtidig, blir dette vanskelig. 

Sex kan man ha på de fleste steder i huset. Vi kunne ha en kjappis i stua eller på badet mens barnet sov på dagtid. Jeg la meg ofte først, da hendte det i dusjen eller på sofaen før jeg la meg. Kjedelig å måtte ha sex i sengen hele tiden. 

Anonymkode: afb12...942

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 10.15):

Her skjer sex mest naturlig på soverommet. Sex i dusjen for eksempel frister ikke. Samtidig er jeg så trøtt når jeg legger meg, at det føles som et tiltak å «tvinge» han med meg på soverommet når jeg legger meg, når han sitter oppe og spiller/ser serier osv.

Sex på morgenen er det ikke tid til før barnet våkner. Å våkne før det for å ha sex, er uaktuelt for oss begge. Vi er begge veldig lite morgenpersoner.

Ts

Den perioden jeg la meg før han så ØNSKET han å bli med for å kose litt. Ikke alltid sex, men vi lå alltid i senga i 10-15 minutter før han stod opp igjen. At du må tvinge han med er jo helt vanvittig? Og at han gamer... Vel. Det drev min med og. Han måtte til slutt velge, meg eller spillet. For han var umulig å ha et voksent forhold med før han sluttet å spille. Nå legger vi oss samtidig og har det veldig fint :) 

Anonymkode: 8daa9...4ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts

Må være forferdelig å bli så lite prioritert? Synes du det er ok? Gir det deg en god følelse? Ikke rart du ikke har ork til å prioritere sex heller, kan da ikke være mange gode følelser som flommer over for en mann som gir så lite. 

Anonymkode: 8daa9...4ea

Skrevet

Det høres ikke ut som mannen din er noe interessert i å ha sex, hvis han prioriterer TV, spill og soving på sofaen over deg/sex… Ser ikke hvordan dere skal kunne løse dette uten å snakke sammen.

Her sover ungen enda på vårt soverom om natta, så sex blir andre steder i huset eller når ungen er hos besteforeldre/tante ol. om ettermiddagen.

Anonymkode: e08e7...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...