Gå til innhold

Holde seg hjemme ved luftveissymptomer eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under korona var det ingen tvil om man skulle holde seg hjemme eller ikke, men nå føler jeg vi er tilbake til før pandemien. Folk går på jobb med forkjølelse og lignende. 

Nå sliter jeg med hoste, hodepine og noe nedsatt allmenntilstand, og er så I tvil om hva som er riktig. Jeg er jo ikke så syk, og det er jo ikke nok egenmeldinger om en skal ringe seg syk hver gang man er forkjøla. 

Hvordan praktiserer folk det nå? Kan legge til at jeg er helsepersonell og jobber med mennesker. 

Anonymkode: ccf61...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis allmenntilstanden er nedsatt, så holder jeg meg hjemme. Feber er no-go. Blir sur når folk kommer på jobb med feber. 

Litt hodepine, tett nese, litt sår hals - da går jeg nok på jobb. Har ikke et forkjølet enda etter korona, men ungene har hatt vondt i halsen men vanlig allmenntilstand, og da sendte jeg dem på skolen. 

Anonymkode: b9470...2b8

• Liker 1
Skrevet

Ta koronatest så slipper du å smitte folk med korona, hvis det er det du har.

Jeg skulle til legen forrige uke fordi jeg var så forkjølet, og fikk beskjed om at jeg måtte ta Coronatest før jeg kom til legesenteret, hvis ikke fikk jeg ikke komme inn.

Anonymkode: 9b8ac...8b3

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Under korona var det ingen tvil om man skulle holde seg hjemme eller ikke, men nå føler jeg vi er tilbake til før pandemien. Folk går på jobb med forkjølelse og lignende. 

Nå sliter jeg med hoste, hodepine og noe nedsatt allmenntilstand, og er så I tvil om hva som er riktig. Jeg er jo ikke så syk, og det er jo ikke nok egenmeldinger om en skal ringe seg syk hver gang man er forkjøla. 

Hvordan praktiserer folk det nå? Kan legge til at jeg er helsepersonell og jobber med mennesker. 

Hvorfor ikke ta en test, er det ikke korona, så går du på jobb hvis du føler deg frisk nok til å klare jobben. 

Anonymkode: ae348...9c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hostet, snørret og nyst av og på i over en måned nå. Hadde redusert allmenntilstand i et par dager. Dersom jeg skulle holdt meg hjemme på grunn av dette, så hadde jeg gått glipp av veldig mye obligatorisk innlevering, oppmøte og forelesninger. Ergo det ville vært komplett umulig. 

Dersom du jobber i helsa, så kan det hende ting er anderledes. Ellers er mitt inntrykk av at host og snufs ikke er grunnlag for å være hjemme. 

Anonymkode: 06c90...cc8

Skrevet

Ja hold deg hjemme når du er syk og når du er helsepersonell så er det viktig at du ikke smitter pasienter. Selv om du ikke føler deg så syk selv så er du fortsatt smittsom i starten i noen dager og noen som blir smittet kan bli alvorlig syk. Det skulle vært en regel det at alle måtte holde seg hjemme når de var syke av virus uansett hvilken smittsom virus det er. Hvorfor skal andre bli smittet og syk, kanskje veldig syk, fordi noen ikke ville holde seg hjemme når de var syk og smittsom? Det er ikke greit eller noe rettferdig i det hele tatt.
Så er man syk så holder man seg hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pandemien er over og det er særreglene man fulgte under den også. Er man småsyk, så kan man som regel jobbe hvis man har en alminnelig jobb.

Anonymkode: 945e8...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pandemien er over og det er særreglene man fulgte under den også. Er man småsyk, så kan man som regel jobbe hvis man har en alminnelig jobb.

Anonymkode: 945e8...d17

Pandemien er ikke over. Mange land har innført munnbind igjen (Italia, Spania,Hellas osv) og flere er nedstengt slik som Kina, men det hører vi lite om .

Mange sliter med long covid ( utmattelse, kognitive problemer, følelser av å være konstant forkjølet) inkl meg selv

Anonymkode: 9b8ac...8b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...