Gå til innhold

Kan jeg ringe barnehagen for å gratulere et barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen konflikt. Jeg hadde bare lyst til å snakke med min niese og gratulere henne selv.  

Anonymkode: c2ae7...8b2

Hold barnehagen utenfor. 
De kan ikke vite bakgrunnen for en sånn merkelig henvendelse. 
Jeg som forelder hadde ikke likt at min søster eller svigerinne begynte å ringe til barnehagen for sånne ting. 
Ta med ditt søsken direkte 

Anonymkode: 4058d...eb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Taushetsplikten. 

Anonymkode: 1ce9c...60f

Sikker? Hvor står det?  Jobber selv i barnehage og er ganske sikker på at det at et barn går i barnehagen du er ansatt i, ikke i seg selv er å regne som et personlig forhold og det er dermed ikke taushetsbelagt informasjon.

Anonymkode: 5e7d8...998

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er god, men ikke så lett gjennomførbart. 

Ville tatt en video, og sendt til mammaen. 

Anonymkode: 2ac5c...277

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette? Er du egentlig far/mor som ikke skal ha kontakt med barnet som prøver å lure deg rundt det ved å ringe barnehagen? Dette er helt sprøtt.

Anonymkode: 35597...e95

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg som mor oppdaget at en tante eller en onkel hadde ringt barnehagen for å snakke med datteren min, hadde de fått høre det.

Slikt gjør man bare ikke.

Anonymkode: 7a646...a32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sikker? Hvor står det?  Jobber selv i barnehage og er ganske sikker på at det at et barn går i barnehagen du er ansatt i, ikke i seg selv er å regne som et personlig forhold og det er dermed ikke taushetsbelagt informasjon.

Selvsagt er det taushetsbelagt informasjon. Du trenger ikke å plapre ut om at  barnet har diabetes, ADHD eller at foreldrene er skilt for at det skal være brudd på taushetsplikten. Det går på personvern. Det er noe av det aller første vi blir informert om når vi signerer kontrakt. Det er en selvfølgelighet. Den regelen finnes blandt annet for å beskytte barn på hemmelig adresse, fordi det er opp til fortsatte hvor mye informasjon som skal deles, men også fordi personvernet uansett er såpass strengt i offentlige institusjoner og barnehager og skoler i Norge. Hvis jeg røper navnet på brukere der jeg jobber, risikerer jeg å miste jobben. Det må samtykkes til at navn deles, bilder som legges ut på årshjulet og lignende på internett viser kun bakhodet av barn. I praksis kjenner de andre foreldrene alltid navnet på de andre barna på avdelingen, så der er det lite vits i å skjule navn men at noen ringer, presenterer seg som en tante og ønsker å snakke med et navngitt barn, det er ikke nødvendigvis noe ansatte uten videre gir adgang til 

Anonymkode: cd63b...b10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt at du som ansatt i barnehage ikke vet hva som inngår i taushetsplikten 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 9c4d7...033

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gjør dette så driter du ut både barnet og foreldrene hennes, TS. 

Anonymkode: c97fb...758

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med øvrige - Ikke gjør det!

Du kan:

- Ringe på morgenen før barnehagen

- Finne fem minutter til å ta en liten ringepause i løpet av vakten din på ettermiddag/kveld.

- Lage en liten videohilsen som du sender til moren, så hun kan vise barnet.

Anonymkode: 7ce0c...594

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ringe pga at du er på jobb men du skal ringe og forstyrre de barnehageansatte når DE er på jobb?

Skal barnehagen med 3 voksne på 18 barn bruke tid i sin arbeidsdag på å ta ett barn til side for å snakke i telefonen? Hva med de andre 17 barna som da står igjen med to voksne? Eller om du ringer i pausen så er de bare 2 voksne på 18 barn allerede, så hvordan tenker du de skal prioritere dette inn i sin tidstabell?

Anonymkode: ba62d...d74

Ok Karen..

Anonymkode: 56d21...620

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor det er så mange ensomme mennesker i landet vårt..når til og med kjærlighet blir misforstått. 

En 3 åring hadde garantert syns det var superstas å få telefon fra sin tante når barnet var i barnehagen. Barnehagedagen er lang og fylt med rolige, kjedelige perioder, selv om man har bursdag. 

Jeg vil ikke anbefale deg å ringe barnehagen Ts, for det er som de andre sier, problemfylt ifht personvern og taushetsplikt. 
Men tanken din er veldig fin! Og niesen din er superheldig som har slike fantastiske mennesker i livet sitt. 

Anonymkode: 56d21...620

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...