McMary Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Snakket litt med en mann i nabolaget og følte kjemi med en gang, men syns det ville være kleint å vise det når vi bor så tett, så jeg har vært litt reservert. Etter en samtale i gata noen måneder senere, sendte jeg han allikevel en melding, som har blitt til 100 meldinger og en tur i skogen. Jeg har blitt tiltrukket og vet godt at jeg vil bli kjent med tanke på om vi passer sammen som kjærester, men hva tenker han? Jeg skjønner jeg må spørre han, men vil så gjerne ha innspill fra dere først for å vite litt om hva som er "vanlig"?!? 🤔 Hvis du er voksen, har barn og full jobb og flere venner, vil du da bruke opp til et par timer på en kveld de fleste dager i uka for å bli kjent med noen du bare har lyst til å bli venner med? Vi har chattet i en måned nå, og jeg tenker dette er alt for mye for gryende vennskap, men han gir ingen signaler på noe annet. Jeg inviterte på tur, og det var "bare" hyggelig det også. Han har ikke tatt opp tråden med nytt treff, men vi skal reise bort i høstferien så det kan jo være logisk. Jeg syns han er litt for "formell" til å være tiltrukket, men kan det være sjenanse? Hjelp, jeg gikk fra å tenke "vi får se hva som skjer" til "nå må det skje noe snart!" etter den turen. 😍🙈 1
exictence Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Selv synes jeg chatting er hyggelig og behagelig, så det kan jeg godt finne på å gjøre om kveldene hvis jeg får meldinger. Interesse for noe mer enn vennskap skjer nødvendigvis ikke av den grunn, men av opplevelser sammen. Har dere bare vært på en tur i skogen, og det var ditt initiativ? Da tror jeg at jeg ville latt være å ta mer kontakt på initiativ, men se om han tar utspillet først. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Skal dere reise bort sammen i høstferien? Anonymkode: 1343c...28a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Jeg tror det er sjans for mer enn vennskap, men kun om du selv eskalerer det. Så enkelt, og så skummelt på samme tid. Anonymkode: ad0be...83b 1
Engel Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Nja... Jeg kunne nok funnet på å chatte litt og gått tur med noen av motsatt kjønn kun med vennskap i tankene hvis han hadde tatt initativ. Men da ville jeg vært veldig på å holde samtalene litt upersonlige. Tar han mye kontakt på melding, eller er det stort sett du som gjør det? Hva skjer om du ikke sender melding på et par dager? Hva snakker dere om? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Du må invitere han på vin, selvsagt. Gjerne 2-3 flasker vin. Først da kommer sannheten fram. Skuldrene senkes. Det er virkelig den beste måten å få en mann ut av skallet sitt, eller åpne seg om sine følelser. Om han ikke vil noe mer etter den vin-kvelden så vet du at han bare ønsker vennskap. Anonymkode: 04e4b...61d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 Hvem tok initiativet til tur i skogen? Jeg kan godt finne på å svare/holde dialog med en mann som skriver til meg, uten at jeg er tiltrukket av han. Tipper han er høflig. Med mindre han er ekstremt sjenert (det vet du), så hadde han grepet sjansen om han var interessert i deg Anonymkode: ed93a...2b1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 Han trives åpenbart i selskapet ditt og vil bli bedre kjent med deg siden han tilbringer så mye tid med deg, men det er umulig å vite om han bare ønsker selskap, sex eller forhold. En grei pekepinn jeg pleier å bruke er å legge merke til om mennene bare vil slå ihjel tid sammen eller om de faktisk spør masse spørsmål om meg for å bli godt kjent med MEG, dypere enn hva man jobber med og hvor man er vokst opp liksom.. Og om de vil gjøre forskjellige ting sammen med settinger som gjør at man blir kjent på flere måter og ikke bare slappe av sammen og se film. Anonymkode: 464e6...4eb 1
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2022 exictence skrev (5 timer siden): Selv synes jeg chatting er hyggelig og behagelig, så det kan jeg godt finne på å gjøre om kveldene hvis jeg får meldinger. Interesse for noe mer enn vennskap skjer nødvendigvis ikke av den grunn, men av opplevelser sammen. Har dere bare vært på en tur i skogen, og det var ditt initiativ? Da tror jeg at jeg ville latt være å ta mer kontakt på initiativ, men se om han tar utspillet først. Takk for innspill. Jeg kan også svare på meldinger, men om jeg ikke er interessert kan jeg finne på å svare dagen etter eller hvert fall etter jeg er ferdig med det jeg driver med. Mellom han og meg er det raske og lange svar, jeg er faktisk overrasket over at han har tid til det, for jeg vet han har mye annet. Turen var mitt initiativ ja, og jeg tenkte egentlig å vente på hans utspill, men kjenner at jeg ikke orker denne grublingen som har startet opp etter turen.
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal dere reise bort sammen i høstferien? Anonymkode: 1343c...28a Nei, hver for oss med hver våre barn.
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 28. september 2022 Engel skrev (5 timer siden): Nja... Jeg kunne nok funnet på å chatte litt og gått tur med noen av motsatt kjønn kun med vennskap i tankene hvis han hadde tatt initativ. Men da ville jeg vært veldig på å holde samtalene litt upersonlige. Tar han mye kontakt på melding, eller er det stort sett du som gjør det? Hva skjer om du ikke sender melding på et par dager? Hva snakker dere om? Takk for innspill. Vi tar kontakt annenhver gang, og det har jo blitt hyppigere og hyppigere. Hver dag nå i en ukes tid. Så, hvis jeg ikke skriver til han så skriver han til meg. Samtalene er blitt veldig personlig, både på melding og på turen. Jeg ville ikke åpnet meg så mye for en jeg tenkte bare skulle bli en venn! Vi snakker om personlighet, egenskaper, eks-forholdene våre, barna, og for all del ting som hobbyer og dagligdagse ting.
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han trives åpenbart i selskapet ditt og vil bli bedre kjent med deg siden han tilbringer så mye tid med deg, men det er umulig å vite om han bare ønsker selskap, sex eller forhold. En grei pekepinn jeg pleier å bruke er å legge merke til om mennene bare vil slå ihjel tid sammen eller om de faktisk spør masse spørsmål om meg for å bli godt kjent med MEG, dypere enn hva man jobber med og hvor man er vokst opp liksom.. Og om de vil gjøre forskjellige ting sammen med settinger som gjør at man blir kjent på flere måter og ikke bare slappe av sammen og se film. Anonymkode: 464e6...4eb Takk for svar. Han prøver å bli kjent med meg på et nivå jeg knapt kjenner meg selv. 😅 Så det er ikke overfladisk, men heller ikke flørting. Jeg har ikke lyst til å flørte, jeg tror ikke jeg klarer det heller, med mindre jeg vet om han er tiltrukket av meg. Det betyr jo ikke annet enn at begge vet at vi dater, slik vi ville visst om vi hadde møttes via en app. Jeg er enig, hvis det blir dating så bør det skje på ulike arenaer. Er det vennskap han går for, kan vi jo allikevel rusle en tur i ny og ne, men jeg vil ikke fortsette å legge så mye energi i å chatte og bli kjent. Jeg tror jeg kjenner på at jeg har utlevert meg en del og ikke har lyst til å fortsette med det om han bare vil ha noen å prate med.
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #13 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem tok initiativet til tur i skogen? Jeg kan godt finne på å svare/holde dialog med en mann som skriver til meg, uten at jeg er tiltrukket av han. Tipper han er høflig. Med mindre han er ekstremt sjenert (det vet du), så hadde han grepet sjansen om han var interessert i deg Anonymkode: ed93a...2b1 Takk for svar. Jeg tok initiativet. Det er ikke alle som er så frempå, og det står litt på spill når vi bor så tett på hverandre. Jeg vil jo heller ikke trå feil og deretter måtte omgås i ettertid. Men vi kan ikke sitte på gjerde i all evighet. 😅
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 17 minutter siden, McMary said: Takk for svar. Jeg tok initiativet. Det er ikke alle som er så frempå, og det står litt på spill når vi bor så tett på hverandre. Jeg vil jo heller ikke trå feil og deretter måtte omgås i ettertid. Men vi kan ikke sitte på gjerde i all evighet. 😅 Skjønner, men om dere trår feil, så går det også over på et tidspunkt. Hadde han vært interessert, så tviler jeg på at du hadde trengt å spør om det her. (Jeg låter negativ, men jeg tror det stemmer. Håper jeg tar feil 🙂 ) Anonymkode: ed93a...2b1
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #15 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner, men om dere trår feil, så går det også over på et tidspunkt. Hadde han vært interessert, så tviler jeg på at du hadde trengt å spør om det her. (Jeg låter negativ, men jeg tror det stemmer. Håper jeg tar feil 🙂 ) Anonymkode: ed93a...2b1 Det kan godt hende du har rett. Men nå tok jeg sjansen og spurte om vi er på samme kurs. Så gjemmer jeg meg under dyna mens jeg venter på svar. 😂 Jeg syns det ville være verre om jeg begynner å flørte og det blir skikkelig kleint. Jeg tenker også på å skjerme meg selv, for jeg merker at følelsene kommer. Har ikke lyst til å bli forelsket i en som bare vil ha meg som venn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 16 minutter siden, McMary said: Det kan godt hende du har rett. Men nå tok jeg sjansen og spurte om vi er på samme kurs. Så gjemmer jeg meg under dyna mens jeg venter på svar. 😂 Jeg syns det ville være verre om jeg begynner å flørte og det blir skikkelig kleint. Jeg tenker også på å skjerme meg selv, for jeg merker at følelsene kommer. Har ikke lyst til å bli forelsket i en som bare vil ha meg som venn. Du er tøff. Mange som ikke tør å spør om det. Krysser fingre for deg, om ikke, så sparer du deg for mye ved å være så avklarende tidlig. Anonymkode: ed93a...2b1 1
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #17 Skrevet 28. september 2022 Takk for alle svar, det gjorde meg bedre forberedt på det flere skrev; at det går an å legge så mye tid ned i å bli kjent med en dame man ikke er tiltrukket av. Det verste er at han hadde forstått at jeg «fisket» og allikevel har tatt så mye kontakt og vært så personlig. Når jeg merker at en mann er interessert, og jeg ikke er det, så tar jeg avstand. Men ok, der lærte jeg noe igjen. 1
McMary Skrevet 28. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er tøff. Mange som ikke tør å spør om det. Krysser fingre for deg, om ikke, så sparer du deg for mye ved å være så avklarende tidlig. Anonymkode: ed93a...2b1 Takk! Nettopp, nå slapp jeg å bli forelsket og bruke mer tid på feil mann. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 McMary skrev (21 minutter siden): Takk! Nettopp, nå slapp jeg å bli forelsket og bruke mer tid på feil mann. Takk for at du delte. Jeg har opplevd noe lignende selv. Det er nok noe i det der at når en mann er interessert så VET man det. Da trenger man ikke analysere osv. Anonymkode: 92c6f...170 1
McMary Skrevet 29. september 2022 Forfatter #20 Skrevet 29. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for at du delte. Jeg har opplevd noe lignende selv. Det er nok noe i det der at når en mann er interessert så VET man det. Da trenger man ikke analysere osv. Anonymkode: 92c6f...170 Ja, eller som i dette tilfelle. Jeg fikk en milelang forklaring, men kort fortalt liker han meg men er ikke klar for noe nytt forhold nå. Så det er ikke rart jeg ble forvirret sånn sett. Men ja, hvis han virkelig var interessert i et forhold, ville det sannsynligvis eskalert mer og jeg ville ikke vært i tvil. Endret 29. september 2022 av McMary 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå