Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen i 7 mnd. I 40 årene. Er kjærester og har møtt familie og hverandres barn. Er mye sammen. Plutselig sier han at han tør ikke satse alt, alle følelser, fordi han er redd for å bli såret og gå i kjelleren flere ganger slik han har opplevd før .. jeg forstår ikke at man kan holde tilbake på følelser. Sier han begynner å bli veldig glad i meg .. begynner?? 

Anonymkode: 1ed85...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg forstår ikke at man kan holde tilbake på følelser 

Det er lett, det er bare å være redd nok. 

Anonymkode: 0d9a4...8a2

• Liker 4
Skrevet

Begynner?? Jo fordi det er ganske enkelt slik at til å begynne med så er det litt forelskelse/liker personen for utseende og så blir en kjent og begynner å bli oppriktig glad i personligheten til vedkommende.

At en tidligere har blitt såret gjør jo at en blir usikker på om dette forholdet også vil ende med bristet hjerte, og da tørr en kanskje ikke å satse helhjertet i forholdet men er litt mer reservert. 

• Liker 1
Skrevet

Da er han ikke forelsket nok 

Anonymkode: ca7b8...17f

• Liker 4
Skrevet

det er en vei ut av forholdet, en annen måte å si "det er ikke deg altså, det er meg" på.. Skikkelig fjrotiss egentlig.. 

Anonymkode: 82be2...ac8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Herregud! For noen svar det er i denne tråden. Er folk helt blåste at selv normalpsykologiske reaksjoner blir sett på som tegn på sykdom/røde flagg?

TS: han forteller deg at han er redd for sine følelser fordi han har opplevd vanskelige ting før. Han åpner en dør til deg slik at du kan komme han i møte og være der for han. Hvis du backer unna nå og hører på venninner eller idiotiske råd i denne tråden, så blir ting vanskeligere. Ta en prat med han og snakk om disse tingene. Jeg er sikker på at forholdet deres får en ny dimensjon.

Kjærligheten kan bli skummel for mange. Det innebærer blant annet tillit og hvis den har vært en mangelvare gjennom livet, stoler en ikke lett på andre. Men mest av alt kan mange være redde for visse følelser. Dette er normale ting hos mennesker og kommunikasjon kan gjøre ting bedre.

Endret av Skid_raw
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Skid_raw skrev (28 minutter siden):

Herregud! For noen svar det er i denne tråden. Er folk helt blåste at selv normalpsykologiske reaksjoner blir sett på som tegn på sykdom/røde flagg?

TS: han forteller deg at han er redd for sine følelser fordi han har opplevd vanskelige ting før. Han åpner en dør til deg slik at du kan komme han i møte og være der for han. Hvis du backer unna nå og hører på venninner eller idiotiske råd i denne tråden, så blir ting vanskeligere. Ta en prat med han og snakk om disse tingene. Jeg er sikker på at forholdet deres får en ny dimensjon.

Kjærligheten kan bli skummel for mange. Det innebærer blant annet tillit og hvis den har vært en mangelvare gjennom livet, stoler en ikke lett på andre. Men mest av alt kan mange være redde for visse følelser. Dette er normale ting hos mennesker og kommunikasjon kan gjøre ting bedre.

Det du foreslår altså at ts skal bli en slags "mamma" eller lærer for han...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. En støttende partner. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst??? 

Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Nei. En støttende partner. 

Bingo! Akkurat det jeg mente.

• Liker 1
Skrevet

Han er glad i deg. Mer enn han tør si. Gan har vært såret tidligere og holder på med å tine opp igjen.  Det tar tid å stole på noen og å gå over fra forelskelse til faktisk kjærlighet.  

Anonymkode: cf514...46c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Nei, det hun sier er at han trenger støtte fra partner og tid til å tørre å gi alt av seg selv. Noe som er helt normalt, spesielt hvis man har opplevd å bli sviktet før.

Anonymkode: be13a...e23

• Liker 3
Skrevet

Ts her; jeg håper oppriktige og ærlige menn kan svare også. Jeg svinger mellom å tenke at han ikke har nok følelser/er like forelsket som han har vært tidligere, til å faktisk være redd for å bli såret. Sier i allefall at han er glad i meg etter hvert. Skal legge til at han gikk til psykolog etter ene bruddet .. 

• Hjerte 1
Skrevet

Min tolkning er at NÅ kjenner han skikkelig på følelser og blir redd for å bli såret.

Tror det kan være lurt du står litt stødig nå, ikke spørre, grave, analysere for mye. Men vær der med han. 

Anonymkode: 92379...bc2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts her; jeg håper oppriktige og ærlige menn kan svare også. Jeg svinger mellom å tenke at han ikke har nok følelser/er like forelsket som han har vært tidligere, til å faktisk være redd for å bli såret. Sier i allefall at han er glad i meg etter hvert. Skal legge til at han gikk til psykolog etter ene bruddet .. 

Har du spurt kjæresten din? Det er en mye bedre kilde til konkret kunnskap om situasjonen enn randoms på Internett.

Anonymkode: be13a...e23

• Liker 1
Skrevet

I starten er jeg redd for å stole på den nye kjæresten. Jeg senker forventningene så jeg ikke blir såret om det ikke varer. Jeg har lav selvtillit og er redd for at jeg ikke var så attraktiv likevel når hverdagen kommer.

Anonymkode: a0de2...5c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg får bare en følelse av dere kanskje har gått litt fort frem i forhold til hva han er komfortabel med ? 
Da kan sånne reaksjoner komme frem etter litt tid. 

Anonymkode: dfebc...8c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg leser det som en herseteknikk. Har vert borti det samme. Der han «plutselig» blir redd for å bli såret… bullshit!

Anonymkode: bf501...16c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er han ikke forelsket nok 

Det er lett å tenke. Men les svarene over. Det er en frykt over noe som kan kanskje skje i fremtiden. 

Veldig synd at det er slik.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leser det som en herseteknikk. Har vert borti det samme. Der han «plutselig» blir redd for å bli såret… bullshit!

Anonymkode: bf501...16c

Ja, for ditt forhold er jo malen for alle forholdene i verden. Og du var sikkert et englebarn selv og gjorde aldri noe feil 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...