AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Kan arbeidsgiver gi deg lavere lønn pga dårlige karakterer ? Anonymkode: 9e361...535
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Kan jeg aldri tenke meg Anonymkode: aa359...220
Tripptrapp1 Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan arbeidsgiver gi deg lavere lønn pga dårlige karakterer ? Anonymkode: 9e361...535 De kan ikke sette deg ned i lønn pga det, men så klart kan de i utgangspunktet tilby en svært faglig sterk kandidat høyere lønn enn en middelmådig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Tripptrapp1 skrev (29 minutter siden): De kan ikke sette deg ned i lønn pga det, men så klart kan de i utgangspunktet tilby en svært faglig sterk kandidat høyere lønn enn en middelmådig. Så trist med de arbeidsgivere som er så enkle, som tror det er sammenhengen med hvordan man fungerer i skolen versus hvordan man fungerer i jobb. Har jobbet lenge og det er langt fra alltid A-elevene gjør det best i jobb! Anonymkode: bb7bb...377
Tripptrapp1 Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så trist med de arbeidsgivere som er så enkle, som tror det er sammenhengen med hvordan man fungerer i skolen versus hvordan man fungerer i jobb. Har jobbet lenge og det er langt fra alltid A-elevene gjør det best i jobb! Anonymkode: bb7bb...377 Det er en annen sak. Men sett at alle andre faktorer er like, så er det gjerne det som differensierer de to kandidatene, og da vil en med god karakterer stå strekere enn en som ser ut til å ha strevd seg gjennom studiet (evt valgt å yte halv maskin, som heller ikke er et spesielt positivt trekk sett fra arbeidsgivers side). En faglig sterk kandidat betyr ikke nødvendigvis en med rene A-er på karakterkortet, men at det er forskjell på en som har hovedvekten av karakterer i øvre karaktersjikt vs en som ligger midt på treet eller litt under tenker jeg at er åpenbart. Jeg sier heller ikke at den ene parten alltid vil være bedre enn den andre i jobben på sikt, men at de har et ulikt utgangspunkt i starten som kan legitimere ulikt lønnstilbud - Ja, det har de. Men nå finnes det heldigvis både prøvetid andre tiltak som kan hjelpe arbeidsgiver å få et mer riktig inntrykk av arbeidstakers verdi/potensiale enn karakterkortet kan. Men det er likevel et startpunkt for mange arbeidsforhold hvor erfaring o.l ikke finnes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå