AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #61 Skrevet 28. september 2022 Jeg skjønner dere ønsker ordnede forhold, og løse dette uten store inngripener, men i mors tilstand får dere ikke gjort noe selv. Dere må handle nå for barnas beste. Barnevernet er muligens rette instans. Dere kan ev. anmelde, men om politiet ser alvorligheten, så vil de sende bekymringsmelding uansett. Anonymkode: 48fc6...64c 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #62 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Trenger råd og veiledning. Exen til samboer har slått seg helt vrang og nekter at ungen til samboer sitter på med meg og min datter til og fra skolen. Det virker som at hun bare er ute etter å ta hevn på min samboer, i tillegg er hun bitter. Hele fasaden hennes røk når min samboer skilte seg fra henne. Jeg skjønner ikke hva er motiver hennes til å ha konflikt? Det gagner jo ikke barna. Hun sier hun ikke stoler på meg osv, men jeg har aldri gitt henne noe grunn til å ikke stole på meg. Hun har lenge trakassert oss, gjorde hærverk ute og vi måtte ringe politiet da hun nektet å forlater gårdsplassen vår, hun fikk da midlertidig besøksforbud. Hun har en lederjobb, ut i det offentlige virker hun ordentlig og hyggelig, men hun er et monster. Går rundt og leker offer, når det er hun som er mobber. Hun er ekstremt opptatt av fasade, kontroll og makt. Har nesten ingen venner. Det er ikke noe vits å ta opp ting med henne, man kommer ikke noe vei. Kan familivernkontoret bidra med noe her? Anonymkode: 3e7f1...43b Unnskyld at jeg sier det, men det er ikke noe sjokkerende i det du skriver. Dette er helt normalt. Ikke stort man får gjort, samfunnet har akseptert at slikt må eksmannen finne seg i. Problemene oppstår når eksmannen får seg ny kvinne, da reagerer kvinnene, mens mannen han vet at han ikke får gjort noe. Gjør han noe med det så vil samværet bli innskrenket av mor. Min anbefaling til alle som kommer i den situasjonen: skriv logg, spar på bevis, hold avtaler, ikke krev, trå forsiktig. Anonymkode: f0804...579 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #63 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er veldig konfliktsky menneske og det er far også. Vi synes dette er veldig ubehagelig. Både jeg og han ønsker ikke henne noe vondt, vi har selvinnsikt til å skjønne at har hun det dårlig så har barna det dårlig. De trenger en happy mor Min samboer er utrolig sliten og lei av dama, må legge til at han måtte til psykolog etter bruddet pga mange år med psykisk vold fra henne. Han har funnet ut at eneste som hjelper er ignorere alt hun kommer med. Men jeg kan godt jatte med enkelte ting for å holde husfreden, men jeg nekter å la meg bli overkjørt. Jeg har ikke gjort henne noe galt. Jeg er nyinnflytter her i bygda og hun går rundt og sprer rykter, ringer naboer som kan se inn til oss og spør hva vi gjør osv. Det er konstant overvåking. Dette må ta slutt. Anonymkode: 3e7f1...43b Det at dere forstår dette, har absolutt ingenting med selvinnsikt å gjøre 😅. Jeg er enig i det andre her sier, far må engasjere seg mer og ta styring over avtaler og samvær. Det er far sitt barn, dermed han sitt ansvar. Jeg forstår godt at mor er kritisk og forbannet, hvis det har seg slik at du har 100% kontroll og styring - barnet er der for å være med FAREN sin, ikke med deg. Det er far som skal legge barnet, det er far som skal på foreldremøte, det er far som skal bli med på fritidsaktivitet. Hvis far ikke er engasjert i samværet, så er det null poeng i at ungen er der. Ungen er jo ikke der for å bli kjent med deg, det er bare et pluss at barnet blir kjent med samboer til far - men det er far barnet skal være med. Her må far og mor til FVK for å mekle seg imellom, med en tredjepart. For å finne ut av hva som skjer videre. Høres for øvrig ut som at ting har gått veldig fort, han skilte seg fra kona og flyttet inn med deg med en gang? Det er heller ikke særlig hyggelig eller positivt for et barn å leve oppi et sånt kaos. Jeg forstår mor er forbannet, far setter ikke barnet først. Han virker som en pingle som bare gjør alt kvinner forteller han, klarer ikke stå opp for seg selv eller ungen sin. Litt av en gubbe 🙄 Anonymkode: 85ae7...c80
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #64 Skrevet 28. september 2022 Morten1 skrev (2 timer siden): En dame som dukker opp på din eiendom for å gjøre hærverk og nekter å dra? Vil si det passer veldig inn i det jeg siterte isted. Man kan få pålegg om å forlate stedet, og holde seg hjemme/borte i 24-48 timer. Dette skjer typisk muntlig. Politiet bortviser folk som er fulle på byen, da gir de slike muntlige pålegg. Sikkert det som skjedde her også. rabrabara skrev (1 time siden): Men hvilken konsekvens vil det ha? Det er ingen som egentlig sittet og håndhever en slik avtale med mindre man er villig til å ta det til retten. Og på det der grunnlaget vil hun jo aldri vinne gjennom uansett. Man kan få pålegg om å forlate stedet, og holde seg hjemme/borte i 24-48 timer. Dette skjer typisk muntlig. Politiet bortviser folk som er fulle på byen, da gir de slike muntlige pålegg. Sikkert det som skjedde her også. Hvis man da blir oppdaget på samme sted og ikke følger bortvisningen - så kan man bli satt i glattcelle og få bøter. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skjønner at det ikke får noe særlig konsekvenser, men det bare eskalerer konflikten. Vi skjønner ikke motivet til denne konflikten. Er hun rett og slett sjalu og bitter at han har gått videre og hun har ikke greid å finne noen ( hun har vært på mange dater) hun sa til min samboer også at hun skulle finne seg en raskt osv. Jeg opplever alt dette som sjalusi og at det da ikke handler om hva som er barnas beste. Hun ville ikke ha noe med de å gjøre før, nå er de plutselig viktige. Vi skjønner rett og slett ikke hva det er som plager henne. Anonymkode: 3e7f1...43b Dere forstår ikke hvorfor mor oppfører seg slik her? Det er tydelig at hun har en skikkelig psykisk knekk her, og hun føler seg sikkert bedratt, forlatt, sviktet - av far. Du sier jo selv at han tok ut skilsmisse og flytta rett inn med deg? Dette er en kaotisk situasjon, og jeg mener du og far også er en pådriver i denne konflikten. Selvfølgelig blir det konflikt når man går fra noen på den måten, det sier seg selv, men nivået av konflikten er varierende. Du sier at du og far har selvinnsikt, for dere forstår at barna ikke har det bra, når mor har det dårlig. Dette handler ikke om selvinnsikt, men hadde du og far kunnet sett deres egen rolle oppi alt dette - da hadde dere hatt selvinnsikt. Det du beskrev handler ene og alene om forståelse. Hvorfor sier du at mor ikke syntes barna var viktig før, men bare nå? Hvordan kan du påstå dette? Hvor lenge har du og far vært sammen? Anonymkode: 85ae7...c80 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #65 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det at dere forstår dette, har absolutt ingenting med selvinnsikt å gjøre 😅. Jeg er enig i det andre her sier, far må engasjere seg mer og ta styring over avtaler og samvær. Det er far sitt barn, dermed han sitt ansvar. Jeg forstår godt at mor er kritisk og forbannet, hvis det har seg slik at du har 100% kontroll og styring - barnet er der for å være med FAREN sin, ikke med deg. Det er far som skal legge barnet, det er far som skal på foreldremøte, det er far som skal bli med på fritidsaktivitet. Hvis far ikke er engasjert i samværet, så er det null poeng i at ungen er der. Ungen er jo ikke der for å bli kjent med deg, det er bare et pluss at barnet blir kjent med samboer til far - men det er far barnet skal være med. Her må far og mor til FVK for å mekle seg imellom, med en tredjepart. For å finne ut av hva som skjer videre. Høres for øvrig ut som at ting har gått veldig fort, han skilte seg fra kona og flyttet inn med deg med en gang? Det er heller ikke særlig hyggelig eller positivt for et barn å leve oppi et sånt kaos. Jeg forstår mor er forbannet, far setter ikke barnet først. Han virker som en pingle som bare gjør alt kvinner forteller han, klarer ikke stå opp for seg selv eller ungen sin. Litt av en gubbe 🙄 Anonymkode: 85ae7...c80 Det er han som er mest engasjert i barnet av oss alle tre her. Han er en fantastisk far, mor derimot har aldri vært interessert i barnet. Bruker de nå som et slags brikke i et spill. Jeg legger ikke barna, å møte til arrangementer for å se på barna har jeg fått strengt beskjed av mor å ikke gjøre. Vi har ikke satt noe krav til noe, dette her var kun en enkelt spørsmål å la barnet sitte på siden jeg allerede kjører mine til samme skole. Det vil gjøre logistikken mtp jobben til far litt enklere. Men det er nok det det handler om, far skal ikke ha det enklere enn henne. Anonymkode: 3e7f1...43b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #66 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Trenger råd og veiledning. Exen til samboer har slått seg helt vrang og nekter at ungen til samboer sitter på med meg og min datter til og fra skolen. Det virker som at hun bare er ute etter å ta hevn på min samboer, i tillegg er hun bitter. Hele fasaden hennes røk når min samboer skilte seg fra henne. Jeg skjønner ikke hva er motiver hennes til å ha konflikt? Det gagner jo ikke barna. Hun sier hun ikke stoler på meg osv, men jeg har aldri gitt henne noe grunn til å ikke stole på meg. Hun har lenge trakassert oss, gjorde hærverk ute og vi måtte ringe politiet da hun nektet å forlater gårdsplassen vår, hun fikk da midlertidig besøksforbud. Hun har en lederjobb, ut i det offentlige virker hun ordentlig og hyggelig, men hun er et monster. Går rundt og leker offer, når det er hun som er mobber. Hun er ekstremt opptatt av fasade, kontroll og makt. Har nesten ingen venner. Det er ikke noe vits å ta opp ting med henne, man kommer ikke noe vei. Kan familivernkontoret bidra med noe her? Anonymkode: 3e7f1...43b Hvorfor kan ikke far hente å levere barna? Anonymkode: 92c2a...d5a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #67 Skrevet 28. september 2022 Tenker det beste for oss å gjøre fremover er å bare ikke kreve noe, trå forsiktig. Som noen nevner her, det er sikkert vanlig å reagere etter skilsmisse. Det var ikke tilfellet med min ex, jeg og han har fin samarbeid. Har også godt forhold til stemor til mitt barn. Jeg ser på henne som ekstra ressurs. Men takk for tips alle sammen. Ha en fin dag videre:) Anonymkode: 3e7f1...43b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #68 Skrevet 28. september 2022 Dere må SETTE GRENSER. Hun kommer ikke lengre enn dere slipper hennne. Hun har utøvd psykisk vold mot far (ikke barna?), gjort hærverk, trakassert men det skal ikke anmeldeldes? Hun krever avtaler som ikke er til barnas beste og de signerer far? 1. Far må snarest skaffe seg en advokat. Denne tar videre dialog med mor. Han bestrider tulleavtalen da man ikke anser at den er til det beste for barna. 2.Ny avtale ved hjelp av advokat lages. Om mor ikke følger faglige råd/setter barna først så må far vurdere om ikke han skal kjøre en sak for å få mer omsorg for ungene. Du kan støtte far. Men det er han som må ta denne kampen. Anonymkode: c2446...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #69 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er han som er mest engasjert i barnet av oss alle tre her. Han er en fantastisk far, mor derimot har aldri vært interessert i barnet. Bruker de nå som et slags brikke i et spill. Jeg legger ikke barna, å møte til arrangementer for å se på barna har jeg fått strengt beskjed av mor å ikke gjøre. Vi har ikke satt noe krav til noe, dette her var kun en enkelt spørsmål å la barnet sitte på siden jeg allerede kjører mine til samme skole. Det vil gjøre logistikken mtp jobben til far litt enklere. Men det er nok det det handler om, far skal ikke ha det enklere enn henne. Anonymkode: 3e7f1...43b Hvorfor har du eller far spurt mor, om barnet kan sitte på med deg til skolen? 🧐. Det som skjer på samvær hos far, det er opp til far å bestemme. Hva mor gjør hos henne, det er hennes valg. Man trenger da ikke rådføre seg med eksen, for å høre hvilken transportmetoder man skal benytte seg av på skoleveien? Det er bare å ikke kontakte mor i det hele tatt, prating med mor kan far ta seg av - men det skal kun gjelde samvær og overlevering/levering. Tar mor kontakt om andre ting, så ignorerer man - evt blokkerer. Det går også an å ha levering via skole slik at mor og far ikke møtes, mor leverer på skolen - far plukker opp. Og omvendt. Da trenger ikke mor eller far å se hverandre i det hele tatt. Anonymkode: 85ae7...c80 1
lillevill Skrevet 28. september 2022 #70 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kommer ikke til å bli godkjent på den lista, hun har slått seg helt på bakbeina. Men hva skal vi si til barna når dem griner at de vil sitte på? Hva skal jeg svare? Anonymkode: 3e7f1...43b Ja da er hun syk., rett og slett. Hadde kjørt med barna og passet ekstra godt på at de har det bra stakkars, når mor er så dårlig som hun er. Ovenfor de som er "flying monkeys" for narsistssten, så hadde jeg bare sagt at man er bekymret for mor og at dere håper det går bra med henne. Det må være tøft å ha det vanskelig. Stå på. Ang kjøring Hva skal hun gjøre med det da? Står hun å venter på skolen? 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #71 Skrevet 28. september 2022 Mor kan ikke nekte dette. Du må bare få kjæresten din til å ringe skolen å si at du skal hente. Så utrolig dårlig gjort av mor å være sånn. Men hun kan faktisk ikke bestemme noe som helst når barna er hos dere. Anonymkode: 74007...782 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #72 Skrevet 28. september 2022 lillevill skrev (40 minutter siden): Ja da er hun syk., rett og slett. Hadde kjørt med barna og passet ekstra godt på at de har det bra stakkars, når mor er så dårlig som hun er. Ovenfor de som er "flying monkeys" for narsistssten, så hadde jeg bare sagt at man er bekymret for mor og at dere håper det går bra med henne. Det må være tøft å ha det vanskelig. Stå på. Ang kjøring Hva skal hun gjøre med det da? Står hun å venter på skolen? Uansett om hun står å venter så kan hun ikke gjøre noe med dette. Hun kan faktisk ikke bestemme noe som helst når barna er hos pappan. Anonymkode: 74007...782 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #73 Skrevet 28. september 2022 Dette må faktisk FAR ta seg av. Det blir bare dårligere stemning og større drakamp hvis det er DU som tar det pr nå. Anonymkode: 979fc...26d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #74 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kan gå med på at hun fikk et midlertidig pålegg fra politiet om å forlate stedet og ikke returnere den dagen, men at hun fikk besøksforbud, det skjedde ikke. Anonymkode: 33b8e...3de Må nesten le av at en kan være så bastant. Min eks fikk besøksforbud (ikke ovenfor meg) og han var ikke engang i nærheten av tomta deres. Anonymkode: 7399b...1f3 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #75 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her, å sende over 50 mld på en dag, hvor man kaller personen det ene og det andre, sier man skal gjøre livet til helvete for den andre, masse trusler hele tiden. Snakker hele tiden nedlatende, spydige kommentarer, ryktespredning. Og den konstant trakassering og overvåking Har vært fysisk to ganger mot min samboer. Sånne ting påvirker en person psykisk, ingen ønsker å ha et sånn liv. Det skaper unødvendig mye støy spesielt når den ene partner ikke har gjort noe galt, han har bare forlat en kvinne han ikke hadde match med. Hun må komme seg videre og slutte å lete etter feil. Anonymkode: 3e7f1...43b Og akkurat hvordan tenker dere at dette kan «eskalere» hvis dere setter ned foten? Her må jo far tvert i mot manne seg opp og gå til sak for å få omsorgen. Trusler er bare bra som bevis. Anonymkode: 8f329...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #76 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker det beste for oss å gjøre fremover er å bare ikke kreve noe, trå forsiktig. Som noen nevner her, det er sikkert vanlig å reagere etter skilsmisse. Det var ikke tilfellet med min ex, jeg og han har fin samarbeid. Har også godt forhold til stemor til mitt barn. Jeg ser på henne som ekstra ressurs. Men takk for tips alle sammen. Ha en fin dag videre:) Anonymkode: 3e7f1...43b Helt feil tenkt. Det beste er å sette ned foten, ikke trå forsiktig. Anonymkode: 8f329...a7b 1 1
Gjest rabrabara Skrevet 28. september 2022 #77 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi skjønner at det ikke får noe særlig konsekvenser, men det bare eskalerer konflikten. Vi skjønner ikke motivet til denne konflikten. Er hun rett og slett sjalu og bitter at han har gått videre og hun har ikke greid å finne noen ( hun har vært på mange dater) hun sa til min samboer også at hun skulle finne seg en raskt osv. Jeg opplever alt dette som sjalusi og at det da ikke handler om hva som er barnas beste. Hun ville ikke ha noe med de å gjøre før, nå er de plutselig viktige. Vi skjønner rett og slett ikke hva det er som plager henne. Anonymkode: 3e7f1...43b Er det en ting jeg har lært så er det at det ikke hjelper å forstå hvorfor. Kjør ungene. Kommuniser det som er nødvendig. Ikke vær redd for at hun skal sanksjonere, for det kan hun ikke. Vær vennlig, vær hard på det dere mener er rett. ❤️
Thyra Skrevet 28. september 2022 #78 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun har ringt skolen og gitt beskjed til dem at jeg ikke får lov å hente. Anonymkode: 3e7f1...43b Kan hun egentlig gjøre det? Det bør vel være tungtveiende grunner om man skal kunne overstyre hvem eksen lar hente barna på sine dager? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #79 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skjønner dere ønsker ordnede forhold, og løse dette uten store inngripener, men i mors tilstand får dere ikke gjort noe selv. Dere må handle nå for barnas beste. Barnevernet er muligens rette instans. Dere kan ev. anmelde, men om politiet ser alvorligheten, så vil de sende bekymringsmelding uansett. Anonymkode: 48fc6...64c Jeg har prøvd å si til min samboer at vi må handle nå, jeg tror den dama sliter psykisk. Det er faktisk flere som har sagt til henne, du må skaffe deg noen å snakke med. Jeg er redd for hva utfallet blir og at det er barna det går hardt ut på. Anonymkode: 3e7f1...43b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #80 Skrevet 29. september 2022 Morten1 skrev (21 timer siden): En dame som dukker opp på din eiendom for å gjøre hærverk og nekter å dra? Vil si det passer veldig inn i det jeg siterte isted. Enig. Det virker som dama hadde veldig truende oppførsel. Anonymkode: 80b7d...ea8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå