Gå til innhold

Exen til samboer er vrang

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan gå med på at hun fikk et midlertidig pålegg fra politiet om å forlate stedet og ikke returnere den dagen, men at hun fikk besøksforbud, det skjedde ikke.

Anonymkode: 33b8e...3de

Hvis du leser HI så står det midlertidig besøksforbud

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Kaneel said:

Nemlig! Drama fra stemor kanskje ikke rart mor reagerer. 

Les HI en gang til, midlertidig besøksforbud og ja, politiet kan gi det

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, men da kommer hun med at far bryter samværsavtalen. 

Anonymkode: 3e7f1...43b

Hjelper ikke. Hun har allerede hatt besøksforbud, så det er hun som har idiotstempelet på seg. 
Mor må forstå at hun kommer ingen vei. 
FVK bestemmer ikke samværsavtalen. 
De legger tilrette for å lage en avtale gjennom  å tilby møtested og en megler. 
Det er mor og far som bestemmer det endelige innholdet i avtalen. 
FVK kan korrigere ved  om en ikke holder seg til regler for normal barneoppdragelse. 
Dere må ta grep om denne galskapen 

Anonymkode: 81cff...261

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Morten1 skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser HI så står det midlertidig besøksforbud

Det der er ikke et midlertidig besøksforbud. TS bruker dette begrepet for å beskrive situasjonen som mye mer dramatisk enn det det i virkeligheten var. Havner man i fyllearrest så er det ikke å sone en fengselstraff, all den tid det ikke forekommer en fengselsdom. Politiet kan ikke dømme til besøksforbud, det er påtalemyndighetene som begjærer besøksforbud.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det der er ikke et midlertidig besøksforbud. TS bruker dette begrepet for å beskrive situasjonen som mye mer dramatisk enn det det i virkeligheten var. Havner man i fyllearrest så er det ikke å sone en fengselstraff, all den tid det ikke forekommer en fengselsdom. Politiet kan ikke dømme til besøksforbud, det er påtalemyndighetene som begjærer besøksforbud.

Politiet sa midlertidig besøksforbud, ene gangen fikk hun 24 timer, andre gangen fikk hun 48 timer. 
Vi vil ikke komme dit hvor mye må søke om lengre besøksforbud.

Ser noen skriver situasjonen er dramatisk og det er faktisk dramatisk.

Vi fikk beskjed av politiet å anmelde forholdet, men vi tenker at det ikke gagner barna. Vi må prøve å løse dette uten å gå til retten, anmelde osv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget var vel at en vil at barna skal ha en normal hverdag, og ikke en diskusjon om en er kriminell eller ei om en havner i fyllearresten? 
Er du i fullstendig oppløsning som menneske fordi du ikke takler at din ex, far til barna, går videre med livet sitt, ja da må du regne med at samfunnet og myndighetene griper inn. 
Dvs, det fatter ikke desse menneskene før etterpå. 
Den som klarer å fokusere best på barna trekker det lengste strået 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har vært/er i ganske lik situasjon som deg. Jeg føler jeg har blitt ekspert på narsissister etter forholdet med barnefar. 

Vi ha grått jevnlig til fvk i over tre år snart og endret på samværsavtalen mange ganger og de fleste av avgjørelsene har jeg bare gitt etter fordi jeg ikke har orket eller klart å kjempe i mot. Føler at jeg aldri kan "vinne" i sak mot han uansett. Det har kommet fram flere ganger under samtalene våres der at det han gjør er psykisk mishandling og trakassering men terapeutene jatter stort sett med han...

Neste steg for meg er retten, virker som far bør gjøre det i deres tilfelle og.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei.

Trenger råd og veiledning.

Exen til samboer har slått seg helt vrang og nekter at ungen til samboer sitter på med meg og min datter til og fra skolen. 
Det virker som at hun bare er ute etter å ta hevn på min samboer, i tillegg er hun bitter. Hele fasaden hennes røk når min samboer skilte seg fra henne. 

Jeg skjønner ikke hva er motiver hennes til å ha konflikt? Det gagner jo ikke barna.

Hun sier hun ikke stoler på meg osv, men jeg har aldri gitt henne noe grunn til å ikke stole på meg.

Hun har lenge trakassert oss, gjorde hærverk ute og vi måtte ringe politiet da hun nektet å forlater gårdsplassen vår, hun fikk da midlertidig besøksforbud.

Hun har en lederjobb, ut i det offentlige virker hun ordentlig og hyggelig, men hun er et monster. Går rundt og leker offer, når det er hun som er mobber. Hun er ekstremt opptatt av fasade, kontroll og makt. Har nesten ingen venner. 

Det er ikke noe vits å ta opp ting med henne, man kommer ikke noe vei.

Kan familivernkontoret bidra med noe her? 

Vurdere å melde henne til barnevernstjenesten?

Anonymkode: a1160...c2d

Skrevet
BlåNatt skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært/er i ganske lik situasjon som deg. Jeg føler jeg har blitt ekspert på narsissister etter forholdet med barnefar. 

Vi ha grått jevnlig til fvk i over tre år snart og endret på samværsavtalen mange ganger og de fleste av avgjørelsene har jeg bare gitt etter fordi jeg ikke har orket eller klart å kjempe i mot. Føler at jeg aldri kan "vinne" i sak mot han uansett. Det har kommet fram flere ganger under samtalene våres der at det han gjør er psykisk mishandling og trakassering men terapeutene jatter stort sett med han...

Neste steg for meg er retten, virker som far bør gjøre det i deres tilfelle og.

Ja, poenget er at en skal kunne se barna sine i øynene når de blir voksne. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det enkleste er å bare si ok til henne, også hente og bringe som dere lyster. Vær en grå stein.

En samværavtale regulerer foreldreansvar, fast bosted og samvær, og det er på disse områdene et eventuelt brudd på avtalen vil bli tatt alvorlig, da det kun er disse områdene av avtalen som er regulert juridisk. Mor må gjerne ønske å detaljstyre hvem barna er med, og selv om far i utgangspunktet har gått med på det, så har ikke mor noen sanksjonsmuligheter om far velger å ikke følge denne lista. 

Anonymkode: bfaff...f58

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

"I enkelte tilfeller kan politiet ilegge besøksforbud av eget initiativ, men dette er i all hovedsak forbeholdt alvorlige straffesaker hvor politiet finner dette påkrevet av allmenne hensyn – for eksempel i tilfeller hvor det foreligger et avhengighetsforhold mellom partene, og den forbudet skal beskytte ikke ser sitt eget beste og/eller ikke ønsker at besøksforbud skal ilegges."
https://www.lohnekrokeide.no/post/besøksforbud-kan-jeg-få-det

Jeg har selv sett folk fått ilagt midlertidig besøksforbud på 24 og 48 timer, variabelt ut fra hva de faktisk har gjort.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Morten1 skrev (12 minutter siden):

"I enkelte tilfeller kan politiet ilegge besøksforbud av eget initiativ, men dette er i all hovedsak forbeholdt alvorlige straffesaker hvor politiet finner dette påkrevet av allmenne hensyn – for eksempel i tilfeller hvor det foreligger et avhengighetsforhold mellom partene, og den forbudet skal beskytte ikke ser sitt eget beste og/eller ikke ønsker at besøksforbud skal ilegges."
https://www.lohnekrokeide.no/post/besøksforbud-kan-jeg-få-det

Jeg har selv sett folk fått ilagt midlertidig besøksforbud på 24 og 48 timer, variabelt ut fra hva de faktisk har gjort.

Dette stemmer jo ikke overens med situasjonen til TS.

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette stemmer jo ikke overens med situasjonen til TS.

En dame som dukker opp på din eiendom for å gjøre hærverk og nekter å dra? Vil si det passer veldig inn i det jeg siterte isted. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest rabrabara
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men da kommer hun med at far bryter samværsavtalen. 

Men hvilken konsekvens vil det ha? Det er ingen som egentlig sittet og håndhever en slik avtale med mindre man er villig til å ta det til retten. Og på det der grunnlaget vil hun jo aldri vinne gjennom uansett. 

Skrevet
rabrabara skrev (9 minutter siden):

Men hvilken konsekvens vil det ha? Det er ingen som egentlig sittet og håndhever en slik avtale med mindre man er villig til å ta det til retten. Og på det der grunnlaget vil hun jo aldri vinne gjennom uansett. 

Nemlig, og dette er jo så selvsagt at det er merkelig at TS og mannen ikke skjønner det selv. Hva slags råd får dere da, TS? Hva sier fars advokat?

Anonymkode: 8f329...a7b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nemlig, og dette er jo så selvsagt at det er merkelig at TS og mannen ikke skjønner det selv. Hva slags råd får dere da, TS? Hva sier fars advokat?

Anonymkode: 8f329...a7b

Vi skjønner at det ikke får noe særlig konsekvenser, men det bare eskalerer konflikten. 
Vi skjønner ikke motivet til denne konflikten.

Er hun rett og slett sjalu og bitter at han har gått videre og hun har ikke greid å finne noen ( hun har vært på mange dater) hun sa til min samboer også at hun skulle finne seg en raskt osv. Jeg opplever alt dette som sjalusi og at det da ikke handler om hva som er barnas beste. 
Hun ville ikke ha noe med de å gjøre før, nå er de plutselig viktige.

Vi skjønner rett og slett ikke hva det er som plager henne.

Skrevet

Hva vil dere si er psykisk terror, ts? Syns det er sånt uttrykk som folk kaster rundt seg litt for enkelt.

Anonymkode: 2bd0a...e19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil dere si er psykisk terror, ts? Syns det er sånt uttrykk som folk kaster rundt seg litt for enkelt.

Ts her, å sende over 50 mld på en dag, hvor man kaller personen det ene og det andre, sier man skal gjøre livet til helvete for den andre, masse trusler hele tiden. Snakker hele tiden nedlatende, spydige kommentarer, ryktespredning. Og den konstant trakassering og overvåking Har vært fysisk to ganger mot min samboer.   
Sånne ting påvirker en person psykisk, ingen ønsker å ha et sånn liv. Det skaper unødvendig mye støy spesielt når den ene partner ikke har gjort noe galt, han har bare forlat en kvinne han ikke hadde match med. Hun må komme seg videre og slutte å lete etter feil. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her, å sende over 50 mld på en dag, hvor man kaller personen det ene og det andre, sier man skal gjøre livet til helvete for den andre, masse trusler hele tiden. Snakker hele tiden nedlatende, spydige kommentarer, ryktespredning. Og den konstant trakassering og overvåking Har vært fysisk to ganger mot min samboer.   
Sånne ting påvirker en person psykisk, ingen ønsker å ha et sånn liv. Det skaper unødvendig mye støy spesielt når den ene partner ikke har gjort noe galt, han har bare forlat en kvinne han ikke hadde match med. Hun må komme seg videre og slutte å lete etter feil. 

Skjønner. Det høres faktisk drøyt ut.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig for enkelte å "angripe" stemor her, bare fordi hun er stemor? Far gjør sikkert mer enn nok, enn å sitte her inne på KG å lage innlegg, for alt dere andre vet så vet han sikkert at ts lager innlegg med å spørre om råd, som han sikkert kan benytte seg videre med.

Jeg er ikke stemor selv, men ut i fra hvordan Ts beskriver (nå leser jeg bare den ene siden av saken, men forholder meg til den nå) så høres du ut som en fantastisk stemor, jeg hadde blitt glad for å ha deg i mine barns liv.

Å besøksforbud kan en få, bryte den å. Vet om en sak der over (15) ja 15!!! Brudd på besøksforbud, å nå skal det oppi retten etter mange brudd av denne. Ting tar tid. Beklager jeg hadde anmeldt mor, så lenge det går på meg selv som person.

Anonymkode: e8cb1...740

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...