Gå til innhold

Exen til samboer er vrang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kommer ikke til å bli godkjent på den lista, hun har slått seg helt på bakbeina. 

Men hva skal vi si til barna når dem griner at de vil sitte på? Hva skal jeg svare? 

Anonymkode: 3e7f1...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dårlig trekk av begge å involvere skolen. Når konfliktnivået er så høyt er det enda viktigere at skolen er et fristed.

Anonymkode: c4106...775

Barna blir ikke noe mere blandet inn av at far sier til læreren at det er ok at stemor henter i hans uke. Det er en dialog mellom lærer og far, ikke barnet, lærer og far. Det er kun snakk om at skolen blir klar over at det her er ett problem i fht logistikken hjemme hos far.

Anonymkode: b7ca7...31a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å bli godkjent på den lista, hun har slått seg helt på bakbeina. 

Men hva skal vi si til barna når dem griner at de vil sitte på? Hva skal jeg svare? 

La barna sitte på! 
Mor kan ikke kreve en sånn inngripen i hverdagen. 
Jeg hadde gitt meg mot en så gærn forelder. 
Dere må ikke la barna ta støyten fordi at dere er konfliktsky. 

Anonymkode: 81cff...261

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La barna sitte på! 
Mor kan ikke kreve en sånn inngripen i hverdagen. 
Jeg hadde gitt meg mot en så gærn forelder. 
Dere må ikke la barna ta støyten fordi at dere er konfliktsky. 

Anonymkode: 81cff...261

Ja, men da kommer hun med at far bryter samværsavtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Aldri i verden om hun fikk besøksforbud av å oppholde seg i en gårdsplass.

Anonymkode: 33b8e...3de

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig trist situasjon, spesielt for barna som du sier. Dette er jo litt ekstremt, men det er så mange barn som lever i slike konflikter og foreldrene klarer ikke å skjerpe seg mtp at det går utover barna, tragisk. 
I denne situasjonen høres det jo nesten ut som det er noe diagnose i bildet ja, TS. Jeg ville startet opp på FVK å prøve å omgjøre avtalen/komme i dialog, eller så ville jeg gått rettens vei. I verste fall får dere bli særboere, selv om det selvfølgelig er ille, men da skånes i alle fall barna. 
Men hvordan er mor som omsorgsperson ellers? Kjenner jeg blir bekymret på barnas vegne her, hun høres ikke frisk ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor er det alltid stemødre som tar denne kampen?? Jeg er selv en singel mor, og barnefar har en herlig samboer som er utrolig viltig for barnet vårt. Familien rundt ungen flyter godt. Hadde stemor tatt styringa i hvordan ting skal løses så hadde nok ikke stemninga vært like god. Ut ifra måten du skriver på så fremstår dette som to kvinner i kamp, med en passiv mann på siden. 

FAR må engasjere seg her. Det holder ikke at du fremstiller mor slik og ber om råd på KG for at du så videreformidler våre svar til han. FAR må ta seg på tak her og løse ting.

Kun fordi vi hører om stemødre sin side på KG betyr jo ikke det at enten mor eller far ikke er på banen?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men da kommer hun med at far bryter samværsavtalen. 

En samværsavtale far bestrider, dermed ikke gyldig. 

Anonymkode: e5b6d...a64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe tull. Aldri i verden om hun fikk besøksforbud av å oppholde seg i en gårdsplass.

Hun fikk besøksforbud pga all hærverk som ble gjort den dagen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men hvorfor er det alltid stemødre som tar denne kampen?? Jeg er selv en singel mor, og barnefar har en herlig samboer som er utrolig viltig for barnet vårt. Familien rundt ungen flyter godt. Hadde stemor tatt styringa i hvordan ting skal løses så hadde nok ikke stemninga vært like god. Ut ifra måten du skriver på så fremstår dette som to kvinner i kamp, med en passiv mann på siden. 

FAR må engasjere seg her. Det holder ikke at du fremstiller mor slik og ber om råd på KG for at du så videreformidler våre svar til han. FAR må ta seg på tak her og løse ting.

Der satt du ord på hovedproblemet her. Ts er neppe uskyldig hun heller men trampet i vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start hos fvk og følg opp med møter hos skole, helsestasjon og BV om det ikke bedrer seg.. Ta med dokumentasjon på besøksforbud osv.. 

Anonymkode: 32a9f...a7f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun fikk besøksforbud pga all hærverk som ble gjort den dagen

Jeg kan gå med på at hun fikk et midlertidig pålegg fra politiet om å forlate stedet og ikke returnere den dagen, men at hun fikk besøksforbud, det skjedde ikke.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan gå med på at hun fikk et midlertidig pålegg fra politiet om å forlate stedet og ikke returnere den dagen, men at hun fikk besøksforbud, det skjedde ikke.

Nemlig! Drama fra stemor kanskje ikke rart mor reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (3 minutter siden):

Der satt du ord på hovedproblemet her. Ts er neppe uskyldig hun heller men trampet i vei. 

Jeg kan trygt si at jeg har ikke gjort henne noe som helst, har holdt meg i skyggen nettopp for å unngå at en konflikt skulle skje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan trygt si at jeg har ikke gjort henne noe som helst, har holdt meg i skyggen nettopp for å unngå at en konflikt skulle skje. 

Tviler sterkt men uansett om det er så ille son du sier har to relle valg, dere flytter eller dere slår opp for det her blir bare værre og værre. Men tviler sterkt på du ser ditt eget bidrag til konflikten her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaneel skrev (2 minutter siden):

Nemlig! Drama fra stemor kanskje ikke rart mor reagerer. 

Vi har videoer og en del dokumentasjon, lista er veldig lang av ting som har skjedd. 
Og vi har ikke anmeldt noe, ikke sendt henne krav på reparasjoner for å være snill og samarbeidsfull.

Derfor vi stiller oss uforstående til hvorfor hun ikke kan samarbeide tilbake. 

Vi ønsker bare barnas beste her. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier barnevernet til denne skrullete kjerringa da?

Slik som hun holder på nå går dette ut over barna, da må barnevernet på plass.

Anonymkode: a3c73...7f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (5 minutter siden):

Tviler sterkt men uansett om det er så ille son du sier har to relle valg, dere flytter eller dere slår opp for det her blir bare værre og værre. Men tviler sterkt på du ser ditt eget bidrag til konflikten her

Jeg elsker den mannen og jeg har blitt veldig glad i barna. Vi flytter ikke eller gjør det slutt.  Jeg håper at vi kan komme dit hvor det ikke er konflikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...