AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Hei. Trenger råd og veiledning. Exen til samboer har slått seg helt vrang og nekter at ungen til samboer sitter på med meg og min datter til og fra skolen. Det virker som at hun bare er ute etter å ta hevn på min samboer, i tillegg er hun bitter. Hele fasaden hennes røk når min samboer skilte seg fra henne. Jeg skjønner ikke hva er motiver hennes til å ha konflikt? Det gagner jo ikke barna. Hun sier hun ikke stoler på meg osv, men jeg har aldri gitt henne noe grunn til å ikke stole på meg. Hun har lenge trakassert oss, gjorde hærverk ute og vi måtte ringe politiet da hun nektet å forlater gårdsplassen vår, hun fikk da midlertidig besøksforbud. Hun har en lederjobb, ut i det offentlige virker hun ordentlig og hyggelig, men hun er et monster. Går rundt og leker offer, når det er hun som er mobber. Hun er ekstremt opptatt av fasade, kontroll og makt. Har nesten ingen venner. Det er ikke noe vits å ta opp ting med henne, man kommer ikke noe vei. Kan familivernkontoret bidra med noe her? Anonymkode: 3e7f1...43b 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Virker som et fornuftig sted å starte, ja. Anonymkode: cb1fd...20f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Dere kan jo prøve, men her virker det jo som at det har bikket over for henne, så tviler på at hun kommer til å lytte til noen. Anonymkode: 1780c...571 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Jeg hadde fortsatt som før. Barna må jo få komme seg til skolen. Men samtidig hadde jeg orientert FVK om tingenes tilstand, og bedt om et møte. Anonymkode: 81cff...261 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde fortsatt som før. Barna må jo få komme seg til skolen. Men samtidig hadde jeg orientert FVK om tingenes tilstand, og bedt om et møte. Anonymkode: 81cff...261 Hun har ringt skolen og gitt beskjed til dem at jeg ikke får lov å hente. Anonymkode: 3e7f1...43b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Be samboeren din ta et møte med exen på FVK. Be også et møte med skolen om det ikke hjelper. Eksen har ikke så mye hun skulle sagt når far har samvær med barnet. Eventuelt må jo mor hente. Er viktig med sammarbeid, men avogtil er det håpløst når den ene parten nekter. Snakker av erfaring her. Måtte holde kontakten på et minimum til slutt i mitt tilfelle. Ble helt utslitt av oppførselen til min eks. Når han skjønte han ikke kunne styre meg eller bruke barna mot meg roet han seg endelig. Anonymkode: f5ed3...198 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hun har ringt skolen og gitt beskjed til dem at jeg ikke får lov å hente. Anonymkode: 3e7f1...43b Da kan far gi beskjed om at det skal du. La skolen notere ned at det er uenighet, det er god dokumentasjon. Anonymkode: b7ca7...31a 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kan far gi beskjed om at det skal du. La skolen notere ned at det er uenighet, det er god dokumentasjon. Anonymkode: b7ca7...31a Dårlig trekk av begge å involvere skolen. Når konfliktnivået er så høyt er det enda viktigere at skolen er et fristed. Anonymkode: c4106...775 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hun har ringt skolen og gitt beskjed til dem at jeg ikke får lov å hente. Anonymkode: 3e7f1...43b Og hva konstruktivt tenker du at skal komme ut av det? Skolen har ikke noe med dette å gjøre og det eneste hun vil oppnå er å øke konfliktnivået ytterligere. Anonymkode: cb1fd...20f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hun har ringt skolen og gitt beskjed til dem at jeg ikke får lov å hente. Anonymkode: 3e7f1...43b Hjelpe meg fir en dramaqueen.. Skolen har ingen vetorett innen hvordan en familie drives. Her må far inn på banen og sette press på mor. Lar han henne holde på for å slippe å gjøre noe ? Anonymkode: 81cff...261
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjelpe meg fir en dramaqueen.. Skolen har ingen vetorett innen hvordan en familie drives. Her må far inn på banen og sette press på mor. Lar han henne holde på for å slippe å gjøre noe ? Anonymkode: 81cff...261 Han har satt foten ned gang på gang. Men denne dama er sta, jeg vil si uten å gi noen diagnose. Men har jobbet innen feltet, og hun viser veldig tydelig tegn til psykopat/narsissist. Det er enklere å forhandle med en terrorist enn å ta en prat med henne, hun lager styr av alt. Hun er rett og slett bitter for at barnefar har kommet seg videre. Men er barna som er tapere her. Hun greier ikke å se det. Anonymkode: 3e7f1...43b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Trenger råd og veiledning. Exen til samboer har slått seg helt vrang og nekter at ungen til samboer sitter på med meg og min datter til og fra skolen. Det virker som at hun bare er ute etter å ta hevn på min samboer, i tillegg er hun bitter. Hele fasaden hennes røk når min samboer skilte seg fra henne. Jeg skjønner ikke hva er motiver hennes til å ha konflikt? Det gagner jo ikke barna. Hun sier hun ikke stoler på meg osv, men jeg har aldri gitt henne noe grunn til å ikke stole på meg. Hun har lenge trakassert oss, gjorde hærverk ute og vi måtte ringe politiet da hun nektet å forlater gårdsplassen vår, hun fikk da midlertidig besøksforbud. Hun har en lederjobb, ut i det offentlige virker hun ordentlig og hyggelig, men hun er et monster. Går rundt og leker offer, når det er hun som er mobber. Hun er ekstremt opptatt av fasade, kontroll og makt. Har nesten ingen venner. Det er ikke noe vits å ta opp ting med henne, man kommer ikke noe vei. Kan familivernkontoret bidra med noe her? Anonymkode: 3e7f1...43b Kan bare si med en gang si at dette tar ikke slutt, been there…. Disse bitre manipulerende exdamene som skal ødelegge for exmannen, men som ødelegger barnet sitt i stede. Har ingen gode råd, tror ikke det finnes ett eneste råd som gjør en sånn situasjon bedre. Familiekontoret må dere selvfølgelig bare prøve, men de kan ikke pålegge noen noe. Anonymkode: 099dc...672 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har satt foten ned gang på gang. Men denne dama er sta, jeg vil si uten å gi noen diagnose. Men har jobbet innen feltet, og hun viser veldig tydelig tegn til psykopat/narsissist. Det er enklere å forhandle med en terrorist enn å ta en prat med henne, hun lager styr av alt. Hun er rett og slett bitter for at barnefar har kommet seg videre. Men er barna som er tapere her. Hun greier ikke å se det. Anonymkode: 3e7f1...43b Da nærmer en seg å gå til det skritt der far krever 100 % omsorg for barna. Dette er jo syke tilstander. Mor har tydeligvis mistet omsorgsevnen sin pga hun ikke greier å fungere som et normalt menneske Anonymkode: 81cff...261 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 Men hvorfor er det alltid stemødre som tar denne kampen?? Jeg er selv en singel mor, og barnefar har en herlig samboer som er utrolig viltig for barnet vårt. Familien rundt ungen flyter godt. Hadde stemor tatt styringa i hvordan ting skal løses så hadde nok ikke stemninga vært like god. Ut ifra måten du skriver på så fremstår dette som to kvinner i kamp, med en passiv mann på siden. FAR må engasjere seg her. Det holder ikke at du fremstiller mor slik og ber om råd på KG for at du så videreformidler våre svar til han. FAR må ta seg på tak her og løse ting. Anonymkode: c4106...775 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor er det alltid stemødre som tar denne kampen?? Jeg er selv en singel mor, og barnefar har en herlig samboer som er utrolig viltig for barnet vårt. Familien rundt ungen flyter godt. Hadde stemor tatt styringa i hvordan ting skal løses så hadde nok ikke stemninga vært like god. Ut ifra måten du skriver på så fremstår dette som to kvinner i kamp, med en passiv mann på siden. FAR må engasjere seg her. Det holder ikke at du fremstiller mor slik og ber om råd på KG for at du så videreformidler våre svar til han. FAR må ta seg på tak her og løse ting. Anonymkode: c4106...775 Jeg er veldig konfliktsky menneske og det er far også. Vi synes dette er veldig ubehagelig. Både jeg og han ønsker ikke henne noe vondt, vi har selvinnsikt til å skjønne at har hun det dårlig så har barna det dårlig. De trenger en happy mor Min samboer er utrolig sliten og lei av dama, må legge til at han måtte til psykolog etter bruddet pga mange år med psykisk vold fra henne. Han har funnet ut at eneste som hjelper er ignorere alt hun kommer med. Men jeg kan godt jatte med enkelte ting for å holde husfreden, men jeg nekter å la meg bli overkjørt. Jeg har ikke gjort henne noe galt. Jeg er nyinnflytter her i bygda og hun går rundt og sprer rykter, ringer naboer som kan se inn til oss og spør hva vi gjør osv. Det er konstant overvåking. Dette må ta slutt. Anonymkode: 3e7f1...43b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig konfliktsky menneske og det er far også. Vi synes dette er veldig ubehagelig. Både jeg og han ønsker ikke henne noe vondt, vi har selvinnsikt til å skjønne at har hun det dårlig så har barna det dårlig. De trenger en happy mor Min samboer er utrolig sliten og lei av dama, må legge til at han måtte til psykolog etter bruddet pga mange år med psykisk vold fra henne. Han har funnet ut at eneste som hjelper er ignorere alt hun kommer med. Men jeg kan godt jatte med enkelte ting for å holde husfreden, men jeg nekter å la meg bli overkjørt. Jeg har ikke gjort henne noe galt. Jeg er nyinnflytter her i bygda og hun går rundt og sprer rykter, ringer naboer som kan se inn til oss og spør hva vi gjør osv. Det er konstant overvåking. Dette må ta slutt. Anonymkode: 3e7f1...43b Om det er så ille så hadde jeg faktisk gått rettens vei for å få fastsatt noen kjøreregler. Gjort det selv. Det meningsløse pjattet på FVK er ikke verdt en dritt. Anonymkode: c4106...775 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det er så ille så hadde jeg faktisk gått rettens vei for å få fastsatt noen kjøreregler. Gjort det selv. Det meningsløse pjattet på FVK er ikke verdt en dritt. Anonymkode: c4106...775 Eller, riktig steg først er å forhøre seg med en advokat om denne tror retten kan hjelpe med noe her. Rettsysteme i Norge er nøye med å sikre barn stabilitet. Anonymkode: c4106...775 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 Exen bestemmer vel ikke over det når det ikke foregår i personens uke? Anonymkode: 2e3e3...620 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Exen bestemmer vel ikke over det når det ikke foregår i personens uke? Anonymkode: 2e3e3...620 Hun tvang inn i samværsavtalen at barnevakt, personer som skal omgås barna osv må godkjennes. Finnes en liste med navn. Dette bruker hun til alt det er verdt, dette er rett og slett for å være vrang. Anonymkode: 3e7f1...43b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun tvang inn i samværsavtalen at barnevakt, personer som skal omgås barna osv må godkjennes. Finnes en liste med navn. Dette bruker hun til alt det er verdt, dette er rett og slett for å være vrang. Anonymkode: 3e7f1...43b Veldig uvanlig at slike lister eksisterer. Ny samværsavtale,uten lister må til. Jeg ville vel muligens trekt saken for retten da mor opptrer så urimelig at man nesten må trekke paralleller til hennes psykiske helse! Snakk med en advokat fort før barnet også blir ødelagt. Anonymkode: e5b6d...a64 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå