AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Hvor lang tid tok det fra du søkte til saken din ble åpnet. Og hvor lang tid fra den ble åpnet til gjeldsordning var i orden ? Anonymkode: cc1f3...241
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Jeg har ikke personlig erfaring, men det kan vel ta tid da alle kreditorene skal bestemme seg og komme med tilbakemeldinger. Er det en som ikke går med på det så får man vel gjerne avslag. Men mener å huske det tok 6-8 uker for min venninne som søkte. Anonymkode: 4041f...25c
TBergh Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Hei. Det varierer kraftid fra namsmannsembete til namsmannsembete hvor lang tid det tar før din sak blir påbegynt. Det skal ta 90 dager. Det heter: "Justis- og politidepartementet har satt som mål at den forberedende saksbehandlingen hos namsmannen skal skje innen 90 dager. . Når det er blitt åpnet for for gjeldsforhandlinger skal du forhandle frem det frivillige forslaget i løpet av 4 - fire mnd. Denne forhandlingstiden kan utvies med 1 - en mnd. Hvis du ikke oppnår en frivillig gjeldsordning, må du innenfor de forannevnte månedene, altså innenfor forhandlingstiden må DU begjære tvungen ordning. Det er ingen automatikk i det med tvungen ordning, så DU MÅ huske på å begjære, altså kreve, tvungen gjeldsordning. Da får du ytterligere 2 - to måneder, til å forhandle frem det tvungne forslaget. Håper jeg har forklart meg slik at du skjønner det. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Pr nå er det flere års venting. De tidsfristene som er satt overholdes ikke. Kjenner en som har venta i 2,5år ca nå, og ser endelig ut til å være ferdig nå før jul. Så da venter 5år på gjeldssaneringstiden Anonymkode: 806be...a4c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Samboeren min sendte søknad med hjelp fra nav i mai. Fikk brev i juli om at søknaden var mottatt, men ikke noe mer etter det Anonymkode: fcf69...74a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Tok ca tre uker å bli innkalt til møte. Ca 8 uker etterpå var forhandlingsperioden igang. Anonymkode: ffe67...bd3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 Tok 1,5 år å bli innkalt til møtet. Anonymkode: 7953f...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå