Gå til innhold

Vurderer å dra på julemarked i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drømt en stund om å reise i begynnelsen av desember til julemarked i utlandet. Men trenger tips fra erfarne reisende på hvor du ville ha anbefalt en slik tur.

Anonymkode: feacc...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell jernet litt om dim egen julemarked tur

Skrevet

Jeg synes de koseligste og mest autentiske julemarkedene er i østeuropa, og mindre byer i Italia. Og ingen gjør julemarkeder som Tyskerne, så Berlin eller en av de andre tyske byene kan virkelig anbefales. London er også fantastisk før jul, men er litt over the top, og overpriset, med profesjonelle aktører. Dessverre har det blitt slik at du kan kjøpe den samme osten, fra den samme produsenten, både i Oslo, London og Berlin nå, så mange av julemarkedene har mistet litt av sin sjarm de siste 10 årene. 

Anonymkode: 389a1...1f7

Skrevet
Durinur skrev (9 minutter siden):

Winter Wonderland i Hyde Park i London er kanskje min favoritt. Men det er mange flotte julemarkeder rundt om i Europa. 

denne, vi har booket tur igjen i desember som vi gjør hvert år. London før Jul er nydelig, ikke bare pga Hyde Park.. 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

denne, vi har booket tur igjen i desember som vi gjør hvert år. London før Jul er nydelig, ikke bare pga Hyde Park.. 

Helt enig! Det er flere julemarkeder andre steder i London også. For ikke å snakke om hudrevis av andre kule ting å gjøre da selvsagt. 

• Liker 1
Skrevet

Signerer London. Det er helt fantastisk før jul. Kan godt dra fra midten av november også. 

Anonymkode: 6ebc1...f46

Skrevet

Berlin.

Ferdig snakka.

Anonymkode: cc4b7...52b

Skrevet

Anbefaler Regensburg i Tyskland. Flere små julemarkeder i gangavstand, og en magisk by på mange måter. 

Anonymkode: f80b0...e6c

• Liker 1
Skrevet

Koselig i København og julemarked i Tivoli også, særlig om du reiser med barn og ikke vil dra så langt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler Regensburg i Tyskland. Flere små julemarkeder i gangavstand, og en magisk by på mange måter. 

Anonymkode: f80b0...e6c

Enig. Men Regensburg er på mange måter gjort på en dag. Men er jo en perfekt dagstur fra Munchen, eventuelt en overnatting. 

Anonymkode: 389a1...1f7

Skrevet

Har lyst til å dra på julemarked og følger med i tråden, selv om jeg dessverre har blitt redd for terror i sånne sammenhenger.

Anonymkode: 2fcd0...3ec

Skrevet

Berlin❤️ 

Berlin gir en slags nostalgisk følelse når det kommer til julemarked synes jeg, og det er egentlig litt roligere stemning der enn i London. Hyde Park og andre julemarkeder i London er fantastiske, men kan oppleves som litt mer masete i forhold til Berlin, selv om det er mye folk begge steder før jul. 

Anonymkode: 50d6b...4de

Skrevet

Jeg elsker London, og gjerne i førjulstiden, men de julemarkedene der skygger jeg unna, de føles som dårlige kopier av de mer autentiske julemarkedene i tysktalende land og Øst-Europa.

Jeg tror Wien er min favoritt; de har både flotte julemarkeder i sentrum, og et utrolig stemningsfullt på Schönbrunn-slottet. :hjerter:

Anonymkode: 0b993...cac

Skrevet

Har ikke vært der før men jeg skal på julemarked i praha i år

Anonymkode: 386f1...b7c

• Liker 1
Skrevet

Var på julemarked i Berlin for 4 år siden. Det var helt magisk!

Anonymkode: a2686...8ac

Skrevet

Budapest har koselige julemarkeder og pyntes fint til jul! Ellers er også markedet i Tivoli i København veldig koselig

Anonymkode: 14b1b...f16

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Wien. Ingen over, og ingen ved siden.

Anonymkode: 7ca49...050

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 14.29):

Har ikke vært der før men jeg skal på julemarked i praha i år

Anonymkode: 386f1...b7c

Har Praha fått varierte varer?

Var der et år etter man slapp å visum. Men det var samme produkter i alle butikker. Til og med gatekunstnerne hadde samme bilder de malte på. Dette var ikke julemarked da. Men mulig handelsstanden gar forandret seg mye siden da. Ellers nydelig by da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...