Sulitt Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 (endret) Jo lavere intelligensen er hos noen, jo mer tror de at de er en hjerne også og presser det på deg, men jeg skal forklare litt hvorfor du ikke er det, og at du faktisk har en sjel istedet, jo, når livet først ble til da, i afrika, i varmt vann/kilde, så var det en vilje først som lagde kroppen fra planteproteiner i vannet, det var ikke sånn at dnaet lagde først kroppen, så sjelen, det var motsatt, nemlig at viljen var der først, jeg vil ikke si gud eller noe sånt da, men en vilje da, et liv, som skapte seg selv i sitt eget bilde, ut i fra planteproteinene, ganske spesielt i seg selv at man faktisk kan gjøre det og finne ut hvordan man gjør det, men livet gjorde nemlig det, men tilbake til saken, når kroppen ble laget så kunne skallen vår da eller hodet, være hult, fordi sjelen sitter i hjernestammen og følger ryggraden nedover, men et hult hode ville bare fange varmen fra rundt seg, så det ble til et organ som kunne sirkulere blodet og bli kvitt varme effektivt, det er derfor man kan for eksempel, ha på seg et tykk lue og gå uten jakke og fortsatt være varm, det var det mest effektive å gjøre, men så kom det en funksjon til, nemlig å lage hormoner, hvis du har for eksempel sett en katt lene seg bakover mens den koser med deg fordi den føler seg så bra, så er litt på grunn av at hormonene er nye for den, det er litt sånn at over tid når man blir eldre så har disse hormonene mindre effekt fordi man har kjent på de før, det er en slags gave til deg når du er ung, pinealkjertelen i midten av hjerne omtrent er også senteret av denne hormonproduksjonen, det er ikke så mye mer mystisk enn det, og så er det sånn at for å kunne bevege kroppen så trengs det en handling, en muskel som gjør det, en hjerne ville bare ha sendt signaler fordi den sitter litt sånn på toppen, så den ville ikke egentlig ha kunne fått gjort noe bevegelse sånn sett, så sjelen din da, den du er, er nemlig hjernebarken/stammen og den følger hele veien nedover rygggraden din, litt som et virveldyr da, men vi mennesker er ikke dyr, vi er mennesker, vi er avskilt fra dyr sånn sett, selv om vår måte å være på og fungere er logisk også som ved dyr så vi deler en del ting, men som sagt, hjernen er mest for å sirkulere blod og lage hormoner, det er derfor kannibaler spiser hjernen bare også og ikke hjernestammen, fordi jo mer intelligent et vesen er da eller dyr da, så smaker vi mindre godt, det er derfor haier bare smaker på oss også fordi siden vi er såpass intelligente så er ikke kjøttet noe godt, litt som å spise en katt, det er ikke spesielt godt sier de, en hund derimot som er mindre smarte enn katter smaker bedre igjen, når man måler hjerneaktivitet så ser man ulike områder lyser opp, men det er fordi dette organget hjernen er en veldig avansert hormonfabrikk, hva du gjør og hva du føler og så videre, gjør at ulike av disse lages avhengig av hva det er for, er man deprimert for eksempel så har disse hormonene mindre effekt enn til vanlig, og så videre, har du også lagt merke til at du noen ganger føles ut som en slags tunnel, et slags mørke med uante krefter, det er nemlig fra hjernebarken nedover ryggraden, det er det du føler i det øyeblikket, at det er en slags mørk tunnel og massevis av krefter du vanligvis ikke bruker, det er også sånn at visse barn blir født helt uten en hjerne men fortsatt har en personlighet, leger sier det er en sykdom, noe det kanskje er, men de viser fortsatt følelser og man ser sjelen i øynene deres, og selve øynene er koblet direkte til hjernestammen også, så man trenger ikke hjernen til å se, det er flere grunner også til at man ikke er en hjerne da, men dette er de viktigste punktene da, det er litt populært blant hvite folk å se på hverandre som hjerner og tenker at det er litt tøft, men det er litt sånn enkel oppførsel da, morsomt, men enkelt, ja det er litt sånn viking på en måte å utfordre hverandre på det, du er en hjerne og jeg er en hjerne liksom, litt tøft da, vi er alle litt enkle og sånt, bare hjerner så, håper dette forklarte litt da, for meg er det ikke så viktig om du ser på meg som en hjerne eller ikke så lenge du er snill mot meg, men ofte er folk det helt motsatte desverre Endret 27. september 2022 av Sulitt Måtte lage avsnitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 Avsnitt hadde vært fint Anonymkode: cc9e0...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulitt Skrevet 27. september 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Avsnitt hadde vært fint Anonymkode: cc9e0...232 Tenkte på det men ble ikke noe av^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Del Skrevet 27. september 2022 Synes dette var vanskelig å lese uten avsnitt eller punktum. Anonymkode: 431e6...4b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulitt Skrevet 27. september 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes dette var vanskelig å lese uten avsnitt eller punktum. Anonymkode: 431e6...4b3 Ordnet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 27. september 2022 #6 Del Skrevet 27. september 2022 Sulitt skrev (9 minutter siden): så kunne skallen vår da eller hodet, være hult, fordi sjelen sitter i hjernestammen og følger ryggraden nedover, men et hult hode ville bare fange varmen fra rundt seg, så det ble til et organ som kunne sirkulere blodet og bli kvitt varme Mener du at hjernen er et organ for å bli kvitt varme? Hvorfor ligger den da ikke på utsiden av kroppen? Sulitt skrev (11 minutter siden): så sjelen din da, den du er, er nemlig hjernebarken/stammen Har du sett noen med Anencefali? De er født med seriøst underutviklet hjerne og de har kun hjernestamme og noen få underutviklede andre deler og kan ikke uttrykke seg eller vise noen tegn til personlighet. De har ingen ønsker eller tanker, de bare eksisterer til de dør. Sulitt skrev (18 minutter siden): håper dette forklarte litt da For å være ærlig så forstår jeg ikke helt hva du mener. Mener du at personlighet kommer fra hormoner? Og at hormoner er det eneste som styrer oss? Og at sjel er noe annet enn dette? Da er vel sjel noe irrelevant? Og hva med impulser og vaner lært gjennom generasjoner, ting vi ikke tenker på som lagrer seg i hjernen? Som å smile til et vennlig menneske. Det er en sosial handling og vi er hardkoda til å være sosiale. Det er ikke hormoner, så hva med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulitt Skrevet 27. september 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 27. september 2022 Polyester skrev (Akkurat nå): Mener du at hjernen er et organ for å bli kvitt varme? Hvorfor ligger den da ikke på utsiden av kroppen? Har du sett noen med Anencefali? De er født med seriøst underutviklet hjerne og de har kun hjernestamme og noen få underutviklede andre deler og kan ikke uttrykke seg eller vise noen tegn til personlighet. De har ingen ønsker eller tanker, de bare eksisterer til de dør. For å være ærlig så forstår jeg ikke helt hva du mener. Mener du at personlighet kommer fra hormoner? Og at hormoner er det eneste som styrer oss? Og at sjel er noe annet enn dette? Da er vel sjel noe irrelevant? Og hva med impulser og vaner lært gjennom generasjoner, ting vi ikke tenker på som lagrer seg i hjernen? Som å smile til et vennlig menneske. Det er en sosial handling og vi er hardkoda til å være sosiale. Det er ikke hormoner, så hva med det? Fordi hvis hjernen ikke var inni hodet så ville hodet ha vært hult ikke sant og fanget all varmen, det måtte et organ til der da ellers ville man bare ha fanget opp all varmen fra utsiden og fra kroppen nedentil, jeg er ikke helt enig i at alle de tilfellene ønsker å dø og ikke har noen personlghet, det finnes bilder på nettet av folk eller barn da, uten hjerne som smiler og alt, og ikke alle som har sykdommer ønsker å dø bare fordi omgivelsene presser de, nei hjernen er for hormoner bare mener jeg, personligheten sitter jo nedenfor i hjernestammen, jeg tror du forveksler det med en hjerne fordi den heter hjernestammen, hjernestammen er ikke en del av selve hjernen, den er utenfor det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 27. september 2022 #8 Del Skrevet 27. september 2022 Dette gir ingen mening, verken med eller uten avsnitt. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemymle Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 atte hæ? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 Sulitt skrev (20 minutter siden): Fordi hvis hjernen ikke var inni hodet så ville hodet ha vært hult ikke sant og fanget all varmen, det måtte et organ til der da ellers ville man bare ha fanget opp all varmen fra utsiden og fra kroppen nedentil, jeg er ikke helt enig i at alle de tilfellene ønsker å dø og ikke har noen personlghet, det finnes bilder på nettet av folk eller barn da, uten hjerne som smiler og alt, og ikke alle som har sykdommer ønsker å dø bare fordi omgivelsene presser de, nei hjernen er for hormoner bare mener jeg, personligheten sitter jo nedenfor i hjernestammen, jeg tror du forveksler det med en hjerne fordi den heter hjernestammen, hjernestammen er ikke en del av selve hjernen, den er utenfor det Hæ folk uten hjerne? Ja da slipper de ihvertfall slag, hjerneblødning og epilepsi 🤣🤣 Eller flytter det seg bare til foten🤔 Anonymkode: 7da6d...dda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulitt Skrevet 27. september 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 27. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ folk uten hjerne? Ja da slipper de ihvertfall slag, hjerneblødning og epilepsi 🤣🤣 Eller flytter det seg bare til foten🤔 Anonymkode: 7da6d...dda ja hehe, ser her vedlegget Endret 27. september 2022 av Sulitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Del Skrevet 27. september 2022 På'n igjen. Anonymkode: 25187...9c0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 Sulitt skrev (10 timer siden): Ordnet! Ikke helt. Det er fortsatt ikke et eneste punktum i teksten, bare en haug komma. Når det ikke er punktum så føles det som om teksten er en eneste lang setning. Det blir litt slitsom å lese. Men det er en avsporing. Anonymkode: deac9...4e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Er du psykisk syk, ts? Anonymkode: 431e6...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå