Gå til innhold

Usikker på om det er angsten som lurer meg eller ei..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært noen måneder i ny jobb. Føler at spesielt 3 kollegaer har en slags "klikk" hvor det vitses mye, og baksnakkes/ latterliggjøres. Føler at noe av dette er rettet mot meg.

2 av de er snille når man har dem på tomannshånd, men om 2 eller 3 av de er sammen starter den sjarmerende oppførselen. Den ene hauser den andre opp, og de holder det gående gjennom dagen med vitsing og "interne spøker" .

Føler ikke helt for å ta dette opp med sjefen, de har jo trossalt vært der lenger enn meg, og de er godt likt.

Jeg har en historie med sosial angst etter mobbing, og jeg føler slik oppførsel sterkt, både psykisk og fysisk. Tror at de noen ganger drar spøker som omhandler meg (når jeg er tilstede..). Kjenner at det ikke er så enkelt å takle. Hva skal jeg gjøre? Jeg må vel bare finne meg i det, og prøve å ikke bry meg? Samtidig er jeg redd for å havne i en mobbeoffer-tilværelse igjen.

Jeg kan liksom ikke ta dem på noe enda, fordi samtalene deres er mer hinting enn direkte, så de kommer bare til å bortforklare det om jeg gir de muntlig beskjed om at dette ikke er greit.

Resten av kollegaene mine er veldig inkluderende og snille. Det er jeg kjempeglad og takknemlig for.

Setter pris på tanker og råd

Anonymkode: 54059...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min jobb er det også små "klikker". Men jeg driter i det. Jeg har andre kolleger som jeg har det hyggelig med. 

Anonymkode: 4765e...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...