Gå til innhold

Er det lett å leie bolig på bygda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si mindre kommuner i Hedmark og Sogn og Fjordane som opplever fraflytting. Er det lett å få napp om man ikke må ha hypermoderne standard? Og krever generelt utleiere at man har fast jobb eller pleier det å gå greit om man har vikariat men likevel har 100% inntekt?

Anonymkode: fd195...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror Finn.no svarer bedre på det spørsmålet en Kvinneguiden..

Anonymkode: 56d1f...db2

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring som leietaker i Hedmark er at det er fryktelig vanskelig. Det er enkelte hybler som leies ut til studenter. Og så er det småhus på gårdstun. Har aldri blitt spurt om jobbsituasjon eller inntekt. 

Anonymkode: 7ac46...234

Skrevet

Ja det er lettere å leie bolig på bygda. Jeg har nylig selv avsluttet et leieforhold på bygda (kommune med ca 3000 innbyggere). Utleier har pleid å bruke et par måneder før han får napp. Han spurte verken om inntekt eller stilling. Andre kan jo likevel spørre om dette. Dette var en bolig han ikke bodde i selv da.

Skrevet

Er vel bare å sende noen meldinger på annonser på finn. Møte opp på visning kanskje. Sjekk hvor lenge annonsene har ligget ute. Hvis det er lenge er det enten et tegn på at det er for dyrt eller at få/ingen har meldt interesse.

Anonymkode: 40fbc...c7b

Skrevet

Det kommer veldig an på hvilken bygd. Jeg har bodd i grisgrendte strøk ulike steder i landet, noen steder var det lett å få leiebolig, andre steder veldig vanskelig (da det rett og slett ikke var så mange boliger der) 

Anonymkode: 71fb9...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

La oss si mindre kommuner i Hedmark og Sogn og Fjordane som opplever fraflytting. Er det lett å få napp om man ikke må ha hypermoderne standard? Og krever generelt utleiere at man har fast jobb eller pleier det å gå greit om man har vikariat men likevel har 100% inntekt?

Anonymkode: fd195...9c5

Kommer helt an på. Jeg bor i en sånn liten bygd i Sogn og fjordane. Her får du knapt leid noe som helst fordi de tomme/tilgjengelige husene og leilighetene enten er feriehus eller air bnb.

Anonymkode: 790b3...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...