AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Har bodd samme sted i tre år og fått ny nabo. Hunden min har alltid klart å være hjemme alene, han har ult en sjelden gang av ensomhet, men fort gitt seg. Søndag for to uker siden stod naboen plutselig på verandaen med mobilen sin og skulle filme at hunden laget lyd, (jeg så han på overvåkningskamera da hunden var alene) og hunden min ble så klart vettskremt. Da laget han også selvfølgelig lyd. Nå uler han og er utrolig rastløs så fort jeg går ut døra og det føles som vi er tilbake til start…. Er helt desperat etter gode råd, og så lei meg for at naboen har ødelagt for oss Anonymkode: 1b56c...49e
Troyamin Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Deg igjen? Du har fått mange gode råd i de forrige trådene du har laget om denne naboen... 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Er du sikker på det er naboen som er problemet her? Anonymkode: 9059f...a34 4 1
Motelvibes Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Har ikke sett andre tråder om temaet, men det virker som om hunden din er skremt av naboen.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Troyamin skrev (5 timer siden): Deg igjen? Du har fått mange gode råd i de forrige trådene du har laget om denne naboen... Nei, bare «anmeldt til politiet.» Anonymkode: 1b56c...49e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Motelvibes skrev (5 timer siden): Har ikke sett andre tråder om temaet, men det virker som om hunden din er skremt av naboen. Ja… AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er du sikker på det er naboen som er problemet her? Anonymkode: 9059f...a34 Helt sikker:) Anonymkode: 1b56c...49e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, bare «anmeldt til politiet.» Anonymkode: 1b56c...49e Er ikke det et godt råd da, hva skulle være bedre? Vil du ikke ha noen råd, men bare klage på naboen din? Anonymkode: 63b50...0ca 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 Snakk med naboen. Hjelper ikke det, og naboen fortsetter å ta seg inn på din eiendom og plager hunden din, så går du til politiet. Anonymkode: 108ea...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er ikke det et godt råd da, hva skulle være bedre? Vil du ikke ha noen råd, men bare klage på naboen din? Anonymkode: 63b50...0ca Jeg spør om råd for hunden da, til at den kan være hjemme alene igjen, ikke meg. Anonymkode: 1b56c...49e
Troyamin Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, bare «anmeldt til politiet.» Anonymkode: 1b56c...49e Ja, akkurat! Nå må du starte hjemme-alene-treningen helt fra start. På med radio, gå fra og tilbake når hunden er rolig. Du har jo kamera slik at du kan følge med på at det går bra. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 Du må gå ut, og så gå inn igjen på verandaen og si "NEI" derfra.For å få hunden til å "snap out of it" Så henger du opp lapp, skriver stedet er overvåket, da jeg følger med på hunden fra jobb. Så skaffer du kamera du kan snakke til. Du kan be hunden gå å legge seg fra kamera. Så den ikke fokuserer på at du er vekk. (Dette fordi det er en voksen hund som kunne være alene fra før) Anonymkode: 5f83a...331 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 Persienner OG gardiner, så ingen ser inn er og en selvfølge. Anonymkode: 5f83a...331 5
Tabris Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Start hjemme alene-treningen på ny, som om det er en valp. Dvs gå ut og inn ofte i løpet av dagen, i begynnelsen bare ut døra, lukk den og inn igjen. Gå frem så sakte at hunden aldri reagerer (blir urolig, bjeffer, uler osv.). Gjør den det så har den allerede fått en ny negativ erfaring med å være alene og du ramler tilbake i treningen igjen. La hunden være i et rom hvor det ikke er vindu hvor hunden kan se ut - og naboen kan se inn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 Men hva er det for skrapmentalitet på denne hunden, som ikke tåler å se et menneske uten å få alenetreningen ødelagt? Høres ut som den har betydelig større issues enn å være alene. Anonymkode: 941b9...67b 1
nordlending Skrevet 29. september 2022 #15 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hva er det for skrapmentalitet på denne hunden, som ikke tåler å se et menneske uten å få alenetreningen ødelagt? Høres ut som den har betydelig større issues enn å være alene. Anonymkode: 941b9...67b Jeg hadde blitt redd om en fremmed sto på verandaen min og filma meg, betyr det at jeg har "skrapmentalitet"? Hunder kan også bli redde. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #16 Skrevet 29. september 2022 Hadde hverfall hengt opp lapp på hverandaen. Hei nabo, du er observert på kameraet jeg bruker for hunden. Vennligst slutt å skremme hunden, du ødelegger hjemme alene treningen, og for guds skyld kom deg av min tomt! Anonymkode: d2a67...efc 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #17 Skrevet 29. september 2022 Man må jobbe med hunden. For hadde det ikke vært naboen hadde det vært noen andre. Unger finner ofte på å snike seg bort til fremmede hus. Jeg har opplevd at handverkere har begynt å rigge seg opp i feil hage, og jeg har flere ganger måtte bruke handverkere mens jeg er på jobb. Jeg har også opplevd at de plutselig kommer på en annen dag en det som var avtalt fordi de har ledig tid. Alarmselskapet var plutselig her og byttet alle utvendige skilt. Og jeg har flere ganger opplevd at svigers er litt tidlig ute, og bare setter seg på terrassen og venter. Så hjemmetrening består også i at hunden er vant til at ting skjer utenfor. Anonymkode: 5626c...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #18 Skrevet 29. september 2022 Hunden din ble så skremt av at naboen stod og filmet den at den nå er et stressa vrak? Det høres ekstremt usannsynlig ut, eventuelt har du fått et skikkelig dårlig eksemplar av en hund.. Jobb med hunden. Og få opp persienner/gardiner. Anonymkode: f8d27...b36 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #19 Skrevet 29. september 2022 nordlending skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt redd om en fremmed sto på verandaen min og filma meg, betyr det at jeg har "skrapmentalitet"? Hunder kan også bli redde. Det er jo litt forskjell på forståelsen mellom mennesker og hunder, en hund forstår jo ikke omfanget av eventuelle konsekvenser av at noen står på verandaen og filmer. Det er jo et menneske hunden høyst sannsynlig har både sett og ikke minst luktet før også. Og hva om det hadde kommet andre dyr på verandaen, som katter eller fugler? Så jeg skjønner ikke hvordan en hund kan bli så redd av et menneske på verandaen, at ts nå må starte med hjemmetrening helt på nytt igjen. Litt merkelig er det også at en nabo finner på å filme at hunden lager lyd, om det overhodet ikke var et problem før. Anonymkode: f5868...526 1 1
Troyamin Skrevet 29. september 2022 #20 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva er det for skrapmentalitet på denne hunden, som ikke tåler å se et menneske uten å få alenetreningen ødelagt? Høres ut som den har betydelig større issues enn å være alene. Anonymkode: 941b9...67b nordlending skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt redd om en fremmed sto på verandaen min og filma meg, betyr det at jeg har "skrapmentalitet"? Hunder kan også bli redde. Jeg tviler på at hunden egentlig er redd. Det er det nok mer ts som er. Hunden vokter nå boligen. Derfor må ts starte treningen på nytt, dersom hun vil bjeffingen til livs. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå