Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver dette innlegget, da jeg stort sett har bestemt meg, men vil høre om jeg tar helt feil her.

Jeg går nå siste året på VG3, og kjenner jeg allerede har blitt utrolig lei av en person spesielt. På starten kom vi overens ganske godt, men jeg føler at jeg stadig blir satt i situasjoner hvor jeg potensielt kan bli ydmyket, eller gjort narr av.  Jeg blir konstant rettet på, selv om jeg er den som har rett her, (samt et betydelig høyere snitt). Personen spør meg alltid om mine meninger angående fag, men prøver så å motsi alt jeg kommer med. Selv vil jeg tro at jeg er ganske åpen og medgjørlig. Kommer det opp et poeng, eller en mening, har jeg ikke noe problem med å utforske det videre. Denne personen er også svært nedlatende, og litt negativ til tider. Det var en matteoppgave jeg ikke fikk til i dag, og denne samme personen (som heller ikke fikk det til) spurte meg om jeg hadde gjort den ferdig. Jeg forklarte at jeg hadde hoppet over oppgaven, og jobbet videre helt til læreren var ledig til å hjelpe meg. Ansiktet til vedkommende fortalte meg alt jeg trengte å vite. Jeg tror ikke jeg trenger å utdype noe særlig mer på det, da dere vet om typisk blikk som går igjen spesielt på videregående. Vedkommende mente også at noe jeg sa var dobbelt moralsk, men jeg tenkte ikke noe særlig over det da det var en fille ting, og min mening hadde endret seg. Føler jeg ikke passer inn i det hele tatt i den gjengen, og alt det gjør er å baksnakke de andre elvene, snakke om hvordan de andre ikke tar skolen seriøst (når de ikke er toppelever selv) etc. Har vært et par ganger vedkommende, og resten av gjengen har spurt om jeg vil bli med dem ut på gangen midt i timen for å "snakke", når det egentlig bare er baksnakking som foregår.

Kjenner jeg er ekstremt lei av at folk skal prøve å underdrive mine evner, og meg som person generelt. Jeg er ikke en høylytt person, og er kanskje litt av den stille typen, men nok er nok. Vedkommende har også sagt at jeg er pen, (noe jeg er fullt klar over selv) så denne faktoren med sjalusi skal jeg ikke helt se bort fra. I tillegg kler jeg meg godt, får oppmerksomhet (som jeg 99% av tiden ikke bryr meg om, men som er der)

Føler bare at jeg absolutt ikke liker å være rundt slike mennesker, og at de 100% baksnakker meg når jeg ikke er der. Sånne mennesker må vokse opp. Det blir altfor flaut, og jeg orker ikke være en dørmatte folk tror de kan tråkke på når som helst. Jeg er i stand til mer enn nok. 

Anonymkode: 13f76...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slår meg som en person som kommer til å digge livet etter videregående. Skaff nye venner og innse at livet har veldig mye mer enn vgs å by på 🤛🏻🤩

Anonymkode: 050fa...4e8

• Liker 2
Skrevet

Du virker veldig reflekter og klok til å bare være 18 år. Tipper du vil nå langt i livet 🍀. Hold ut vgs. Verden har så mye mer å tilby deg enn de smålige folka på vgs som forsøker å holde deg nede.

Jeg treffer enda på slike folk, men har lært meg å takle dem bedre og hever meg over dem (lest meg opp på hvordan slå tilbake på hersketeknikk). 

Anonymkode: 13ea1...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...