AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 Noen her inne med erfaring rundt dette? Jeg er «allergisk» mot mannen sitt underliv, dvs jeg får BV hver_eneste_gang han kommer i meg. Det er skikkelig uholdbart, lukter sterkt (også gjennom buksa) og jeg har måttet ty til antibiotika. Føler nå at dette kommer til å sørge for at jeg og mannen aldri kan få barn sammen? 😪 Anonymkode: 390b6...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen her inne med erfaring rundt dette? Jeg er «allergisk» mot mannen sitt underliv, dvs jeg får BV hver_eneste_gang han kommer i meg. Det er skikkelig uholdbart, lukter sterkt (også gjennom buksa) og jeg har måttet ty til antibiotika. Føler nå at dette kommer til å sørge for at jeg og mannen aldri kan få barn sammen? 😪 Anonymkode: 390b6...fa7 Bv?? Anonymkode: 6228e...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bv?? Anonymkode: 6228e...ab5 Sikkert bakteriell vaginosis hun snakker om. Ts har du snakket med en gynekolog? Kanskje din mann trenger en behandling samtidig med deg? Anonymkode: 7097e...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg hadde oppsøkt lege så snart vi ønsket å starte prøving for å diskutere. Kanskje må dere rett og slett ha fertilitetsbehandling? Jeg hadde samme problemet med en eks, det gikk ikke an at han kom inni meg. Så utrolig glad jeg ikke har dette problemet med min nåværende mann, for vi brukte flere år på å bli gravide. Hadde vært umulig om jeg skulle fått BV hver gang, da hadde jeg måttet mure meg inne i flere år. Anonymkode: 4eb83...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikkert bakteriell vaginosis hun snakker om. Ts har du snakket med en gynekolog? Kanskje din mann trenger en behandling samtidig med deg? Anonymkode: 7097e...96f Ja unnskyld, bakteriell vaginose (er så vant til at alle kaller det BV, så glemte helt å skrive det). Takk for tips! Det virker for meg som at det er spermen hans som gjør utslaget, altså at jeg ikke tåler å få hans bakterier inn i meg, for da blir det kaos i skjeden. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde oppsøkt lege så snart vi ønsket å starte prøving for å diskutere. Kanskje må dere rett og slett ha fertilitetsbehandling? Jeg hadde samme problemet med en eks, det gikk ikke an at han kom inni meg. Så utrolig glad jeg ikke har dette problemet med min nåværende mann, for vi brukte flere år på å bli gravide. Hadde vært umulig om jeg skulle fått BV hver gang, da hadde jeg måttet mure meg inne i flere år. Anonymkode: 4eb83...dcf Takk for tips. Problemet er om jeg bør holde ut frem til forventet mens, eller ta antibiotikabehandling med én gang. Er livredd for å ødelegge noe med antibiotika, men samtidig kan jo BV også ødelegge en potensiell graviditet. Blir gal😪 Anonymkode: 390b6...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Del Skrevet 27. september 2022 Er han egentlig renslig:vasker seg nok? Har du bakteriell vaginose må også partner behandles med antibiotika samtidig og gå ut kuren. Mens dere tar kuren, skal dere ikke ha samleie for å slippe å smitte hverandre på nytt. Anonymkode: 49e4d...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Del Skrevet 27. september 2022 Partner må behandles. Men er du sikker på at det er BV? Jeg har det også sånn og jeg har bare stått i det. Skifter truseinnlegg og truse hyppig og bruker intimservietter. Anonymkode: 1d588...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han egentlig renslig:vasker seg nok? Har du bakteriell vaginose må også partner behandles med antibiotika samtidig og gå ut kuren. Mens dere tar kuren, skal dere ikke ha samleie for å slippe å smitte hverandre på nytt. Anonymkode: 49e4d...516 Han er renslig. Også omskjært. Men hva gjør man når det er spermen jeg ikke tåler? Ingen kur i verden kan fikse det, slik jeg har forstått det. Anonymkode: 390b6...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Partner må behandles. Men er du sikker på at det er BV? Jeg har det også sånn og jeg har bare stått i det. Skifter truseinnlegg og truse hyppig og bruker intimservietter. Anonymkode: 1d588...5cc Den lukten er ikke til å ta feil av. Det stinker rett og slett. Har vært hos lege flere ganger også. Anonymkode: 390b6...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den lukten er ikke til å ta feil av. Det stinker rett og slett. Har vært hos lege flere ganger også. Anonymkode: 390b6...fa7 Jeg stinket og fikk påvist BV- og løste det på måten jeg beskrev. Anonymkode: 1d588...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Del Skrevet 28. september 2022 Kan det hjelpe å starte med sterk probiotika (melkesyrebakterier)? Det skal hjelpe kroppen å ikke få infeksjoner. Det er blant annet bevist at ammende får sjeldnere brystbetennelse hvis de går på det. Pluss at det får kroppen i balanse. Jeg fikk hyppige soppinfeksjoner i starten av graviditeten, og så begynte jeg på probiotika. Har ikke hatt noen problemer siden (3 måneder). Ellers har jeg ingen råd. Det kan jo tyde på at dere kan få problemer med å blir gravide... Kroppen din reagerer og avstøter jo hans sekreter. Så spørs om sædcellene slipper gjennom til livmoren. Og spørs om egget godtar sædcellene (de har jo bevist at eggcellen er noe selektiv på hvilke sædceller det foretrekker pga kompatibilitet). I verste fall må dere ha prøverør med ICSI (hvor de manuelt sprøyter sædcellen inn i egget). Men dette er jo worst case scenario da! Jeg ville prøvd med probiotika først, og prøvd meg fram. Dersom dere ikke blir gravide på 12 måneder (eller 6, spørs på alder) så oppsøk hjelp. Anonymkode: b56c5...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Del Skrevet 28. september 2022 Har en venninne som må "testligge" nye partnere for å se om de funker sammen eller ikke, mtp kulturene man har nedentil. Hun orket rett og slett ikke å ha en langvarig partner hvor det var en dårlig match og hun fikk sopp/BV så ofte. Hun fikk beskjed av legen sin om at noen mennesker er rett og slett ikke en match når det kommer til mikroorganismene der nede. Kan nok hende at det er det som er situasjonen her, og at det ikke er noe å gjøre hygienisk/med behandling. I så fall kan det nok være at dere må ha hjelp, selv om det er kjedelig. Anonymkode: dcbaf...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 Om spør legen om iui. Dette er en metode der spermen blir vasket, og tatt inn i sprøyte som blir sprøytet inn i livmorhalsen. Altså ikke i kontakt med vagina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå