Gå til innhold

Lei av vinterhalvåret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av vinterhalvåret allerede. Hvordan klare å komme gjennom over ett halvt år fremover? Sommerhalvåret begynner i april. Her er det snø til april.

Anonymkode: 461d1...60b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snø til slutten av April.

Vinterhalvåret starter for meg fra 1. September så endelig ferdig med snart en måned. Jippi. Teller ned månedene.

Anonymkode: 461d1...60b

• Liker 1
Skrevet

Hvis man regner med at vinterhalvåret starter ved høstjevndøgn så var det bare for noen dager siden og hvis man er lei allerede kan det bli et langt halvår... :a034:

• Liker 2
Skrevet

Kan du reise til varmere strøk? Lurer selv på å ta meg en tur i januar/feb. 

Anonymkode: 64cb5...edb

Skrevet

vi lever i norden og slik har vi det her i landet. hvis høsten og vinteren plager deg så mye så hadde jeg flyttet til utlandet.

Anonymkode: bf156...e8d

Skrevet

Ja, det er alt mørkt, grått og stusselig, det bøtter ned, og det har bare så vidt begynt. Håper jeg kommer meg sydover i viner og at viruset roer ned. Ikke flere nedstengninger. 

Det positive er at jeg elsker å ha på to lag myke joggedresser, rett og slett bare for kos. Er så mykt og deilig. Men vil heller ha sommer. 

Anonymkode: 69c9c...83f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker vinteren, men strømprisene gjør at jeg synes det er tungt..

Anonymkode: da860...8ae

Skrevet

Jeg har hatt det motsatt etter en lang, veldig lys og knallvarm sommer uten nesten en regndråpe;
endelig kommer høsten og vinteren og jeg kan krype inn i mitt hi og bli der. :biggrin: 
Raggsokker, fleece, luer og pledd...kanskje sovepose også...here I come. 

• Hjerte 2
Skrevet

Helt enig TS, ikke så glad i vinterhalvåret selv, så senere i livet når jeg er helt gjeldfri og har ennå mer erfaring innen min bransje, så skal jeg flytte sydover tenker jeg :). Trenger ikke syden/standstemning hele året, men 20 grader ca. året rundt hadde vært flott. Dvs. steder rundt ekvator er mest stabilt, der er det noenlunde mye jevnere temperatur hele året enn andre deler i verden. 

Akkurat i år bekymrer jeg meg mye mer for om det blir storkrig i Europa og verden for øvrig, eller om vi ser tredje verdenskrig. Det kan bli et tøft vinterhalvår. Kommer vi oss gjennom denne uten at Norge har blitt involvert i krig er mye gjort. 

Anonymkode: 9ae9c...c29

• Liker 1
Skrevet

Ja det er kjipt!!! Det er en sucky tid hvor alt er mørkt og kalt og jævlig igrunn. Og vinterhalvåret er så ufattelig laaaaaangt. Og vinteren er kjip, men jeg prøver å gjøre det beste ut av det. Noen dager lykkes jeg bedre enn andre dager, men: 

-Å ta D vitamin de månedene som slutter på R, er en god huskeregel og en god greie for meg iallefall... De fleste får alt for lite D vitamin i vinterhalvåret 

- Å gjøre det/ha det koselig hjemme er et must.. Jeg søker stadig på pinterest etter "hygge list", "hygge bucket list", "hygge fall", "hygge winter" "seasonal affective disorder" (som vinterdepresjon heter på engelsk) for tips og triks, og så legger jeg til mine egne ting og trekker fra det jeg vil, gode ting for en tid vi tilbringer langt mer inne enn ute. 

-For meg er bålkos og kakao synonymt med både høst og vinter og en magisk opplevelse så jeg prøver å gjøre slike ting så ofte som mulig

-Å nyte solen de dagene vi har den og dess mer mørke dess viktigere er dette for meg. De mørkeste dagene kan absolutt alt i hele verden vente omtrent så lenge jeg kan myse mot vintersolen de 20 min jeg har den om dagen..:sukk:*sukk hjerte men brist ikke* Sommeren kommer atter en gang...

-Jeg er også ekstra god mot huden min i vinterhalvåret, tørr hud, kuldeeksem, tørre og sprukne lepper, ru hud på hendene, slike ting er lett å få i tiden vi går inn i nå og å ta vare på huden har faktisk litt å si iallefall for meg.

Jeg har skaffet meg sånn 'oppvåknings lys' som er gull verdt i den mørke eviiiiiiiiiiigheten... 

Og å holde ut, telle ned, ha noe å glede seg til; 21 desember da solen snur og vi sakte men sikkert går mot den gode, lyse fine tiden igjen:sol:

Skrevet

Utnytter sesongene, og finner glede i merkedagene. I stedet for å sitte her inne og snakke ned om ting som Halloween, og jul fra November. 

Så her settes det frem litt høstpynt, litt ekstra ved halloween. Og julepynten er oppe mot slutten av November. Lysene får henge ut i februar. Kjøper også planter tilpasset sesongen, og elsker å se alle som klarer å irritere seg over noe så uskylding som lyng her inne. 

Koser oss med årets første fyring i peisen. Men god og tradisjonsrik høstmat og julemat. 

Kommer oss ut når sola er oppe, lite slår høstfjellet. Eller en nypreparert langrensløype. 

En tur til varmen hver januar. 2-3 spa-behandlinger gjennom vinteren. 

Lange bad, med gode badebomber eller eksklusive oljer. 

Fokuserer aldri på hva som kan skje. Egentlig heller ikke hva som vil skje om noe ubehagelig venter. Det gir jo ingen mening å kaste bort gode timer og dager på vonde tanker, det tar man heller når situasjonen er der. 

Anonymkode: 9ee40...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...