Gå til innhold

Vondt i hælen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg jobber i matbutikk, og går MYE på betonggulv 7,5 timer om dagen. 

Det begynte jeg å kjenne vondt i hælen rundt april i år. Jeg har kjøpt skikkelige sko og gode såler i tillegg.  Jeg har blitt flink til å bytte sko etter lunsj. Det hjelper, men smerten er ikke helt borte. Jeg vurderer å oppsøke legen. Men jeg lurer på om noen som har erfaring med vond i hælen. Hvilen behandling er det? Må man være sykmeldt? Blir du/dere bedre mede en gang?

Endret av Kitty Odis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk betennelse i hælene, fikk kortisonsprøyter den gangen. Tro ikke de gjør det lenger. Men be om henvisning til ortoped, så kan de videre fotsålen den. For meg viste det seg at jeg var hulfot. Så får spesial såler som hjelper.

lykke til

Anonymkode: c6567...478

Skrevet

Jeg hadde det sånn. Gikk med det i 7 mnd. Da ble det så ille at jeg hinket. Tok kontakt med fysioterapeut  som sa jeg hadde plantar fasciitt.  Ble sykemeldt av lege i nesten 3 mnd. Tok behandlinger under foten med apparat. Husker ikke hva det het.

Anonymkode: 0ba89...b1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde det sånn. Gikk med det i 7 mnd. Da ble det så ille at jeg hinket. Tok kontakt med fysioterapeut  som sa jeg hadde plantar fasciitt.  Ble sykemeldt av lege i nesten 3 mnd. Tok behandlinger under foten med apparat. Husker ikke hva det het.

Trykkbølgebehandling var det jeg fikk av fysioterapeuten.

Skrevet

Kontakt lege og be om henvisning til ortoped. Er det "ille nok" blir du henvist til ortopedkirurg og kan få sko og såler dekket av NAV.

Du avgjør selv om du skal være sykemeldt, selv om legen anbefaler det. Vanskelig å svare på om man blir bedre med en gang siden vi ikke vet hva som feiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...