AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Samboer er for tiden deprimert, og viste et sinne i dag som jeg ble skremt av. Han mistet middagstallerken i gulvet med innhold, og tallerkenen knuste. Han ble fly forbanna og serverte noen saftige gloser. Det fortsatte i flere minutter mens han tørket opp etter seg. Jeg ble helt satt ut! Datteren vår på halvannet år var også i rommet, og jeg er glad for at hun ikke er stor nok til å oppfatte hva som ble sagt. Jeg holdt avstand til han etter dette, og i kveld tok jeg opp at han burde ha unnskyld sinneutbruddet, selv om det ikke var rettet mot oss. Han har ikke som vane å bli så sint, men nå for tiden skal det tydeligvis ikke mye til. Hva mener dere? Er det innafor? Anonymkode: 6c932...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Jeg glemte å legge til at han ble enda mer sur når jeg noen timer etterpå ba om en unnskyldning. Glefset mot meg og opptrådte arrogant. Anonymkode: 6c932...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Samboer er for tiden deprimert, og viste et sinne i dag som jeg ble skremt av. Han mistet middagstallerken i gulvet med innhold, og tallerkenen knuste. Han ble fly forbanna og serverte noen saftige gloser. Det fortsatte i flere minutter mens han tørket opp etter seg. Jeg ble helt satt ut! Datteren vår på halvannet år var også i rommet, og jeg er glad for at hun ikke er stor nok til å oppfatte hva som ble sagt. Jeg holdt avstand til han etter dette, og i kveld tok jeg opp at han burde ha unnskyld sinneutbruddet, selv om det ikke var rettet mot oss. Han har ikke som vane å bli så sint, men nå for tiden skal det tydeligvis ikke mye til. Hva mener dere? Er det innafor? Anonymkode: 6c932...fc2 Hadde ikke funnet meg i å bli glefset til! Han får heller trekke seg litt vekk for seg selv, når han blir sur. For det skal ikke gå utover dere. Og han burde ta deg på alvor når du sier at du synes at det var ekkelt. Men vent til han roer seg litt, før du prater med han om det, igjen. Anonymkode: 2469f...3e5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Han virker ikke helt tilfreds. Anonymkode: e56e0...5c8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Tror du overreagerer litt her. En ting er at han glefser mot deg- det er ikke greit. men å bli sint er ikke i seg selv galt eller farlig. og ikke noe han burde be deg om unnskyldning for! Hvis han er deprimert bør han søke hjelp for dette, og der burde du støtte ham. i forhold til barnet er det kanskje ikke helt bra, men avhengig av hvor sint han faktisk ble. Anonymkode: 3a3f6...68b 23 4
PM75 Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Det er ikke ok oppførsel! Javisst kan vi alle gjøre feil. Men da må vi i alle fall forsøke å rette opp etterpå. 1
Blåttvann Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke får være oppgitt på seg selv?? At han bannet høyt når det ikke var rettet mot dere er jo greit. Det er ikke farlig å bruke banneord foran barn, det er verre med store brå bevegelser og sint kroppsspråk. Hadde han det? Det virker jo ikke sånn egentlig. At du krever unnskyldning forstår jeg ikke. Jeg hadde heller sagt at jeg følte meg utrygg av sånt sinne, spurt om vi kan snakke om hvordan vi skal ha det hjemme og så hadde jeg spurt om det var noe som trigget han ekstra. 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Hvis han ble sint fordi han mistet tallerkenen så er det ikke noe å be om unnskyldning for. Så lenge han ikke var sint på deg og var stygg mot deg samtidig. Hjemme hos oss så lar vi hverandre avreagerer litt her og der. At barnet var der er ikke helt heldig. Men ikke gi mannen skyldfølelse ved å ta det opp for tidlig. Og ikke still krav til at han skal be om unnskyldning eller ikke gjøre det igjen. Det får motsatt effekt. Anonymkode: 71c0c...6f0 12
Gjest Warrior Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 (endret) Sinneutbrudd kan skje, spesielt når man ikke har det så bra. Nå var ikke jeg der og vet hvordan han reagerte men synes ikke dette høres så ille ut at han bannet i noen minutter. Det kan skje alle. Det var vel ikke dere han ble sint på? Hvis han bannet til dere så burde han si unnskyld selvfølgelig. Det som ikke er innafor er når sinneutbrudd kommer ofte, og tro meg det vet jeg alt om dessverre for jeg har ofte hatt sinneutbrudd og gjort verre ting enn å banne, som knusing og ødeleggelse og blitt sint på andre. Sånn oppførsel er aldri innafor. Da går det for langt, og dårlig samvittighet kommer rett etterpå. Endret 27. september 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Er vel lov til å bli sint? Anonymkode: 4f9d3...057 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Sinneutbrudd kan skje☺️ Det var jo ikke verre enn at han kom med noen kraftige gloser. Anonymkode: f7788...6f6 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er vel lov til å bli sint? Anonymkode: 4f9d3...057 Er forskjell på å bli litt sint, og å smelle tallerkener veggimellom. Spesielt med et lite barn i hus. Anonymkode: ec212...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er forskjell på å bli litt sint, og å smelle tallerkener veggimellom. Spesielt med et lite barn i hus. Anonymkode: ec212...c6a Hvem har smelt tallerkener veggimellom? Anonymkode: 40ada...603 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboer er for tiden deprimert, og viste et sinne i dag som jeg ble skremt av. Han mistet middagstallerken i gulvet med innhold, og tallerkenen knuste. Han ble fly forbanna og serverte noen saftige gloser. Det fortsatte i flere minutter mens han tørket opp etter seg. Jeg ble helt satt ut! Datteren vår på halvannet år var også i rommet, og jeg er glad for at hun ikke er stor nok til å oppfatte hva som ble sagt. Jeg holdt avstand til han etter dette, og i kveld tok jeg opp at han burde ha unnskyld sinneutbruddet, selv om det ikke var rettet mot oss. Han har ikke som vane å bli så sint, men nå for tiden skal det tydeligvis ikke mye til. Hva mener dere? Er det innafor? Anonymkode: 6c932...fc2 Ja. Innafor. Anonymkode: 1bc1e...497 3
MapleSirup Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 Det kan klikke for alle og enhver iblant. Hvis dette er et engangstilfelle ville jeg tenkt at han ikke har det bra og jobbet med det. Det grenser mot idioti og spørre om dette «er innafor». Det synes jo ikke han heller. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem har smelt tallerkener veggimellom? Anonymkode: 40ada...603 Ja, eller "mister" tallerkener, da. Han får gå over til uknuselig plast. Anonymkode: ec212...c6a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Følelser er lov og menneskelige å ha. Ingen har bare gode dager og alt er perfekt. Håper du kommer til å la barnet ditt få ha alle følelser. Sinne, trist, glad. Anonymkode: 2d2f1...25e 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, eller "mister" tallerkener, da. Han får gå over til uknuselig plast. Anonymkode: ec212...c6a Bra du aldri er uheldig. Men sånne ting kan skje de fleste Anonymkode: 40ada...603 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra du aldri er uheldig. Men sånne ting kan skje de fleste Anonymkode: 40ada...603 Jeg er uheldig hele tida, jeg. Men det er jeg jo klar over, så jeg går ikke i frø når det skjer. Anonymkode: ec212...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uheldig hele tida, jeg. Men det er jeg jo klar over, så jeg går ikke i frø når det skjer. Anonymkode: ec212...c6a Aldri opplevd å være deprimert skjønner jeg Anonymkode: 40ada...603 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå