AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Da ble det tvungen lønnsnemd pga. barns psykiske helse. Barns psykiske helse i Norge må gjøres noe drastisk med. Virkelig. For den står det ikke bra til med dessverre. Jeg gremmes noe så enormt over foreldre som har stått frem i media og pratet om hvor vanskelig dette har vært. De fleste av disse må være foreldre som bryr seg svært lite om kvaliteten på utdanningen til barnet sitt. Og de må bry seg lite om de mange barna som sitter i bråkete klasserom fordi den ufaglærte "læreren" ikke mestrer klasseledelse (At det går utover barns psykiske helse, er i hvert fall sikkert). De må bry seg lite om at barna ikke får god opplæring fordi læreren er møkk lei, overarbeidet og umotivert eller fordi de har en fullstendig ufaglært lærer. Det er ekstremt mange ufaglærte i skolen, det skal du vite.. og det er ekstremt mange lærere som jobber der de ikke har kompetanse til å være. Lærere som har 5- 10. utdanning som jobber med begynneropplæringen for eksempel. Med "null peiling." Og motsatt. Men det bryr mange foreldre seg ikke om. For de evner ikke å tenke langsiktig. Bare her og nå, for at barnet ikke skal game for mye. Jeg fatter det bare ikke. Elever har mistet skolegang i litt over en måned etter sommerferien. Hva som gjør at ikke foreldregruppen da slår seg sammen og arrangerer sosiale møter for elevene? Gjør noen enkle tiltak for at dette skal gå greit? Er positive fordi det handler om barna sin utdanning? Kanskje man må begynne å se ting litt i perspektiv, det er kriger i verden hvor barn er isolert fra venner og familie, sitter i bunkerser og får null skolegang. Mens norske barn, de er ikke rustet til å være hjemme fra skolen i en periode, i hvert fall ikke når det streikes for fremtiden deres, da blir det ramaskrik. (Under Korona ville alle foreldre ha barna hjemme). Jeg håper mange av de som har stått frem kontakter helsevesenet for videre behandling. Og for all del, det er barn som virkelig ikke har det bra, og trenger skolen for å ha en trygg arena, disse er det synd på, og jeg håper skolene eller andre fanger disse opp og engasjerer helsevesenet slik at de får den hjelpen de trenger ❤️ Jeg oppfordrer alle foreldre til å forhøre seg med skolen om utdanningen til de som står i klasserommet med barna dine. Ikke bare kontaktlærer, men faglærere og spes.ped. Jeg tror dere vil få en reality-check!! Anonymkode: 87a7d...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå