AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 Det finnes et hav av ulike pulver der ute, og noen må vel ha prøvd seg gjennom en del av dere som er her inne (håper jeg) for jeg lurer på hvilket som er "best" og hvorfor dere evt mener det? Jeg vet mange mener det er tøys, at det ikke virker osv - jeg vil gjerne høre fra de som syns det virker 😊 Var litt usikkerpå om det egentlig hørte innunder hud, eller en annen kategori - og i så fall får mod flytte denne.. Anonymkode: 203cb...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 Juks og fanteri. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Del Skrevet 27. september 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Juks og fanteri. mulig du ikke så det men jeg skrev altså: AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vet mange mener det er tøys, at det ikke virker osv - jeg vil gjerne høre fra de som syns det virker 😊 Anonymkode: 203cb...816 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): jeg vil gjerne høre fra de som syns det virker 😊 Anonymkode: 203cb...816 Du nekter altså å forholde det til fakta? Jeg vil nemlig gjerne diskutere om rødt er en fin farge, men bare med de som er fargeblinde. Eller kanskje jeg skal diskutere musikk med tonedøve. Eller diskutere litteratur med folk som aldri har åpnet en bok. Kollagen virker ikke fordi det er fysisk umulig at det kan virke. Når du tar kollagen som kosttilskudd vil kroppen bryte det ned og bygge opp nye proteiner der kroppen trenger det. Det blir ikke utelukkende kollagen, men til hva som helst av det kroppen trenger. Å spise kollagen for å tro at det bygger ny kollagen blir som å spise fisk og tro du skal utvikle gjeller og skjellhud. Anonymkode: a1e2a...d5d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du nekter altså å forholde det til fakta? Jeg vil nemlig gjerne diskutere om rødt er en fin farge, men bare med de som er fargeblinde. Eller kanskje jeg skal diskutere musikk med tonedøve. Eller diskutere litteratur med folk som aldri har åpnet en bok. Kollagen virker ikke fordi det er fysisk umulig at det kan virke. Når du tar kollagen som kosttilskudd vil kroppen bryte det ned og bygge opp nye proteiner der kroppen trenger det. Det blir ikke utelukkende kollagen, men til hva som helst av det kroppen trenger. Å spise kollagen for å tro at det bygger ny kollagen blir som å spise fisk og tro du skal utvikle gjeller og skjellhud. Anonymkode: a1e2a...d5d nei, men jeg vil heller høre fra de som har erfaring med det enn de som vil krangle med meg 😊 Anonymkode: 203cb...816 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Del Skrevet 27. september 2022 Det kollagen i kyllingskinnet så hadde heller spist det enn pulver, men når det er sagt så tror jeg ikke på det. Men hadde gått for råvaren kontra kjemisk fremstilling. Anonymkode: 41b2a...074 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg drakk kyllingkraft med par ts collagen kjøpt på Iherb hver dag en lang periode. Slet med magen og lekk tarm. Ble mye bedre i magen og jeg tror bedringen henger med collagen å gjøre. Jeg er også godt voksen 40+ og har ikke rynker. Men det tror jeg er mer genetisk betinget. Anonymkode: 26442...6df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Del Skrevet 27. september 2022 Selvsagt er det bare tull. Kollagen er proteiner. Når det kommer inn i kroppen, så brytes det jo uansett ned. Deretter bygger kroppen det en selv trenger. (Meget forenkelt). Poenget er at alt blir brutt ned. Det er ikke slik at om en inntar kollagen, så er det kollagen som blir satt sammen 😛 Anonymkode: 9f8c8...e9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 Joda, collagen virker. Men jeg er ikke sikker på hvilken virkning du er ute etter. Jeg tar collagen mot vonde knær. Og det virker, dessverre. Dessverre fordi det er dyrt, og jeg syns kapslene er vonde å svelge. Men glemmer jeg å ta dem noen dager, så blir knærne mine straks verre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 Moren min sverger til collagen for vonde ledd. Hun sier det gir en merkbar virkning. Hun har brukt det i over 10 år, men huden hennes ser hverken bedre eller verre ut enn en vanlig kvinne på 65. Om det er de kosmetiske effektene du er ute etter så betaler du mye for noe som "kanskje", "mulig, men sikkert ikke" kan virke. Anonymkode: 2ebcd...079 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 Collagen har hjulpe meg MYE med ledd hud og hår! Ser drastisk forskjell! Anonymkode: 4eebb...de8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg tror de fleste forbinder det med at man skal "bli yngre" og da er det kanskje ikke helt reelt, men som mange sier har det også en annen effekt på kroppen og den er jeg ute etter, jeg har en bindevevssykdom som gjør at jeg vurderer starte med collagen, nå som flere har sagt at de har fått bedring lurer jeg på hvilke type collagen dere bruker? Anonymkode: 203cb...816 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det finnes et hav av ulike pulver der ute, og noen må vel ha prøvd seg gjennom en del av dere som er her inne (håper jeg) for jeg lurer på hvilket som er "best" og hvorfor dere evt mener det? Jeg vet mange mener det er tøys, at det ikke virker osv - jeg vil gjerne høre fra de som syns det virker 😊 Var litt usikkerpå om det egentlig hørte innunder hud, eller en annen kategori - og i så fall får mod flytte denne.. Anonymkode: 203cb...816 Jeg tar kosttilskudd for hår negler og hud synes at det faktisk funger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Del Skrevet 28. september 2022 Hvis du vil at collagen skal gjøre endringer for huden din, så må du faktisk bruke produkter som inneholder ingredienser som stimulerer collagenproduksjonen. F.eks Vitamin-C serum. Hvis man tar tilskudd av collagen, pulver eller tabletter så er dette beviselig juks - kroppen tar ikke opp collagen på den måten. Collagen MÅ bli stimulert av andre ingredienser for å øke produksjonen i huden, kroppen tar ikke opp collagen fra kosttilskudd - det er vitenskapelig bevist og forsket på. Så det er bare juks og fanteri. Jeg har en pulver-pakke fra Skinlab i Oslo med collagen pulver, jeg har ikke åpnet pakken engang… Jeg bruker heller produkter som jeg vet stimulerer cellene, huden i ansiktet mitt er som en baby-rumpe 😂 Anonymkode: 75b62...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Del Skrevet 28. september 2022 Kroppen bryter det ned, så det virker ikke : UiO-professor Skålhegg kjøper ikke denne forklaringen. Prosessen er den samme, uansett om kollagenet er hydrolysert og brutt ned til kollagenpeptider, forklarer han. – Alle proteiner, også kollagenpeptider, brytes ned i mage og tarm. Hverken kollagen i preparatet eller i det såkalte hydrolysatet blir tatt opp i kroppen som peptider, kun som aminosyrer, sier han og fortsetter: – De peptidene som det siktes til, finnes ikke annet enn i hydrolysatet og tas ikke opp og fraktes til stedet der de skal virke. Det finnes ikke bevis for dette. Hadde man tatt opp peptider fra såkalte hydrolysater så ville man blitt syk. https://www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover Anonymkode: 98f88...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Collagen har hjulpe meg MYE med ledd hud og hår! Ser drastisk forskjell! Anonymkode: 4eebb...de8 Collagen taes ikke opp av kroppen via kosttilskudd, så det er merkelig. Det er vitenskapelig bevist at kroppen umulig kan ta opp collagen 😂. Hud, hår og negler blir også stimulert av vitamin-A (retinol) - like mye som collagen. Anonymkode: 75b62...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #17 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg ser at du ikke vil snakke med noen som har peiling, men jeg kan forklare hvorfor det ikke virker. Alt du spiser blir brutt ned i mage og tarm. Karbohydrater blir brutt ned til glukose, fruktose og liknende, eller monosakkarider for å være presis. Fett blir brutt ned til fettsyrer, det er her vi snakker om mettet, umettet og flerumettet fett - differensieringen spørs på bindinger mellom karbonatomer i fettsyra. Proteiner blir brutt ned til aminosyrer. Vi har et tjuetalls aminosyrer og det er en lang rekke kombinasjon av disse som danner et protein. Tenk på legoslottet som proteinet, mens legoene er aminosyrene. Det som er felles for alle de tre næringsgruppene er at de må bli brutt ned til mindre bestanddeler før cellene i tarmen klarer å ta de inn. Hvis man ikke klarer å bryte ned så omtales det som intoleranse/allergi, slik som laktoseintoleranse. Du blir dårlig av å spise noe med laktose fordi du ikke klarer å bryte det ned til mindre bestanddeler. Etter tarmen har tatt opp proteiner, fettsyrer og monosakkarider vil disse gå i blodet vårt først via lever. Dette er våres tilgjengelige byggeklosser. Hva som bygges bestemmes av behovet, ikke hva vi subjektivt ønsker. Kollagen er et protein. Protein vil bli brutt ned av pepsin i magesekken til mindre aminosyrer. Disse aminosyrene vil gå med til å bygge muskler, lage enzymer cellene trenger eller kanskje til å lage insulin. Bare fordi du spiste kollagen er det ikke øremerket til å bli kollagen hos deg, det er kun kollagen frem til det treffer magesekken - dvs noen minutter etter inntak. Derfor vil det å spise kollagen være like nyttig som å dytte i seg kyllingkjøttdeig, bare at kollagen er mye dyrere. Men placeboeffekten er en effekt det også. Forøvrig har det blitt testet ut å sprøyte kollagen direkte inn i vevet for å unngå denne nedbrytningen, men heller ikke her har det vært vitenskapelig bevis for at det fungerer. Problemet er at det er andre celler som vil bryte ned det «uønska» kollagenet. Kroppen er litt for smart, og vi kan faktisk ikke overkjøre med ønskedrømmer. Hadde dog kollagen fungert hadde nok alle spist det på linje med tran/d-vit og liknende. Anonymkode: f2488...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 28. september 2022 #18 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg tror de fleste forbinder det med at man skal "bli yngre" og da er det kanskje ikke helt reelt, men som mange sier har det også en annen effekt på kroppen og den er jeg ute etter, jeg har en bindevevssykdom som gjør at jeg vurderer starte med collagen, nå som flere har sagt at de har fått bedring lurer jeg på hvilke type collagen dere bruker? Anonymkode: 203cb...816 Jeg bruker denne, det er kapsler som svelges. Jeg tar 4 hver dag. Som nevnt, så hjelper det veldig på knærne mine. At jeg i tillegg ikke har rynker, kan være en tilfeldighet eller gode gener. Men det er utelukkende pga den gode virkningen på knærne at jeg tar dem. https://sunkost.no/collagen-plus-120-kapsler?gclid=CjwKCAjw4c-ZBhAEEiwAZ105RY2ZXz1v-DtxJgJ49uAA33Mbgwk_pMrPlAaQ-XNkWQYqPgZ26TujqxoCfysQAvD_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 27. november 2022 #19 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 0.00): Collagen har hjulpe meg MYE med ledd hud og hår! Ser drastisk forskjell! Anonymkode: 4eebb...de8 Hvilken type bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annanorge Skrevet 23. august 2024 #20 Del Skrevet 23. august 2024 hei, jeg anbefaler spesielt Golden Collagen fra NatureEssence, du kan lese mer på : https://natureessence.no/ , de har nå 10% rabatt kampanje for Norge 😃. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå