MM35 Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 (endret) Vi ble kjent i påsken 2022 vi snakket en del på messinger. Ble kjærester i juni etter jeg hadde vært hos han på hans plass. Han bor 6 timer unna meg. Når jeg var på besøk til han sa han til meg at han hadde vært alkoholiker før å att han hadde vært innlagt det holdt på i ett år men det var skikkelig gale i tre måner. Jeg tenkte at det var modig av han å dele dette med meg. Jeg tenkte ikke noe mindre om han av den grunn eller hadde noen mistanker om noe da. Han var her på min plass i hele sommer. Moren hans bor på samme plass som meg. Han snakket om at det var så rotete på rommet hans å att han måtte rydde det. Når jeg var hos han en gang så ville han ikke att vi skulle være på hans rom siden det var så rotete å han ville ikke jeg skulle se det sa han. En annen gang hadde vi vært i bryllup å skulle ta taxis hjem til meg, men vi reiste heim til han istedenfor. Før vi gjekk opp på rommet hans sa moren til meg ''Håper ikke du dømmer han for rotet, han har hatt de vanskelig i de siste'' Det hun mener med det er noen dager før bryllupet besvimte han så han datt å bristet ribbebeinet og i tillegg stress med bryllupet siden det var moren sitt å han var toastmaster å det var mye å tenke på å stress. Uansett jeg gjekk opp på rommet det ser jeg fullt av sprit flasker på golvet de fleste var tomme men det var litt igjen i en av de, som stod på nattbordet. Jeg husker ikke om jeg spurte hvem sine flasker det var eller om han sa det uten att jeg spurte, uansett sa han at det var stefaren hans sine å att han drakk mye. Jeg har aldri sett at stefaren har drukke sprit jeg har kun sett han drukke vin. Den medisinen han fikk for brist i ribbebeinet er flytende naproxsen sier han å at han har fått den flytende fordi at han brekker seg av å ta tabletter. Han blir svimmel og sløv av den medisinen sier han. Når han tar medisinen er det som om han har drukke. Han sier den lukter som sprit. En gang jeg var oppe hos han hos mora fan jeg en dings i sengen hans jeg spurte hva det var da sa han att det var blodsukker apparatet til moren, når han gjekk på toalettet så jeg nærmere på apparatet å ser att det er ett alkometer. Han kommer tilbake jeg sier att jeg ser jo att dette ikke er ett blodsukkera parat da presterer han å si att jo det er sånn du blåser i, da sier jeg at jeg er ikke dum man måler ikke blodsukkeret ved å blåse, det er ett alkometer. Da blir han stille litt også sier han ja det er det jeg ville ikke si det fordi jeg var flau over att jeg har det. Han sa at han hadde det fordi han har vært alkoholiker før å han likte å blåse i det dagen etterpå vist han hadde drukke for å være sikker. En gang han var hos meg skulle jeg legge en bok i sekken hans som jeg hadde lånt av han, han sier nei du trenger ikke det. Jeg sier hvorfor ikke det da sier han fordi en gang når jeg hadde vært hos han hadde jeg sølt på en bok, noe som jeg ikke kan huske jeg har gjort. Sier etterpå att det er fordi han ikke vil ha noe søl på boken. Jeg begynner jo da å lute på om han har noe å sjule i sekken, han sier hva tror du jeg har i sekken da å at du kan se i sekken min vis du vil. Jeg begynne å se i sekken så sier han du kunne nå ha spurt om å få se i sekken min da, da sier jeg at du sa jo jeg kunne se i sekken. Jeg finner to sprit flasker den ene er halv full den andre er tom. Jeg spør han hvem sine det er da sier han først att kompisen hans ba han om å hente de hos han (kompisen drikker en del i følge han) jeg sier det med att den ene flasken er tom, da sier han att nei han tok de fra kompisen sin uten at han viste de, da sier jeg det er veldig rart siden det er jo samme merke på denne spriten som den som var på rommet ditt, da sier han at ja det er rart men den ene er stefaren min sin som han glemte å ta ut av sekken etter utdrikningslaget hans, som er en måned siden. Neste dag skulle han ta medisinen sin jeg spør om jeg kan få se på den. Han har tatt den over på en næringsdrikk flaske. jeg ser på den å den er helt blank å stinker sprit. Jeg konfrontere han han nekter for det å sier du stoler ikke på meg du. Neste dag sa han sannheten at det var sprit på den flasken. Det samme skjedde en gang til men da var det ikke samme medisin da hadde han trynt å fått blåmerke på siden også sa han att han hadde bare skreve til legen å fått medisin for det. Uansett han tok medisinen som han sa at han hadde fått fra legen å at de var flytende. Jeg ser på den å lukter på den, den stanker sprit det står 10 tabletter på flasken å den medisinen var for hoste. Det er så mye mer, men bare spør om dere lurer på noe å hva tenker dere? Endret 28. september 2022 av MM35
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Jeg er ikke ekspert men synes det "lukter" mistenkelig av dette. Anonymkode: b07dd...486
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Stefar ville ikke satt spritflaskene sine fra seg på sin tørrlagte stesønn sitt soverom og i sekken hans pga fare for tilbakefall. Eksen din løy helt tydelig. Anonymkode: 1247a...038 6 1
MM35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stefar ville ikke satt spritflaskene sine fra seg på sin tørrlagte stesønn sitt soverom og i sekken hans pga fare for tilbakefall. Eksen din løy helt tydelig. Anonymkode: 1247a...038 Han sa det satt flaskene inn på rommet til x min fordi det ville sjule di
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 4 minutter siden, MM35 said: Han sa det satt flaskene inn på rommet til x min fordi det ville sjule di Litt vanskelig å forstå hva du mener fordi du skriver på dialekt. Anonymkode: b07dd...486
MM35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt vanskelig å forstå hva du mener fordi du skriver på dialekt. Anonymkode: b07dd...486 x min sa att moren og stefaren satt spritflaskene inn på rommet fordi de ville sjule di
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Som tørrlagt alkoholiker kan jeg si med en gang at han lyver. Husker selv at jeg kom med de rareste historiene som ikke ga mening fordi jeg var flau og skamfull. Alle rundt meg skjønte at jeg løy.. Anonymkode: 61b4e...6e2 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Vi har en alkoholiker i omgangskretsen selv. Alt - absolutt alt i livet hans kretser seg om alkohol og om hvorvidt vi og andre i hans omgangskrets skal innvies i hans livsstil eller ikke. Han jobber i turnus og har skaffet seg langfri ofte. Han kom nettopp ut av en lang periode med drikking, jobbet et par dager nettopp, og han dro rett tilbake på hytta når han fikk fri igjen. Ikke et knysst fra ham til min mann som han er god venn med. Så vi mistenker at han sitter der med sine kjære ølflasker til tross for at han var på dødens rand i forrige "kule". ( Han er middelaldrende). Anonymkode: b07dd...486
MM35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi har en alkoholiker i omgangskretsen selv. Alt - absolutt alt i livet hans kretser seg om alkohol og om hvorvidt vi og andre i hans omgangskrets skal innvies i hans livsstil eller ikke. Han jobber i turnus og har skaffet seg langfri ofte. Han kom nettopp ut av en lang periode med drikking, jobbet et par dager nettopp, og han dro rett tilbake på hytta når han fikk fri igjen. Ikke et knysst fra ham til min mann som han er god venn med. Så vi mistenker at han sitter der med sine kjære ølflasker til tross for at han var på dødens rand i forrige "kule". ( Han er middelaldrende). Anonymkode: b07dd...486 Off ja det er så synd.. alt man vil er jo bare å hjelpe så blir de sure for man bryr seg. personen eg snakker om er i midten av 30 åra.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har en alkoholiker i omgangskretsen selv. Alt - absolutt alt i livet hans kretser seg om alkohol og om hvorvidt vi og andre i hans omgangskrets skal innvies i hans livsstil eller ikke. Han jobber i turnus og har skaffet seg langfri ofte. Han kom nettopp ut av en lang periode med drikking, jobbet et par dager nettopp, og han dro rett tilbake på hytta når han fikk fri igjen. Ikke et knysst fra ham til min mann som han er god venn med. Så vi mistenker at han sitter der med sine kjære ølflasker til tross for at han var på dødens rand i forrige "kule". ( Han er middelaldrende). Anonymkode: b07dd...486 "Døden nær" i følge han selv. Anonymkode: b07dd...486
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt vanskelig å forstå hva du mener fordi du skriver på dialekt. Anonymkode: b07dd...486 Og ingen avsnitt Anonymkode: 4358a...825 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 MM35 skrev (3 timer siden): x min sa att moren og stefaren satt spritflaskene inn på rommet fordi de ville sjule di Skjule de fra hvem? Kunne de ikke satt flaskene inn i klesskapet sitt? De setter de ikke inn på soverommet til en som kan få tilbakefall! Anonymkode: 1247a...038
MM35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjule de fra hvem? Kunne de ikke satt flaskene inn i klesskapet sitt? De setter de ikke inn på soverommet til en som kan få tilbakefall! Anonymkode: 1247a...038 de skulle sjule de fra folk som kom på besøk då sikkert, åjaa det er veldig rart å sette de inn på rommet hans. de kunne bare ha kastet de i bosset vis de ville sjule de
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Er det virkelig nødvendig å skrive en roman? Ga opp før jeg hadde lest en tredjedel. Bruk avsnitt, skriv på et av de norske skriftspråkene og utelat unødvendige detaljer. Anonymkode: ab497...430 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 6 hours ago, MM35 said: Vi ble kjent i påsken 2022 vi snakket en del på messinger. Ble kjærester i juni etter jeg hadde vært hos han på hans plass. Han bor 6 timer unna meg. Når jeg var på besøk til han der han bor husker jeg vi satt på T banen da han til meg att han hadde vært alkoholiker før å att han hadde vært innlagt det holdt på i ett år men det var skikkelig gale i tre måner. Jeg tenkte at det var modig av han å dele dette med meg. Jeg tenkte ikke noe mindre om han av den grunn eller hadde noen mistanker om noe da. Han var her på min plass i hele sommer. Moren hans bor på samme plass som meg. Han snakket om at det var så rotete på rommet hans å att han måtte rydde det. Når jeg var hos han en gang så ville han ikke att vi skulle være på hans rom siden det var så rotete å han ville ikke jeg skulle se det sa han. En annen gang hadde vi vært i bryllup å skulle ta taxis hjem til meg, men vi reiste heim til han istedenfor. Før vi gjekk opp på rommet hans sa moren til meg ''Håper ikke du dømmer han for rotet, han har hatt de vanskelig i de siste'' Det hun mener med det er noen dager før bryllupet besvimte han så han datt å bristet ribbebeinet og i tillegg stress med bryllupet siden det var moren sitt å han var toastmaster å det var mye å tenke på å stress. Uansett jeg gjekk opp på rommet det ser jeg fullt av sprit flasker på golvet de fleste var tomme men det var litt igjen i en av de, som stod på nattbordet. Jeg husker ikke om jeg spurte hvem sine flasker det var eller om han sa det uten att jeg spurte, uansett sa han at det var stefaren hans sine å att han drakk mye. Jeg har aldri sett at stefaren har drukke sprit jeg har kun sett han drukke vin. Den medisinen for brist i ribbebeinet er flytende naproxsen sier han å at han har fått den flytende fordi at han brekker seg av å ta tabletter. Han blir svimmel og sløv av den medisinen sier han. Når han tar medisinen er det som om han har drukke. Han sier den lukter som sprit. En gang jeg var oppe hos han hos mora fan jeg en dings i sengen hans jeg spurte hva det var da sa han att det var blodsukker apparatet til moren, når han gjekk på toalettet så jeg nærmere på apparatet å ser att det er ett alkometer. Han kommer tilbake jeg sier att jeg ser jo att dette ikke er ett blodsukkera parat da presterer han å si att jo det er sånn du blåser i, da sier jeg at jeg er ikke dum man måler ikke blodsukkeret ved å blåse, det er ett alkometer. Da blir han stille litt også sier han ja det er det jeg ville ikke si det fordi jeg var flau over att jeg har det. Han sa at han hadde det fordi han har vært alkoholiker før å han likte å blåse i det dagen etterpå vist han hadde drukke for å være sikker. En gang han var hos meg skulle jeg legge en bok i sekken hans som jeg hadde lånt av han, han sier nei du trenger ikke det. Jeg sier hvorfor ikke det da sier han fordi en gang når jeg hadde vært hos han hadde jeg sølt på en bok, noe som jeg ikke kan huske jeg har gjort. Sier etterpå att det er fordi han ikke vil ha noe søl på boken. Jeg begynner jo da å lute på om han har noe å sjule i sekken, han sier hva tror du jeg har i sekken da å at du kan se i sekken min vis du vil. Jeg begynne å se i sekken så sier han du kunne nå ha spurt om å få se i sekken min da, da sier jeg at du sa jo jeg kunne se i sekken. Jeg finner to sprit flasker den ene er halv full den andre er tom. Jeg spør han hvem sine det er da sier han først att kompisen hans ba han om å hente de hos han (kompisen drikker en del i følge han) jeg sier det med att den ene flasken er tom, da sier han att nei han tok de fra kompisen sin uten at han viste de, da sier jeg det er veldig rart siden det er jo samme merke på denne spriten som den som var på rommet ditt, da sier han at ja det er rart men den ene er stefaren min sin som han glemte å ta ut av sekken etter utdrikningslaget hans, som er en måned siden. Neste dag skulle han ta medisinen sin jeg spør om jeg kan få se på den. Han har tatt den over på en næringsdrikk flaske. jeg ser på den å den er helt blank å stinker sprit. Jeg konfrontere han han nekter for det å sier du stoler ikke på meg du. Neste dag sa han sannheten at det var sprit på den flasken. Det samme skjedde en gang til men da var det ikke samme medisin da hadde han trynt å fått blåmerke på siden også sa han att han hadde bare skreve til legen å fått medisin for det. Uansett han tok medisinen som han sa at han hadde fått fra legen å at de var flytende. Jeg ser på den å lukter på den, den stanker sprit det står 10 tabletter på flasken å den medisinen var for hoste. Jeg har gjort det slutt no. Jeg skrev dette innlegget som anonym i sta, men ville endre det vis noen ville sende meg melding. Det er så mye mer, men bare spør om dere lurer på noe å hva tenker dere? Avsnitt hadde hjulpet veldig Anonymkode: ad8d7...d94
MM35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #16 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Avsnitt hadde hjulpet veldig Anonymkode: ad8d7...d94 Skal skrive med avsnitt neste gang, har dysleksi
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Vær så snill å skriv bokmål!!!!! Anonymkode: 1a57a...65f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 2 minutter siden, MM35 said: Skal skrive med avsnitt neste gang, har dysleksi Du kan ikke skylde på dysleksi på at du ikke trykker enter 2 ganger for og starte en ny linje....... Anonymkode: 1a57a...65f 3
tøydokka Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 Han er alkoholiker. Og han lyger om det fordi han skammer seg og fordi han ikke vil kutte ut drikkingen nå. Her var det så mye bortforklaringer og rare løgner at jeg kan garantert si deg at han er utpå igjen. Alkometer i sengen? Ribbeinsbrudd og blåmerker, har han falt i ruset tilstand? Naproxen er ikke en medisin man blir sløv av. Det er en løgn han kommer med for å dekke over at han egentlig er full. Spritflasker i sekken, på rommet, drikker sprit av en næringsdrikk-flaske. Du får tenke deg godt om om dette er en person du vil investere tid og følelser på. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 Han har et kjempestort drikkeproblem, han skammer deg og ønsker ikke å slutte. Løgner og bortforklaringer er typisk. Du kan ikke få han frisk, det må ha ville og det må han sørge for selv. Anonymkode: 5d56c...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå