AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Hvor starter man? Går man til fastlege? Kontakter nav? Sender man søknad selv? Anonymkode: c030a...86b
Gjest Ms Baxter Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Fastlegen må gi deg en lang sykemelding, når det har gått et års tid blir nav innblandet og du kommer over på aap… da blir det kartlegging av sykdom og arbeidsevne, arbeidsutprøving og du får evt noen diagnoser. Du har veileder under aap, som også sier når du har nok grunnlag for å søke trygd🤗 jo mer dokumentasjon du har på at du ikke kan jobbe, lettere er det å få innvilget ufør.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Ms Baxter skrev (7 minutter siden): Fastlegen må gi deg en lang sykemelding, når det har gått et års tid blir nav innblandet og du kommer over på aap… da blir det kartlegging av sykdom og arbeidsevne, arbeidsutprøving og du får evt noen diagnoser. Du har veileder under aap, som også sier når du har nok grunnlag for å søke trygd🤗 jo mer dokumentasjon du har på at du ikke kan jobbe, lettere er det å få innvilget ufør. Jeg er allerede på aap. Er under behandling. takk for et utfyllende svar. Anonymkode: c030a...86b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Leo skrev (1 minutt siden): Man starter som regel med å bli syk No shit. Anonymkode: c030a...86b
Leo Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): No shit. Anonymkode: c030a...86b Helt sant! (Denne tråden blir sikkert stengt/slettet snart uansett på grunn av regelbrudd. Og det har ingenting med trådens innhold å gjøre )
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Leo skrev (Akkurat nå): Helt sant! (Denne tråden blir sikkert stengt/slettet snart uansett på grunn av regelbrudd. Og det har ingenting med trådens innhold å gjøre ) Fått svar på det jeg lurte på. Det er greit. Anonymkode: c030a...86b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Du må bare følge opplegget til NAV i forhold til AAP, om det er arbeidstrening, utprøving eller behandling. NAV vil gi deg beskjed når de mener at du kan søke om uføretrygd, men først så må absolutt alt være utprøvd. Anonymkode: f92b8...c13 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Hvis du allerede er på AAP så har du en veileder. Regner med at du har vært i tiltak? Er du ferdig behandlet i helsevesenet? All hensiktsmessig behandling må være prøvd. Du må også ha deltatt i tiltak hvor det kommer frem at du vil ha svært liten mulighet til å fungere i arbeid. Når dette er gjort og Nav mener man har varig nedsatt arbeidsevne så må veileder skrive en arbeidsevnevurdering mot varig som blir godkjent på Nav lokal. Når den er det så kan du sende inn søknaden om uføretrygd som blir behandlet av Nav Arbeid og ytelser. Så for din del så starter det med en samtale med veileder. Anonymkode: 4c5af...f98
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 meld deg inn i aap-aksjonen på fb og følg med der. mye nytting informasjon Anonymkode: 56c2b...66f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er allerede på aap. Er under behandling. takk for et utfyllende svar. Anonymkode: c030a...86b Når det er omtrent 1 år igjen av AAP vil saksbehandler vurdere om det er aktuelt å åpne for å søke ufør. Søker du på egenhånd får du automatisk avslag i 99,9% av tilfellene. Anonymkode: a6711...88d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 Det kommer an på diagnosen. Men pleier å ta gå 1 år etter man startet på AAP -jeg fikk beskjed om å søke ufør kjapt pga alvorlig nevrologisk sykdom ( gradvis forverrende) og jeg er nesten 50 år. En ung mann på 28 år med dårlig skulder feks ville ikke blitt oppfordret til det samme. Anonymkode: c2f40...4cf 1 1
Rhodiola Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Hei, trådstarter. Jeg må dessverre stenge tråden din i og med at den er opprettet med en mangefull tittel. Henviser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler skal være beskrivende. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler kan stenges. Du kan sende meg en privat melding med ønske for ny tittel, eller du kan opprette en ny tråd med en beskrivende tittel. Spørsmål vedrørende denne avgjørelsen eller generell modereringspraksis kan sendes inn i Private forumhenvendelser under Generelle henvendelser eller Spørsmål rundt bruker og moderering. Med vennlig hilsen Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg