Gå til innhold

Brukes barna deres 100%ull eller 70% ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? 

Anonymkode: fe4e8...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% er best. 

Anonymkode: f80ed...78e

• Liker 2
Skrevet

Synes 100 ofte ikke tåler så tøff bruk. Heller gjerne ikke nødvendig vask av flekker osv. Kan og være tøft for huden. Så jeg foretrekker ofte 70,

Anonymkode: 9b7e8...46e

Skrevet

100% merinoull

Anonymkode: 6aebd...60a

Skrevet

0%

Anonymkode: cbdd6...729

• Liker 3
Skrevet

Bruker gjerne silkeull med 30 % silke og 70 % ull. Noe 100 % ull også, og en del bambus, annen viskose, lin, og noe bomull.  Bruker ikke polyester og annen plast annet enn til badetøy og yttertøy.

Anonymkode: a1933...12e

• Liker 1
Skrevet

0% ull. Det blir for varmt.

Anonymkode: 1ddbd...d1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

0% ull. Det blir for varmt.

Hvis ull blir for varmt har du ikke ren ull 😛 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ville du gått i ull i 25 grader, sol og vindstille?

Skrevet

Altså. Jeg ser "alle" skriver at de kun bruker ull på babyene sine, men hvordan i alle dager tar folk seg råd til det? Har lett litt på nett, og det jeg har sett av ullbodyer koster som regel 300-350kr pr. body. 2-300kr for bukser/strømpebukser. Vi har ca. 10 bodyer og underdeler i hver størrelse (50-68 foreløpig), hadde ikke klart oss med mindre. Dersom alt skulle ha vært i ull ville vi altså på 6 måneder ha brukt nærmere 20.000 (!) kun på ullklær til baby. Så kommer pysjamas i tillegg, som gjerne er enda dyrere. 

Så for å svare på ditt spørsmål, TS - vi bruker kun bomull. HM, Lindex, Name it, Cubus. Baby lider ingen nød, og er god og varm uten å bli svett både inne og i vogna. 

• Liker 5
Skrevet
ValarMorghulis skrev (1 minutt siden):

Altså. Jeg ser "alle" skriver at de kun bruker ull på babyene sine, men hvordan i alle dager tar folk seg råd til det? Har lett litt på nett, og det jeg har sett av ullbodyer koster som regel 300-350kr pr. body. 2-300kr for bukser/strømpebukser. Vi har ca. 10 bodyer og underdeler i hver størrelse (50-68 foreløpig), hadde ikke klart oss med mindre. Dersom alt skulle ha vært i ull ville vi altså på 6 måneder ha brukt nærmere 20.000 (!) kun på ullklær til baby. Så kommer pysjamas i tillegg, som gjerne er enda dyrere. 

Så for å svare på ditt spørsmål, TS - vi bruker kun bomull. HM, Lindex, Name it, Cubus. Baby lider ingen nød, og er god og varm uten å bli svett både inne og i vogna. 

Får jo ikke barn hvis ikke man har råd til å kjøpe ordentlige klær til dem. 

Anonymkode: 41439...669

• Liker 1
Skrevet

Mamma strikker. Alpakka, merinoull, silke, masse forskjellig😍 men alltid bomull innerst.. Best for ungenes hud ❤️ og min hehe 

Anonymkode: 2f621...afa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får jo ikke barn hvis ikke man har råd til å kjøpe ordentlige klær til dem. 

Anonymkode: 41439...669

Ha_ha. Vi har romslig økonomi, men det er likevel fullstendig uaktuelt å bruke 4-5000 kr/mnd på ullklær til baby. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte brukt da barna var små. Nå nekter begge å bruke ull, så da blir det viskose eller superundertøy.

Anonymkode: eef4e...52b

Skrevet

Både og. 100% i kvalitetsull er best, men bruker noen ganger ull med bomull/bambus innerst. Det er billig og noen ganger mer behagelig mot huden (har barn som er veldig tørr i huden, og i enkelte perioder om vinteren er ull uaktuelt å bruke siden de reagerer da på det).

Anonymkode: 77813...747

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er best? 

Anonymkode: fe4e8...b99

100%

Anonymkode: 6f42c...f14

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo.

For meg iallefall.

Her varieres det litt, men 100% blir ødelagt på null komma nix 🫤

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ValarMorghulis said:

Vi bruker ikke kun ull på våre da de var babyer. Men spørsmålet var vel barn? I vinterhalvåret går våre med ullundertøy i barnehagen vær der, vi har vel 3-4 sett vi bytter på til hver (yngste er det arv). 

Som baby brukte vi ikke så mye ull innerst, fordi begge hadde ganske følsom hud som babyer, men vi hadde ytterklær i ull. 

Anonymkode: f80ed...78e

• Liker 2
Skrevet

100%

Anonymkode: 8101f...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...