Gå til innhold

Blir pene kvinner virkelig sjekket opp så ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett etter når jeg har vært på skolen, treningssenter, butikk, T-banen om pene kvinner blir sjekket opp. 

Konklusjonen er at jeg ikke har sett en eneste gang en mann gå bort til en pen kvinne. 

Så når blir pene kvinner sjekket opp? Er alt flyttet til tinder?

Anonymkode: d8cd1...c2e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig få menn som sjekker opp virkelig vakre kvinner irl. 

Anonymkode: 01f7d...0ad

• Liker 2
Skrevet

Mye av det foregår på nett.

Skrevet

Jeg er en pen jente og blir aldri sjekket opp. Hvorfor?

Jeg hinter ikke, legger ikke opp til det selv, ser ikke på menn, jeg leder de ikke an. Jeg flørter ikke. 

Hvis det finnes menn som allikevel sjekker opp en kvinne uten å ha fått et blikk, kjenne henne eller noe. Totalt fremmed må

det være noe rart med. 

Anonymkode: a5bd2...456

• Liker 2
Skrevet

de gjør det diskret

Anonymkode: 8b38a...ea0

Skrevet

Tror ikke det er så mange som tør.

Anonymkode: 51025...de2

• Liker 1
Skrevet

Må si jeg lurer litt selv. I media og på KG etc. fremstilles det som det er et kjempestort problem, og at det ikke går an å være i fred noen steder. Har lest på KG om damer i førtiårene som blir sjekka opp på gata flere ganger i uka.

Jeg antar det er et stort problem da, med alle disse kampanjene for å stoppe menn fra å ta kontakt med damer og slik. Jeg bare legger ikke merke til det selv tydeligvis. Jeg er mann da, så er sikkert heldig som slipper all oppmerksomheten

Anonymkode: 48172...f2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må si jeg lurer litt selv. I media og på KG etc. fremstilles det som det er et kjempestort problem, og at det ikke går an å være i fred noen steder. Har lest på KG om damer i førtiårene som blir sjekka opp på gata flere ganger i uka.

Jeg antar det er et stort problem da, med alle disse kampanjene for å stoppe menn fra å ta kontakt med damer og slik. Jeg bare legger ikke merke til det selv tydeligvis. Jeg er mann da, så er sikkert heldig som slipper all oppmerksomheten

catcalling er et problem, men catcalling er heller ikke å sjekke opp folk 

Anonymkode: 74214...1c1

• Liker 1
Skrevet

På byen alltid, på sosiale medier med jevne mellomrom, på gata bare et par ganger i livet, på fest noen ganger, på jobb i kiosk en gang. 

Anonymkode: a9fcd...1a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en pen jente og blir aldri sjekket opp. Hvorfor?

Jeg hinter ikke, legger ikke opp til det selv, ser ikke på menn, jeg leder de ikke an. Jeg flørter ikke. 

Hvis det finnes menn som allikevel sjekker opp en kvinne uten å ha fått et blikk, kjenne henne eller noe. Totalt fremmed må

det være noe rart med. 

Anonymkode: a5bd2...456

I USA er det ganske vanlig at noen kommer bort til deg på gata og spør om du vil bli med på middag og sånt, men det har jeg aldri opplevd i Norge. Har blitt sjekka opp på gata i Norge typ tre ganger i mitt liv. Av edru menn på t-banen kanskje to ganger - folk på vei hjem fra byen regner jeg ikke med, det og taxikøen og på utsteder er jo unntakstilstand. Har jobbet som servitør, da var det mye av det. Innimellom på trening, på stranden, i lesesalen, i en park… En gang ved fruktdisken på kiwi 😆 

Mao, det skjer ikke spesielt ofte at en vilt fremmed sjekker meg opp helt ut av intet uten at det er alkohol med i bildet.

catcalling er et problem, men catcalling er heller ikke å sjekke opp folk 

Anonymkode: 74214...1c1

catcalling har jeg kun opplevd på Grønland og Tøyen, sent på natt, fra gjenger med innvandrergutter/menn. Så vil ikke si det er et generelt problem.

Anonymkode: c838b...b2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar det er et stort problem da, med alle disse kampanjene for å stoppe menn fra å ta kontakt med damer og slik.

Stort problem?

Det er en befrielse. Jeg syntes det har blitt mye bedre siste pr årene 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3afba...e6e

Skrevet

På utesteder er det nesten bare utlendingene som sjekker opp pene jenter. Hvor de får den selvtilliten fra det vet jeg ikke.

Anonymkode: e96bb...b8a

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg er blitt sjekket opp de fleste plasser. På IKEA, på dagligvarebutikker, i taxikø, på fergekai, med mye mer. Likevel sant at de fleste må drikke litt før de våger i rl. Dessuten trår de menn som har motet til å flørte og sjekke opp på ulike steder vannet litt først. Er liksom bare hyggelige, og veldig diskret flørtende, i tilfelle det plutselig dukker opp en ektemann, eller det ikke tas bra. Så de begynner med et smil for å bryte isen, følger opp med en liten setning om smilet gjengjeldes, og så blir det ikke direkte flørtende før litt utover, og kun dersom det ligger tilrette for det. 

Anonymkode: 14388...51d

Skrevet

Nok er incelltråd der gutta klager over at det er «umulig» å være på sjekkern🙄

Om man er normalt oppegående og har en viss sosial IQ, er det hverken vanskeligere eller lettere å «være på sjekkeren» en før.

Anonymkode: 3afba...e6e

• Liker 1
Skrevet

catcalling har jeg kun opplevd på Grønland og Tøyen, sent på natt, fra gjenger med innvandrergutter/menn. Så vil ikke si det er et generelt problem.

Anonymkode: c838b...b2c

Jeg bor på Grønland og vokst opp på Tøyen og aldri opplevd det her. Det er jo mest veldig religiøse som er her. Ungdomsgjengene som henger ute på kvelden er mest opptatt med hverandre og vil ikke ha negativt fokus pga de bruker hasj og er redde for politiet. Catcalling har jeg hovedsakelig opplevd fra hvite gutter og menn, på alt fra på vei til fest på Manglerud og Abildsø, på stranda på Nordstrand og i hopetall på akerbrygge og i sentrum. Catcalling er et mannsproblem, ikke et etnisitetsproblem 

Anonymkode: a9fcd...1a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever ofte at gutter kommer bort til meg å prater når jeg er ute med pene venninner. De tør ikke snakke med dem, men prøver å sjekke dem opp igjennom meg 🤭

• Liker 1
Skrevet

Las en artikkel om at det var de som var pene, men ikke de peneste, som ble sjekket opp oftest. Siden de ble oppfattet som mer tilgjengelige. Du får følge med på de nest peneste damene på byen. 

Uansett, så lenge man ikke møter blikket til menn, og ikke smiler, ikke er hyggelig, får man som regel gå i fred. Da er det bare raringer som prøver seg. 

Anonymkode: baaf4...ebd

• Liker 2
Skrevet
ClausSaus skrev (13 timer siden):

Det er mye lettere nå enn før. Og grunnen er at konkurransen er blitt så svak. Folk har jo knapt sosiale ferdigheter lenger.

Sjekking er ikke vanskelig. Men folk ser jo ut til å tro at det skal gjøres i blinde. Og da blir det vanskelig.

På 90-tallet var det nærmest en selvfølge at man så etter tegn på interesse, og deretter prøvde å sjekke.

Men idag virker det som om folk tror at sjekking er noe man gjør ved å slå vilt rundt seg og håpe på det beste.

Nja en måtte vel være attraktiv nok på en eller annen måte på 90 tallet også🤔

Skrevet

Ifølge folk på KG ja

Anonymkode: 9a010...fe1

Skrevet

Jeg har noen svært pene venninner. De er ikke sånn a4 pene. Men virkelig eksotisk vakre. Høye, slanke, modell-aktige kvinner som i tillegg tør å skille seg ut.
De blir sjekket opp hele tida. Ihvertfall på byen. Ikke så mye i hverdagen. Men syntes egentlig at menn svømte rundt dem hele tida. Både på studier og ferier. Og menn snakket med meg for å høre om de var singel, eller slik at de kunne snike seg nærmere innpå dem. Ganske kjedelig for meg. Jeg havna hele tiden i skyggen. 😛 

Jeg får selv høre at jeg er pen. Slank, langt hår, pen hud, kler meg fint. Men er nok ikke i samme katagori som mine vakre venninner som virkelig står ut fra mengden.

Er fornøyd med oppmerksomheten jeg får. Mennene jeg tiltrekker meg er fine og intelligente og bra menn. Mens mine stakkars venninner blir utsatt for alle slags menn. Og det er ikke alltid en bra ting. Tror faktisk de sliter litt med å finne menn som ser dem for dem de er og deres personlighet - og ikke bare for utseendet.

Jeg og min ene vakre venninne opprettet profil på et datingsted samtidig. Og den oppmerksomheten hun fikk sammenlignet med meg var helt sinnsyk. Så når menn på KG sutrer over at "kvinner vil bare ha kjekke menn" så ler jeg meg ihjel. De trenger å reflektere litt over sin egen oppførsel. Det er nok heller 80% av menn som sloss om 20% av kvinnene, enn motsatt.

Anonymkode: 066fb...da6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...