AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #21 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg skjønner at dette er ubehagelig for deg. Det virker heller ikke som om han løste kritikken særlig godt. Jeg har opplevd noe lignende tidligere, jeg valgte å bytte bhg. Men det handlet om at barnet mitt mistrivdes i bhg og styrer ikke ønsket å forandre noe for at barnet mitt (og alle andre) skulle få det bedre. Det pedagogiske tilbudet var heller ikke godt, det var kun oppbevaring av barn. Når det er sagt hadde jeg nok ikke gjort det om barnet mitt trivdes. Det er verdifullt med venner i nærmiljøet og kort vei til bhg. Om barna dine trives hadde jeg hevet meg over konflikten. Hvor ofte ser man egentlig styrer? Om det dreier seg om dårlig sosialt miljø for barna hadde jeg byttet. Anonymkode: 1d0d6...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #22 Del Skrevet 27. september 2022 Om barnet trives og har vennene sine der så tenk på barnet først. Svelg den kamelen. En trenger ikke ta alle kamper. Anonymkode: 5fb6b...363 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #23 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, What. Du har to barn i barnehagen og klaget til styreren, angående pedagogikken - som du ikke er vitne til, for du er ikke til stede. Jeg forstår godt han ble sur og fintfølende. Nok ei hønemor som skal kreve det ene og det andre, og tror hun er best på alt? 😂. Denne konflikten har du skapt. Ingen skaper en normal samtale ved å vise til lovverket i første setning, man spør hyggelig - og du har vel for øvrig brosjyre og informasjon om barnehagen så du vet vel rimelig godt hva slags opplegg de kjører. Anonymkode: 60115...eab Du er klar over at dere bare får brøkdelen av samtalen, ja? Jeg viste ikke til lovverket i første samtale. Du vet også at vi foreldre har rett på å vite hvordan barnehagen dokumenterer det pedagogiske arbeidet, og løpende informasjon generelt? Anonymkode: 993b8...100 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #24 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om barnet trives og har vennene sine der så tenk på barnet først. Svelg den kamelen. En trenger ikke ta alle kamper. Anonymkode: 5fb6b...363 Takk for svar. Ja, dette er jo egentlig det enkleste alternativet. Problemet er jo at vi skal ha et barn til i barnehagen snart og det blir nesten 4 nye år der da. Hva da ved en fremtidig konflikt? Det er virkelig ikke store krav jeg setter eller ønsker å få svar på, men han går rett i forsvarsposisjon og angrep er det beste forsvar, tydeligvis. Vurderer nesten å få barnehageplass til minste i den andre barnehagen i området. Det er jo bare 2 år til eldste er ferdig, og blir bare rett over 1 år med to barnehager å pendle mellom da... Anonymkode: 993b8...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #25 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner at dette er ubehagelig for deg. Det virker heller ikke som om han løste kritikken særlig godt. Jeg har opplevd noe lignende tidligere, jeg valgte å bytte bhg. Men det handlet om at barnet mitt mistrivdes i bhg og styrer ikke ønsket å forandre noe for at barnet mitt (og alle andre) skulle få det bedre. Det pedagogiske tilbudet var heller ikke godt, det var kun oppbevaring av barn. Når det er sagt hadde jeg nok ikke gjort det om barnet mitt trivdes. Det er verdifullt med venner i nærmiljøet og kort vei til bhg. Om barna dine trives hadde jeg hevet meg over konflikten. Hvor ofte ser man egentlig styrer? Om det dreier seg om dårlig sosialt miljø for barna hadde jeg byttet. Anonymkode: 1d0d6...320 Takk for gode tanker! Det er riktig, jeg ser jo ikke styrer ofte. Problemet oppstår hvis det oppstår konflikter med avdelingen e.l som må tas videre, og vi har det så betent som i dag. Da kan det fort gå ut over mitt barn likevel, i fremtiden. Anonymkode: 993b8...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #26 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg har vært i lignende situasjon og vi byttet til en annen bhg de siste to årene. Vi har ikke angret ett sekund. Barnet vokste utrolig mye på den nye bhg. Hvis dere bor med vennene i nærheten kommer dere fortsatt til å treffe dem utenfor bhg. De finner venner på skolen om de ikke kjenner noen fra før og de mister vennene fra bhg. Anonymkode: 287c9...c9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #27 Del Skrevet 27. september 2022 Du ba om dokumentasjon på hvordan plantiden ble brukt? Ærlig talt, det er noe av det frekkeste jeg har hørt. Anonymkode: 9e142...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #28 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om barnet trives og har vennene sine der så tenk på barnet først. Svelg den kamelen. En trenger ikke ta alle kamper. Anonymkode: 5fb6b...363 Jo faktisk. Denne kampen burde tas. Anonymkode: 77776...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 27. september 2022 #29 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rutiner, eller sviktende rutiner sådan, går ut over barna i det lange løp, men det går ikke direkte ut over mitt barn pdd. Det er mange misfornøyde foreldre dog. Jeg jobber ikke der, jeg har barnet mitt der. Å bytte barnehage er vel alltid mulig, men neppe på dagen, nei. Anonymkode: 993b8...100 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #30 Del Skrevet 28. september 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Ja, dette er jo egentlig det enkleste alternativet. Problemet er jo at vi skal ha et barn til i barnehagen snart og det blir nesten 4 nye år der da. Hva da ved en fremtidig konflikt? Det er virkelig ikke store krav jeg setter eller ønsker å få svar på, men han går rett i forsvarsposisjon og angrep er det beste forsvar, tydeligvis. Vurderer nesten å få barnehageplass til minste i den andre barnehagen i området. Det er jo bare 2 år til eldste er ferdig, og blir bare rett over 1 år med to barnehager å pendle mellom da... Anonymkode: 993b8...100 Jeg ville gjort dette. Vi gjorde ikke det og angrer. Yngstemann begynte i samme barnehage og rett etterpå blusset en konflikt med styrer opp igjen. Det er ordentlig ubehagelig å føle seg så lite velkommen og hele tiden måtte liste seg rundt og smile falskt. Vi har tatt opp noen ting vi lurte på, på en ordentlig og ryddig måte, og får sure svar tilbake, med beskjed om at vi kan bytte barnehage hvis vi ikke er fornøyd. Styrer sladrer også om andre ansatte og barn om ting som skal være taushetsbelagt. Vi er pedagoger selv og det er mye som skurrer i denne barnehagen med gammeldagse holdninger, direkte feilinformasjon og late ansatte, og de følger ikke det som står i årsplanen de selv har laget. Men barna trives jo greit til tross, så nå som begge går der føler vi ikke vi kan bytte. Anonymkode: 3972d...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. september 2022 #31 Del Skrevet 28. september 2022 Vær forsiktig med å evt klage kjenner til saker der de har sendt bekymringsmelding til barnevernet dette var i en sak som dreide seg om mobbing hvor ofrene for mobbingen ble meldt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #32 Del Skrevet 28. september 2022 Å dokumentere pedagogisk arbeid er den letteste sak i verden, vis til årsplaner, periodeplaner, månedsplaner og bilder. Anonymkode: e890d...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #33 Del Skrevet 28. september 2022 La det ligge. Hvorfor vil du fortsette konflikten? Er disse rutinenruddene graverende og det går ut over barna, bytter du barnehage. Men at styrer er uspiselig og nedlatende mot deg spiller da ingen rolle, bare unngå ham? En styrer behøver du ikke forholde deg til, du velger dette. (I mine barns barnehage var det en styret som ikke var helt super, vi likte den forrige bedre. Så lite til henne. Men én far kranglet med henne om alt, nettopp om rutiner og dokumentasjon og bagateller og varslinger til kommunen, og det var helt urimelig, og andre foreldre ble dratt med i konflikten, og vi byttet barnehage tilslutt for å slippe den faren. En personlig konflikt med styrer vil gå ut over alle barna. ) Hvorfor føler du for å gjøre noe? Vi har alle erfaringer med folk som er dårlige i jobben sin, eller lite flinke med å møte mennesker, eller lite flinke med byråkratiske rutiner, eller folk vi har dårlig kjemi med. Men vi har mye dårligere erfaring med kverulanter som deg, som krever og krangler. Ingen grunn til å fortsette en dialog med et nedlatende menneske som ikke ønsker kommunisere med deg vel? Anonymkode: c91cf...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #34 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ba om dokumentasjon på hvordan plantiden ble brukt? Ærlig talt, det er noe av det frekkeste jeg har hørt. Anonymkode: 9e142...13e https://www.udir.no/laring-og-trivsel/rammeplan-for-barnehagen/pedagogisk-virksomhet/dokumentasjon/ "Dokumentasjon av det pedagogiske arbeidet kan gi foreldre, lokalmiljøet og kommunen som barnehagemyndighet informasjon om hva barn opplever, lærer og gjør i barnehagen, og om hvordan barnehagen oppfyller kravene i barnehageloven og rammeplanen." Rammeplanen for barnehage. Det er greit å vite dine rettigheter som forelder. Anonymkode: 993b8...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #35 Del Skrevet 28. september 2022 Maskinfører skrev (2 timer siden): Vær forsiktig med å evt klage kjenner til saker der de har sendt bekymringsmelding til barnevernet dette var i en sak som dreide seg om mobbing hvor ofrene for mobbingen ble meldt Jeg er ikke redd for barnevernet, så det må de bare gjøre. Anonymkode: 993b8...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #36 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): La det ligge. Hvorfor vil du fortsette konflikten? Er disse rutinenruddene graverende og det går ut over barna, bytter du barnehage. Men at styrer er uspiselig og nedlatende mot deg spiller da ingen rolle, bare unngå ham? En styrer behøver du ikke forholde deg til, du velger dette. (I mine barns barnehage var det en styret som ikke var helt super, vi likte den forrige bedre. Så lite til henne. Men én far kranglet med henne om alt, nettopp om rutiner og dokumentasjon og bagateller og varslinger til kommunen, og det var helt urimelig, og andre foreldre ble dratt med i konflikten, og vi byttet barnehage tilslutt for å slippe den faren. En personlig konflikt med styrer vil gå ut over alle barna. ) Hvorfor føler du for å gjøre noe? Vi har alle erfaringer med folk som er dårlige i jobben sin, eller lite flinke med å møte mennesker, eller lite flinke med byråkratiske rutiner, eller folk vi har dårlig kjemi med. Men vi har mye dårligere erfaring med kverulanter som deg, som krever og krangler. Ingen grunn til å fortsette en dialog med et nedlatende menneske som ikke ønsker kommunisere med deg vel? Anonymkode: c91cf...0d1 Jeg har ingen planer om å fortsette dialogen, nei. Problemet oppstår ved fremtidige mulige konflikter når han alt er så uspiselig med meg. Du må gjerne kalle meg urimelig, men det er jeg ikke. Som forelder så skal vi være engasjert i barnehagehverdagen, og når styreren ikke følger rammeplanen, årsplanen er bogus og han feiltolker Barnehageloven slik at han egentlig ikke følger den, så er det lov at noen reagerer. Jeg forstår at diskusjonen med han er en tapt sak, og jeg har ingen intensjoner med å fortsette enda jeg vet han gjør feil. Konflikten nå handler om hvordan han snakker til og potensielt behandler meg og mine meninger i fremtiden, når han nå har meg i vranghalsen. Du må fortsatt gjerne mene jeg har gjort det mot meg selv, men igjen, det har jeg ikke. Han er styrer i barnehagen hvor jeg velger å ha mitt barn og betaler for det, og han klarer ikke holde seg profesjonell når jeg saklig(!) etterlyser informasjon og dokumentasjon. Det er riktig at jeg forholder meg lite til ham ellers, og jeg kan håpe jeg skal gjøre det de resterende 5 årene, men sannsynligheten er høy for at vi vil krysse veier på et vis eller et annet. Eller mener du jeg skal fullstendig de-engasjere meg i barnehagelivet for å klare å unngå ham? Anonymkode: 993b8...100 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #37 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): https://www.udir.no/laring-og-trivsel/rammeplan-for-barnehagen/pedagogisk-virksomhet/dokumentasjon/ "Dokumentasjon av det pedagogiske arbeidet kan gi foreldre, lokalmiljøet og kommunen som barnehagemyndighet informasjon om hva barn opplever, lærer og gjør i barnehagen, og om hvordan barnehagen oppfyller kravene i barnehageloven og rammeplanen." Rammeplanen for barnehage. Det er greit å vite dine rettigheter som forelder. Anonymkode: 993b8...100 Får du ikke denne informasjonen i månedsplan, foreldremøter, foreldresamtaler, ved daglig levering og henting prat og gjennom bilder fra aktiviteter? Anonymkode: 26a19...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #38 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Får du ikke denne informasjonen i månedsplan, foreldremøter, foreldresamtaler, ved daglig levering og henting prat og gjennom bilder fra aktiviteter? Anonymkode: 26a19...e82 Nei. Derfor etterlyses det. Foreldremøte var som så, men man måtte spørre utdypende om alt, de snakket stort sett bare rundt dagsrytmen og kalte det en ukesplan. Bilder legger de ut en gang i kvartalet i beste fall, informasjon ved henting er ekstremt laber. Flere ganger opplever jeg at de ser jeg kommer, at barnet har sett meg, og da er det godt nok. Det er én ansatt fra avdelingen som er god både ved henting og levering, men hun er jo ikke til stede hele tiden. Månedsplan får vi ikke, og årsplan viser ikke faktiske planer. Bare masse utdrag fra rammeplanen, og ingenting faktisk hvordan de skal jobbe med den. Anonymkode: 993b8...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #39 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 8.31): Nei. Derfor etterlyses det. Foreldremøte var som så, men man måtte spørre utdypende om alt, de snakket stort sett bare rundt dagsrytmen og kalte det en ukesplan. Bilder legger de ut en gang i kvartalet i beste fall, informasjon ved henting er ekstremt laber. Flere ganger opplever jeg at de ser jeg kommer, at barnet har sett meg, og da er det godt nok. Det er én ansatt fra avdelingen som er god både ved henting og levering, men hun er jo ikke til stede hele tiden. Månedsplan får vi ikke, og årsplan viser ikke faktiske planer. Bare masse utdrag fra rammeplanen, og ingenting faktisk hvordan de skal jobbe med den. Anonymkode: 993b8...100 Høres kjent ut. Er dette på sør-Vestlandet? Anonymkode: a5e67...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå