Gå til innhold

Konflikt med styrer i bhg, hva gjør man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man er kommet i en personlig konflikt med styrer? Altså har det ingenting med et konkret barn å gjøre, men rutiner og håndhevingen av disse og hvordan styrer har snakket til meg på (hårreisende). Styrer er også eier, barnehagen er altså privat.  Styrer er også i styret. Det er en person som mange kjenner som kranglefant med ovenfra og ned holdning, mens andre er surret rundt hans lillefinger og danser gladelig etter hans tone. Eller hvordan ordtaket går. 

Noen med erfaringer? Det enkleste er å bytte barnehage, men samtidig er det ikke så enkelt...

Anonymkode: 993b8...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt barnehage. 

Anonymkode: de81d...3cc

• Liker 18
Skrevet

Hva var dere kranglet om?

Anonymkode: 919fe...9b6

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør man når man er kommet i en personlig konflikt med styrer? Altså har det ingenting med et konkret barn å gjøre, men rutiner og håndhevingen av disse og hvordan styrer har snakket til meg på (hårreisende). Styrer er også eier, barnehagen er altså privat.  Styrer er også i styret. Det er en person som mange kjenner som kranglefant med ovenfra og ned holdning, mens andre er surret rundt hans lillefinger og danser gladelig etter hans tone. Eller hvordan ordtaket går. 

Noen med erfaringer? Det enkleste er å bytte barnehage, men samtidig er det ikke så enkelt...

Jeg har ingen tips, men er i ganske lik situasjon. Styrer er helt uspiselig og har sagt så mye uprofesjonelt. Vil bytte barnehage, men det er ikke så mye alternativ, og vanskelig med to barn. Dessuten har jo barna venner der de er og det føles ut som en dårlig løsning. 

Anonymkode: 3972d...956

• Liker 1
Skrevet

Styrer Eier barnehagen. Den er lei. Du kan klage videre til kommunen. Vi gjorde det. Visp sto ungen vår på gårdsplassen uten barnehageplass. 

Jeg sier bytt barnehage. 

• Liker 7
Skrevet
Toyah skrev (11 minutter siden):

Styrer Eier barnehagen. Den er lei. Du kan klage videre til kommunen. Vi gjorde det. Visp sto ungen vår på gårdsplassen uten barnehageplass. 

Jeg sier bytt barnehage. 

Det skal da en god hel del til for at de kan ta i fra dere barnehageplasser? Privat som kommunal. 

Men ja, å bytte barnehage er det enkleste, men jeg vil ikke forlate stille da. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva var dere kranglet om?

Vi krangler ikke, jeg delte et ønske om endring og spurte hvordan de håndhevet visse rutiner i bhg, da jeg over tid har merket at det ikke gjøres riktig. For å vise hva jeg mener viste jeg til Barnehageloven, det ble ikke tatt godt i mot. Det ble hersketeknikk og anklager i retur, før han bare ikke svarte meg mer. Jeg er glad det ble gjort skriftlig, for å si det slik. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bytt barnehage. 

Det er nok det enkleste, ja. Det sitter bare veldig langt inn siden alle barna i byggefeltet går der, og barnet trives jo. Men hvordan skal 5 nye år i barnehagen gå med et samarbeid som ikke fungerer? Jeg er jo nå på stygg-sida til styrer, garantert for alltid. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det skal da en god hel del til for at de kan ta i fra dere barnehageplasser? Privat som kommunal. 

Vi krangler ikke, jeg delte et ønske om endring og spurte hvordan de håndhevet visse rutiner i bhg, da jeg over tid har merket at det ikke gjøres riktig. For å vise hva jeg mener viste jeg til Barnehageloven, det ble ikke tatt godt i mot. Det ble hersketeknikk og anklager i retur, før han bare ikke svarte meg mer. Jeg er glad det ble gjort skriftlig, for å si det slik. 

Er det noe seriøst og går ut over barna, dvs det grunnleggende? Hvis ikke,  hadde jeg latt det ligge...

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bytt barnehage. 

Hvordan vet du at det er en mulighet, hvorfor anonym? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oida.

Må si du er modig som tok opp dette med rutiner og viste til lovverket. Flott at du gjorde det skriftlig. Jeg sier som de andre.. bytt arbeidsplass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noe seriøst og går ut over barna, dvs det grunnleggende? Hvis ikke,  hadde jeg latt det ligge...

Rutiner, eller sviktende rutiner sådan, går ut over barna i det lange løp, men det går ikke direkte ut over mitt barn pdd. Det er mange misfornøyde foreldre dog. 

AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Oida.

Må si du er modig som tok opp dette med rutiner og viste til lovverket. Flott at du gjorde det skriftlig. Jeg sier som de andre.. bytt arbeidsplass.

Jeg jobber ikke der, jeg har barnet mitt der. 

norw skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at det er en mulighet, hvorfor anonym? 

Å bytte barnehage er vel alltid mulig, men neppe på dagen, nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi krangler ikke, jeg delte et ønske om endring og spurte hvordan de håndhevet visse rutiner i bhg, da jeg over tid har merket at det ikke gjøres riktig. For å vise hva jeg mener viste jeg til Barnehageloven, det ble ikke tatt godt i mot. Det ble hersketeknikk og anklager i retur, før han bare ikke svarte meg mer. Jeg er glad det ble gjort skriftlig, for å si det slik

Er det slikt at de ikke har et tilstrekkelig pedagogisk tilbud, altfor få ansatte eller er det noe som at de ikke har samling? Jeg tenker at årsaken bak dette bør spille inn hvorvidt du bytter barnehage eller klager til høyere hold.

Anonymkode: 8af9d...879

Skrevet

Dårlig pedagogisk tilbud, blandt annet, ja. Et argument var at "vi er ikke en barnehage som er eller prøver å være best på langsiktige pedagogiske opplegg, vi prioriterer å være på gulvet med barna og bruke tiden på de". Å etterlyse dokumentasjon på hvordan de bruker plantiden på det pedagogiske og hvordan de dokumenterer dette ble aldri besvart. 

Men konflikten er i hovedsak måten styrer svarte meg på. Ingen av spørsmålene mine ble besvart, han gikk rett til angrep på meg og anklagde meg for å drive et korstog mot barnehagen. Vi kunne snakke videre om det hvis jeg "etter formodning skulle få med meg flere foreldre i korstoget". 

Og nei, jeg var ikke ufin eller angripende, jeg forklarte hva jeg fant problematisk med måten gjøres pdd og viste som sagt til lovverk som begrunnelse for hvorfor jeg mener ting burde blitt revidert. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det slikt at de ikke har et tilstrekkelig pedagogisk tilbud, altfor få ansatte eller er det noe som at de ikke har samling? Jeg tenker at årsaken bak dette bør spille inn hvorvidt du bytter barnehage eller klager til høyere hold.

Anonymkode: 8af9d...879

Jeg siterte innlegget ditt over her, men ser det ikke kom med av en eller annen grunn.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig pedagogisk tilbud, blandt annet, ja. Et argument var at "vi er ikke en barnehage som er eller prøver å være best på langsiktige pedagogiske opplegg, vi prioriterer å være på gulvet med barna og bruke tiden på de". Å etterlyse dokumentasjon på hvordan de bruker plantiden på det pedagogiske og hvordan de dokumenterer dette ble aldri besvart. 

Men konflikten er i hovedsak måten styrer svarte meg på. Ingen av spørsmålene mine ble besvart, han gikk rett til angrep på meg og anklagde meg for å drive et korstog mot barnehagen. Vi kunne snakke videre om det hvis jeg "etter formodning skulle få med meg flere foreldre i korstoget". 

Og nei, jeg var ikke ufin eller angripende, jeg forklarte hva jeg fant problematisk med måten gjøres pdd og viste som sagt til lovverk som begrunnelse for hvorfor jeg mener ting burde blitt revidert. 

Du er bare vanskelig.  Beklager men sånn er det. Bare la den ligge. Virker som styrer vil bare legge den ballen død... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er bare vanskelig.  Beklager men sånn er det. Bare la den ligge. Virker som styrer vil bare legge den ballen død... 

Styrer legger ikke opp til å legge ballen død slik han formulerer seg, nei. Det er han, ene og alene, som legger opp til konflikt her. 

• Liker 2
Skrevet

er du ansatt eller forelder i bhg?

Anonymkode: 62a0f...6fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

er du ansatt eller forelder i bhg?

Anonymkode: 62a0f...6fb

Les tråden! Det er ikke så mange innlegg hittil...

Anonymkode: 22576...5e7

• Liker 4
Skrevet

Er du pedagog? Siden du vet så mye om pedagogikk og mener at du kan det bedre enn bhg ansatte? 

Måten du la dette frem på gjorde nok at styrer følte du gikk i korstog mot dem ja. Du kritiserte liksom ikke st de er for lite ute, eller maler for lite eller ikke åpner for at barna kan være med å bake. Du gikk rett i strupen å sa regelrett at de har dårlige pedagoger i bhg.. en skal trå litt varsomt når man vil ha svar på sånt. I tillegg er dette noe du bør ta med ped-leder, siden det er den som har ansvaret for opplegget på avdelingen. Jeg tror du fremsto som en vanskelig og kritiserer besserwisser. 

Anonymkode: be9a4...3b0

• Liker 8
Skrevet

Altså, What. Du har to barn i barnehagen og klaget til styreren, angående pedagogikken - som du ikke er vitne til, for du er ikke til stede. Jeg forstår godt han ble sur og fintfølende. Nok ei hønemor som skal kreve det ene og det andre, og tror hun er best på alt? 😂. Denne konflikten har du skapt. Ingen skaper en normal samtale ved å vise til lovverket i første setning, man spør hyggelig - og du har vel for øvrig brosjyre og informasjon om barnehagen så du vet vel rimelig godt hva slags opplegg de kjører. 

Anonymkode: 60115...eab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...