Gå til innhold

Dere andre som kjører på landeveier daglig ifm jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere alltid å holde tolmodigheten i lengre strekker der bil 1 og 2 har treg reaksjon ved endring til høyere fartsgrense? 

Anonymkode: d34e4...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo bli irritert som fy, men det er lite vits i egentlig. Det går jo bare ut over meg selv.

Hvis jeg ikke får muligheten til å kjøre forbi, og jeg ligger som nr 1 etter den som sinker, hender det at jeg blinker med lysene etter en kilometer eller to. 

Anonymkode: 3bd5c...345

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør jeg. Hører på musikk og koser meg

Anonymkode: 0f878...cc2

• Liker 1
Skrevet

Så lenge jeg rekker ferga gidder jeg ikke bry meg.

Anonymkode: 417d8...b6f

• Liker 2
Skrevet

Ja. Kjører ikke landevei nå, men gjorde det tidligere. La vanligvis inn god nok margin så minimale forsinkelser ikke gjorde meg forsen.

Og har respekt for at ikke alle er like godt kjent med den strekningen, eller er like trygg på den.

Og når jeg kjørte landevei, så viste jeg også om hvilke strekninger det var stor sannsynlighet for å møte på vilt, det kunne være glatt eller andre grunner til å ikke være helt oppe i fartsgrensen til en hver tid.

Anonymkode: c5e75...75a

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg irriterer meg veldig.

blir stresset og frustrert! Kan ofte kjøre forbi, legge meg på siden av bilen og glo på de. I ekstreme tilfeller der folk ligger i 65/70 i en 80 sone kan jeg kjøre forbi og legge meg forann for så å kjøre ekstremt sakte bare for å demonstrere 🤣 *car rage*
 om du ikke tør å kjøre i 80 i 80 sona eller bruker 2 min på å komme deg fra 60 til 80 så ta heller buss😅

Anonymkode: 9abc7...3cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

blir stresset og frustrert! Kan ofte kjøre forbi, legge meg på siden av bilen og glo på de. I ekstreme tilfeller der folk ligger i 65/70 i en 80 sone kan jeg kjøre forbi og legge meg forann for så å kjøre ekstremt sakte bare for å demonstrere 🤣 *car rage*
 om du ikke tør å kjøre i 80 i 80 sona eller bruker 2 min på å komme deg fra 60 til 80 så ta heller buss😅

Om du blir så lett provosert i trafikken bør du ta buss. 

Anonymkode: 5c96e...627

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg måtte kjøpe bil med adaptiv cruise control for å hjelpe litt med frustrasjonen ovenfor slike sjåfører. Jeg kjører over en flere kilometer lang rettstrekke til og fra jobb. Den har bakke i hver ende som hjelper deg i å komme opp i fart på sletta. Likevel er det mange som kan bruke både en og to kilometer på å komme seg fra 60 og opp i 80. Det er ofte så mye trafikk i mot at det går normalt ikke ann å kjøre forbi i rushtiden.

Anonymkode: cba3f...6f4

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke mye, kjører bare forbi. Slikt er ingenting å bruke mye tankekapasitet på.

Anonymkode: 7c34b...d18

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Irriterer meg innimellom litt, men er egentlig ikke ofte jeg treffer på treginger.

Skrevet

Er to strekk med landevei mellom hjem og jobb. Irriterer meg sjeldent over sinker når jeg kjører det andre strekket, men er lett å irritere seg over sinker på det første strekket. Første strekket har fartsgrense som passer godt med hvilken fart det er naturlig å holde langs hele strekningen bortsett fra én sving-i-sving, god sikt og gul strek. Veldig sjeldent folk kjører under fartsgrensa, er ofte radar fordi folk kjører veldig for fort. Andre strekket har 80, men er bare to rettstrekker hvor 80 er mulig. Svingete, trangt, dårlig sikt. Flere svinger man må ned i 30 i.

Anonymkode: d27f9...1fc

Skrevet

Jeg har bare 15 minutter til jobb, stort sett bykjøring. Og jeg irriterer vettet av meg når det er folk som ikke er vant til å kjøre der, ligger 20 under, bryter høyreregelen, somler inn i rundkjøringer, holder for stor avstand slik at andre biler utnytter luker, og alt slikt. Hiver meg ikke forbi, det er umulig. Men hender jeg gir et lite tut. 

Fatter egentlig ikke hvorfor. For elles er jeg tålmodigheten selv i trafikken. Mulig bare fordi jeg må kjøre den veien igjen og igjen, og kjenner hvert kryss, hvert lyssignal og alt. 

Anonymkode: 97afa...341

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg måtte kjøpe bil med adaptiv cruise control for å hjelpe litt med frustrasjonen ovenfor slike sjåfører. Jeg kjører over en flere kilometer lang rettstrekke til og fra jobb. Den har bakke i hver ende som hjelper deg i å komme opp i fart på sletta. Likevel er det mange som kan bruke både en og to kilometer på å komme seg fra 60 og opp i 80. Det er ofte så mye trafikk i mot at det går normalt ikke ann å kjøre forbi i rushtiden.

Føler med deg på denne. Er ofte sånne situasjoner jeg mener. Prøver å minne meg selv på at de sikkert er besøkende som ikke kan fartsgrensene utenat og overså fartsendringsskiltet, men da er man på en måte avhengig av at bil nr2 reagerer når det er mulighet for forbikjøring siden bil nr1 skal fortsette å ligge under.

Skrevet

Noen ganger litt, men det holder å sette på adaptiv cruicekontroll og en podkast om jeg ikke kommer meg forbi.

Anonymkode: b8a1b...df2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 17.33):

Du legger det fram som pr-kåte fjortiser legger fram "fun facts" om seg selv. Har du selvinnsikt i det hele tatt? Du er noe av det mest farlige som beveger seg i trafikken. Søk hjelp. En gang mens du ligger ved siden av bilen som bare ligger i 73 i 80-sona og stirrer på sjåføren som kanskje ser/vet noe om forholdene som du ikke gjør, kjører etter egne evner/dekk/har sola i øynene, vurderer forholdene annerledes enn deg eller hva som helst, vil det være et vogntog som kommer mot deg mens du er opptatt av å vise fram hvor fortreffelig du er som sjåfør.

Du framstår som direkte dum i denne tråden. Og det er farlig i trafikken.

Anonymkode: 9533a...c61

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge jeg kommer tidsnok på jobb,  bryr jeg  meg ikke. 

Anonymkode: 2127c...52f

Skrevet
On 9/29/2022 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

Føler med deg på denne. Er ofte sånne situasjoner jeg mener. Prøver å minne meg selv på at de sikkert er besøkende som ikke kan fartsgrensene utenat og overså fartsendringsskiltet, men da er man på en måte avhengig av at bil nr2 reagerer når det er mulighet for forbikjøring siden bil nr1 skal fortsette å ligge under.

Jeg trodde også det i starten når jeg kjørte denne veien, men det kan ikke være tilfelle at jeg havner bak en slik hver eneste gang jeg kjører på veie, selv kl 0630 om morgenen. Har konkludert med at de ikke selv er klar over hvordan de kjører og irriterer andre i trafikken 

Skrevet

Jeg pendlet 1 time (hver veg) til og fra skolen. møtte på mange tyske turister som lå i 65 i 80-sonen. Det hadde gått fint hvis det var forbikjøringsmuligheter, men det var det knapt av på den strekningen, jeg ga opp og flyttet istedet.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...