AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 Min kollega har gått til sjefen og påstått at jeg har sagt og gjort ting som enten ikke stemmer eller har vridd på sannheten. Resultatet er at sjefen er sint på meg for noe jeg ikke kjenner meg igjen i og han tror ikke på min versjon av det som har skjedd. Samtidig har sjefen gitt meg munnkurv og truet meg med at jeg ikke skal ta dette opp med min kollega da han er livredd for at hun skal si opp. Hun vet derfor ikke at jeg vet at hun har gått bak ryggen min og at jeg er rimelig forbannet på henne. Skulle så gjerne ha konfrontert henne med det som har skjedd men redd for konsekvensene sjefen truer meg med. Heller ikke lett å møtes på jobb og snakke sammen uten at det skinner gjennom. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0aeb8...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 Verneombud? Anonymkode: 33889...a13 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 27. september 2022 #3 Del Skrevet 27. september 2022 Hva slags sted er det du jobber? Høres helt tullete ut. Hadde ikke holdt kjeft om dette, kollegaen din gjør slik at du får et dårlig forhold til sjefen og så får du munnkurv... Helt fjernt. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Del Skrevet 27. september 2022 "Munnkurv" er ikke et lovlig påbud som kan pålegges, dette kan derfor ses bort fra. Her tror jeg sjefen fort kan få et alvorlig problem om vedkommende har beskyldt deg for ting uten å sitte på beviser eller grunnlag for dette. Dette går fort mot oppreisningssak. Anonymkode: 0202e...320 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Munnkurv" er ikke et lovlig påbud som kan pålegges, dette kan derfor ses bort fra. Her tror jeg sjefen fort kan få et alvorlig problem om vedkommende har beskyldt deg for ting uten å sitte på beviser eller grunnlag for dette. Dette går fort mot oppreisningssak. Anonymkode: 0202e...320 Jeg kan ingenting om jus rundt dette, men interessant det du sier. Munnkurven ble også sagt muntlig, så har ikke bevis for at han både har sagt at jeg må holde kjeft og at han truet meg med konsekvenser om jeg bryter munnkurven. Anonymkode: 0aeb8...c54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Del Skrevet 27. september 2022 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Hva slags sted er det du jobber? Høres helt tullete ut. Hadde ikke holdt kjeft om dette, kollegaen din gjør slik at du får et dårlig forhold til sjefen og så får du munnkurv... Helt fjernt. Det er virkelig ikke et godt sted å jobbe ! Sjefen er fra et annet land og følger ikke norsk arbeidsmiljølov. Anonymkode: 0aeb8...c54 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Verneombud? Anonymkode: 33889...a13 Firmaet er så lite at vi ikke har dette Anonymkode: 0aeb8...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Del Skrevet 27. september 2022 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Hva slags sted er det du jobber? Høres helt tullete ut. Hadde ikke holdt kjeft om dette, kollegaen din gjør slik at du får et dårlig forhold til sjefen og så får du munnkurv... Helt fjernt. Slik kan det f.eks være i varslingssaker. En varsler har et klart vern mot represalier, og da kan bedriften legge slike bånd på den omvarslede. Anonymkode: 74293...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 Høres helt utrolig ut. Hadde vært interessant å vite hvilken type arbeidssted noe slikt kan finne sted hen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Munnkurv" er ikke et lovlig påbud som kan pålegges, dette kan derfor ses bort fra. Her tror jeg sjefen fort kan få et alvorlig problem om vedkommende har beskyldt deg for ting uten å sitte på beviser eller grunnlag for dette. Dette går fort mot oppreisningssak. Anonymkode: 0202e...320 Oppreisningssak? Seriøst? Sett for mye amerikanske lov og rett-serier du. 😂 Anonymkode: 74293...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 Hva sa sjefen når du korrigerte/kom med din versjon sånn rent utenom at han ba deg tie om det? Er det slik at han ikke tror deg, eller er det for å unngå bråk på arbeidsplassen at du ikke skal si noe om det? Det mener jeg er litt vesentlig her. Dersom sjefen ikke er med på sannheten/har tatt den andre partens side helt ukritisk så ville jeg bedt om et møte alle tre for å få det ut av verden. Om du ikke kan konfrontere kollegaen din så må det i det minste være rom for å snakke om det i tresomhet, da vil du jo også kunne direkte møte det du mener er usannheter og både du og sjefen ser hvordan kollegaen din er og opptrer. Interessant hva målet til kollegaen din er med å si usannheter til sjefen, om dere ikke kommer overens eller hun prøver å dra fordeler eller har spisse albuer oppover.. det vet du kanskje ikke men det vil jo vise seg enten med tid eller oppvask. Hvis bedriften er så liten at den ikke har verneombud så skal det jo foreligge en annen form for ordning der man rydder opp i saker som dukker opp. Hvis sjefen ikke følger arbeidsmiljøloven og har en strategi for varsling/problemer i rekkene så kan du både ta det opp eller kontakte arbeidstilsynet. Oppreisningssak høres usannsynlig ut.. KG moment. Anonymkode: ded50...d2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oppreisningssak? Seriøst? Sett for mye amerikanske lov og rett-serier du. 😂 Anonymkode: 74293...efa Det blir stadig vekk utbetalt oppreisningspenger til arbeidstakere her i landet. Lest for lite norske artikler du 🤣 Anonymkode: 4f329...184 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. september 2022 #13 Del Skrevet 27. september 2022 (endret) Hvis du ikke vil si det direkte så kan du jo endre deg ganske mye overfor denne kollegaen og si ting som gjør det åpenbart at du vet hva hun har sagt. La oss si at hun har sagt at du stadig overkjører henne, da kan du når dere samarbeider om et nytt prosjekt si "Ok, så da gjør vi x? Er du sikker på at vi er enige om det, helt sikker? Jeg ønsker ikke å overkjøre deg." 😈 Og hver gang du snakker med sjefen fra nå av så tar du opptak av samtalene på telefonen. Endret 27. september 2022 av Blåttvann 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Del Skrevet 27. september 2022 Munnkurv? Jeg hadde gått bort og snakket med kjerringa. Heller tatt konsekvensene. Skal du liksom miste jobben? Er dette sant?! Anonymkode: f4646...519 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 27. september 2022 #15 Del Skrevet 27. september 2022 Hvis din sjef ikke følger norske lover så er det alvorlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #16 Del Skrevet 27. september 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Oppreisningssak? Seriøst? Sett for mye amerikanske lov og rett-serier du. 😂 Anonymkode: 74293...efa Amerikaniseringen brer seg hitover også, så aldri si aldri. Det er ikke få norske arbeidsplasser hvor en leder plutselig kan havne i deep shit ved å slenge ut ubegrunnede anklager som dette. Her har altså noen andre gått til denne lederen og påstått noe, som det virker som har blitt tatt som god fisk uten bevis. Dette er ekstremt risikabelt for en leder å gjøre, mange steder ville noe sånt vært totalt uakseptabelt, og nok kostet vedkommende julebonusen for å si det sånn. Enkelte ting gjør man bare ikke. Anonymkode: 0202e...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Min kollega har gått til sjefen og påstått at jeg har sagt og gjort ting som enten ikke stemmer eller har vridd på sannheten. Resultatet er at sjefen er sint på meg for noe jeg ikke kjenner meg igjen i og han tror ikke på min versjon av det som har skjedd. Samtidig har sjefen gitt meg munnkurv og truet meg med at jeg ikke skal ta dette opp med min kollega da han er livredd for at hun skal si opp. Hun vet derfor ikke at jeg vet at hun har gått bak ryggen min og at jeg er rimelig forbannet på henne. Skulle så gjerne ha konfrontert henne med det som har skjedd men redd for konsekvensene sjefen truer meg med. Heller ikke lett å møtes på jobb og snakke sammen uten at det skinner gjennom. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0aeb8...c54 Opplevde det samme for halvannet år siden. Jeg orka ikke stå i det, så sa opp til slutt. Anonymkode: 3ccac...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Munnkurv? Jeg hadde gått bort og snakket med kjerringa. Heller tatt konsekvensene. Skal du liksom miste jobben? Er dette sant?! Anonymkode: f4646...519 Sjefen sa det ikke direkte men sa at om jeg tok det videre med henne så ville det bli konsekvenser. Så helt sant ja. Anonymkode: 0aeb8...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #19 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opplevde det samme for halvannet år siden. Jeg orka ikke stå i det, så sa opp til slutt. Anonymkode: 3ccac...ff9 Jeg ender nok opp som deg med å si opp... Anonymkode: 0aeb8...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Amerikaniseringen brer seg hitover også, så aldri si aldri. Det er ikke få norske arbeidsplasser hvor en leder plutselig kan havne i deep shit ved å slenge ut ubegrunnede anklager som dette. Her har altså noen andre gått til denne lederen og påstått noe, som det virker som har blitt tatt som god fisk uten bevis. Dette er ekstremt risikabelt for en leder å gjøre, mange steder ville noe sånt vært totalt uakseptabelt, og nok kostet vedkommende julebonusen for å si det sånn. Enkelte ting gjør man bare ikke. Anonymkode: 0202e...320 Lederen er eieren og gjør som han vil Anonymkode: 0aeb8...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå