Gå til innhold

Dere vegetarianere, hva spiser dere gjennom julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til GODE nye juletadisjoner.

Anonymkode: a45df...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standard er hjemmelagde vegisterkaker og hjemmelaget nøttestek med litt tradisjonelt tilbehør som kokte eller hasselbackspoteter, brun saus, rødkål, kokte gulrøtter, osv. Ellers er vegetarisk cottage pie også godt

Anonymkode: 4c2bc...f7c

Skrevet

Mitt familie spiser ribbe julaften og 1.dag og mitt familiemedlem spiste da innbakt nøttestek og vegisterkaker med våt tilbehør og egen saus (soppsaus, vegetarisk brun saus eller peppersaus). Vi har mye grønnsaker til i utgangspunktet og valgte i tillegg også å dampe mye brokkoli (som vi vanligvis ikke har). Vegisterkakene fulgte med hele julen og vi lagde også hovedrett av ovnsbakte beter av ulike slag blandet med grønnsaker som sellerirot og pastinakk etc. Det er nydelig og ser veldig delikat ut med gule, røde og polkabeter, fristende for oss alle. 

Vi kjørere ikke full julemat en hel uke, vi har gjerne laks en dag, lagde da grønnsakrett til vegetarianeren, og en dag har vi gjerne taco/tacogryte, den er lett å lage vegetarisk med bare bønner. Så har vi gjerne en restedag. 

Anonymkode: 87b18...488

Skrevet

Alle veganere og vegetarianere jeg kjenner spiser nøttestek. Jeg tror det er vegetarisk juletradisjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger tips til GODE nye juletadisjoner.

Anonymkode: a45df...deb

Melk

Skrevet

Jeg kjøper vegansk ribbe på nettet. Utrolig god. Så kjøper jeg juleveganpølser på butikken og har kålrabimos og poteter til.

Anonymkode: 59147...05b

Skrevet

Seitanstek,vegisterkaker og forhåpentligvis Go’vegan sin medisterpølse med rørte tyttebær,surkål,poteter,rosenkål. og saus

Anonymkode: 09610...a8d

Skrevet

Soyaribbe eller pinneoumph/annet alternativ til pinnekjøtt. Har også laget nøttestek tidligere. Liker godt hasselbakte poteter til, eller bakte potetbåter med rosmarin. 

Nå er det lett å kjøpe både vegisterkaker, julepølser og annet ferdig som er genialt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjøper vegansk ribbe på nettet. Utrolig god. Så kjøper jeg juleveganpølser på butikken og har kålrabimos og poteter til.

Anonymkode: 59147...05b

Link til denne ribba? 

Anonymkode: ee68a...66f

Skrevet
Laraa skrev (2 timer siden):

Alle veganere og vegetarianere jeg kjenner spiser nøttestek. Jeg tror det er vegetarisk juletradisjon

Ingen jeg kjenner spiser det. Alle spiser vegisterkaker. 

Anonymkode: 55f61...cca

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen jeg kjenner spiser det. Alle spiser vegisterkaker. 

Anonymkode: 55f61...cca

Nøttestek kom før vegisterkaker. Det var det veggiser spiste før det ble mer vanlig å være vegetarianer (og det er ikke så fryktelig lenge siden).

Anonymkode: 87b18...488

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...