AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg har lest kritikken fra noen etterlatte. Men jeg forstår ikke helt dette - det lages jo slike dokumentarer, serier og filmer hele tiden basert på true crime hele tiden. Hva er forskjellen? Anonymkode: 3059b...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 Du får tenke deg at din bror får drillet et hull i hodet når han er 14, og syre hellet inn i dette hullet. For så at politiet gir han tilbake til morderen så han får drepe han. For så at noen spiller morderen i en serie, så tenåringer på TikTok kan lage "romance edits" av morderen og si at de syns synd på han. Hadde du likt dette? Anonymkode: d8a9f...a50 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du får tenke deg at din bror får drillet et hull i hodet når han er 14, og syre hellet inn i dette hullet. For så at politiet gir han tilbake til morderen så han får drepe han. For så at noen spiller morderen i en serie, så tenåringer på TikTok kan lage "romance edits" av morderen og si at de syns synd på han. Hadde du likt dette? Anonymkode: d8a9f...a50 Selvsagt ikke. Handlingene er helt grusomme. Jeg ser bare ikke hva som skiller denne serien fra alle de andre. Det lages slike serier og dokumentarer om grusomme hendelser hele tiden. Eksempel Ted Bundy. Anonymkode: 3059b...43a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvsagt ikke. Handlingene er helt grusomme. Jeg ser bare ikke hva som skiller denne serien fra alle de andre. Det lages slike serier og dokumentarer om grusomme hendelser hele tiden. Eksempel Ted Bundy. Anonymkode: 3059b...43a De pårørende har reagert på samme måte på svært mange filmer og serier basert på seriemordere og/eller andre grusomme hendelser. Hvis jeg husker riktig, var det flere knyttet til hendelsen som reagerte på filmen 'Alive!' om flystyrten i Andes, for eksempel. Forskjellen er at fordi store deler av livet nå er knyttet til sosiale medier (enten vi liker det eller ikke), får vi med oss denne kritikken i langt større grad enn tidligere. Anonymkode: 92f24...16f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Del Skrevet 28. september 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt ikke. Handlingene er helt grusomme. Jeg ser bare ikke hva som skiller denne serien fra alle de andre. Det lages slike serier og dokumentarer om grusomme hendelser hele tiden. Eksempel Ted Bundy. Anonymkode: 3059b...43a Ja, og det kom kritikk da folk siklet etter Zac Efron og syns synd på Bundy da den filmen kom ut også. Det kommer også kritikk når true crime youtubere har mukbang og spiser 50kg kyllingvinger mens de snakker om en kvinne som blir drept av mannen sin . Ingen som tenker på familien som fortsatt er i live, og som fortsatt sørger? Er noe helt annet å snakke om Jack the Ripper eller eldre saker, der familien ikke sitter med åpne sår etter tapet. Anonymkode: d8a9f...a50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Baxter Skrevet 28. september 2022 #6 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg hadde vel reagert på samme måte hvis jeg kjente noen av ofrene… men jeg må si jeg syns serien var verdt å se, akkurat som Bundy, Brevik-filmene og han som kledde seg ut som klovn… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 16.47): Jeg har lest kritikken fra noen etterlatte. Men jeg forstår ikke helt dette - det lages jo slike dokumentarer, serier og filmer hele tiden basert på true crime hele tiden. Hva er forskjellen? Anonymkode: 3059b...43a Fordi historien om Jeff Dhamer er veldig brutal. I de fleste dokumentarer og serier angående mord o.l - så er det ganske vanlig og normalt at de etterlatte og/eller ofre, blir orientert. Ofte er de også med i seriene selv. Så det skiller denne serien fra de andre. Personlig syntes jeg det er jævlig frekt av Netflix og produsentene, og ikke en gang gi et head’s up til de etterlatte og familiene. Produsentene kommer til å tjene MYE penger på denne serien, frekt!!! Anonymkode: 428ca...62d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Del Skrevet 28. september 2022 Det er jo ganske ferskt. Faren hans lever vel ennå? Grusomme drap blir underholdning. Bildene fra ofrene ligger lett tilgjengelig bare ved å google. Mange tjener grovt med penger. Alle unntatt de involverte. Anonymkode: 0cc4e...11c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Fordi de vil ha en del av kaka 🤑🤑🤑. Penger er alt! Tro meg, livene deres forandret seg for alltid når han tok det første livet. Det hadde ikke spillet noen rolle hvis netflix gjorde serien eller ikke. Det ligger dessuten en ganske så fersk dokumentar om D ute også. Så den bare for et par måneder siden. Anonymkode: 4f9e7...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. september 2022 #10 Del Skrevet 28. september 2022 Det hadde vært på sin plass og gi de pårørende noen av pengene de tjente på serien. Leste om en pårørende som ikke hadde blitt spurt eller fått beskjed om at noen skulle spille hennes rolle i serien. Skjønner godt hun ble forbanna! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Del Skrevet 30. september 2022 Synes det blir feil å lage underholdning av slik, samme med Utøya osv.. Men galskap skaper penger i denne verden.. Dokumentarer kan være greit, for å lære om hvordan/hvorfor det ble slik. Anonymkode: 148b3...a3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 On 9/28/2022 at 4:23 PM, Djungelvrål said: Det hadde vært på sin plass og gi de pårørende noen av pengene de tjente på serien. Leste om en pårørende som ikke hadde blitt spurt eller fått beskjed om at noen skulle spille hennes rolle i serien. Skjønner godt hun ble forbanna! Skjønner ikke at det er helt lov? Anonymkode: e1f05...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Del Skrevet 11. oktober 2022 ut av respekt for ofrene i sånne saker, så burde alle sammen egentlig latt være å følge med på sånne TV-programmer. 😦 men de aller fleste gir vel blanke pokker, og tenker "bra underholdning!" liksom... Anonymkode: 37725...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå