Gå til innhold

Skal selge hus, bytte ut badekaret med dusjkabinett?

Badekar m/dusjvegg eller dusjkabinett? (Gjøre huset klart for salg)  

53 stemmer

1. 1. Ville dere kjøpt hus med litt eldre blandebatteri og dusj, samt nyere badekar, eller helt nytt dusjkabinett (m/blandebatteri osv)?

• Badekar
      30
    • Dusjkabinett
      23

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere kjøpt hus med litt eldre blandebatteri + nyere badekar, eller helt nytt dusjkabinett (inkludert helt nytt blandebatteri osv)? 

Skal selge huset nå, og badet er jo tilpasset oss som bor der. Vi byttet ut gammelt badekar med nyere, men har ikke endret noe ellers på dusjen. Dvs gammelt blandebatteri som egentlig ikke er midtstilt på badekaret og vi har brukt dusjforheng siden den forrige badekarsveggen var tilpasset et mindre badekar. Megler anbefalte ny badekarsvegg, og så la det være sånn (men visste da ikke at vi hadde ekstra penger til noe mer). Vi har dratt rør bak badekaret for å få vaskemaskin bortenfor der igjen. 

Vi vurderer å bruke bittelitt mer penger på å heller sette inn et dusjkabinett. Det er liten vits å bare bytte ut blandebatteriet, da vil det gjerne bli hull i flisene osv. Og ikke mulig å gjøre om til dusj rett på gulv/vegg pga sluket ikke er flyttet av de andre som pusset opp badet for 20 år siden. Bytter vi til dusjkabinett får vi plass til vaskemaskin der røropplegget for vaskemaskinen allerede befinner seg. Ser altså litt mindre "hjemmemekk" ut. 

Synspunkter? Megler mente at badekar var et pluss, men jeg tenker at jeg ikke ville sett på det som et pluss i dette huset om jeg var ny kjøper. 

Anonymkode: 707f6...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bolig er det? Mange soverom?

Mange barnefamilier ønsker seg badekar.

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde overhodet ikke vært en avgjørende faktor noen av delene. Uansett en billig ting å fikse selv.

Anonymkode: 0626d...977

• Liker 9
Skrevet

Badekar er et pluss. 

Anonymkode: a7ece...b54

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Hva slags bolig er det? Mange soverom?

Mange barnefamilier ønsker seg badekar.

Stort hus, tre soverom, soverom og vaskerom i kjeller (med dusj og do der, men vi har hatt vaskemaskin på hovedbadet). 

Kan også bare fjerne hele vaskemaskinen, for tror egentlig det er denne ekstra lange vannledningen vi selv har dratt som trekker mest ned. 

Skrevet

Alt som er relativt rimelig å endre hadde ikke jeg lagt så mye energi i.

Badekar er stort pluss for barnefamilier :) 

Skrevet
DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Alt som er relativt rimelig å endre hadde ikke jeg lagt så mye energi i.

Badekar er stort pluss for barnefamilier :) 

Kostnad for oss ca 3000 for dusjvegg, ca 10000 for kabinett. 

Skrevet

Det spiller ingen rolle, badet må vel totalrenoveres uansett? 

Anonymkode: d300f...603

• Liker 4
Skrevet

Må ha badekar og synes dusjkabinett er stygt. Enkelt valg 😛

Anonymkode: 90b95...f8c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spiller ingen rolle, badet må vel totalrenoveres uansett? 

Nei, badet er tett! Det er 15 år gammelt, ikke 20. Så renovering på sikt ja, men ikke totalrenovering enda. 

Vurderte også å betale 30K for å få noen til å legge mikrosement, men det er heldigvis ganske nøytrale fliser. 

(Ps. Vi bor ikke i Oslo-området, så kravene her til nyoppusset er nok litt lavere)

Skrevet

Om det hadde vært dusjkabinett eller badekar hadde for meg ikke spilt noen rolle. Hadde sikkert slengt ut alt, og pusset det opp til sånn jeg ville hatt det.

Anonymkode: 4eaa2...08b

Skrevet

Jeg tenker at badekar passer fint i stort hus.

Og dessuten må jeg bare si at dusjkabinett ikke er spesielt pent. Eller, jeg synes det er grisestygt. Ikke minst tar det enormt stor plass og hvis ikke badet er veldig stort så gjør det rommet merkbart mindre.

At det er opplegg for vaskemaskin, den slangen du snakker om, tenker jeg at ikke gjør noe. Mange setter en plante eller lysestaker foran slangen slik at bildene blir penere.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Her er forøvrig dusjkabinettet jeg tenkte ville passet. Jeg liker egentlig ikke kabinett selv, men vet ikke helt hva jeg tenker er verst av å alltid dusje i badekaret, eller å dusje i kabinett.  1A2A2210-9327-4646-99E1-51C9F31A5AFE.thumb.jpeg.2abd5f16ed1503daaa05886c63d6e1b7.jpeg

Skrevet (endret)

For meg ville badekar vært et pluss, men i den store sammenhengen er det en ubetydelig detalj når jeg skal kjøpe bolig. Det ville ikke vippet en avgjørelse i noen retning.

Endret av Daria
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig nyttig med dere som svarer at det ikke spiller noen rolle, for det tyder på at jeg overtenker detaljene her 😅

• Liker 1
Skrevet

Badekar ville vært et pluss absolutt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, badet er tett! Det er 15 år gammelt, ikke 20. Så renovering på sikt ja, men ikke totalrenovering enda. 

Vurderte også å betale 30K for å få noen til å legge mikrosement, men det er heldigvis ganske nøytrale fliser. 

(Ps. Vi bor ikke i Oslo-området, så kravene her til nyoppusset er nok litt lavere)

Men 15 år, da nærmer det seg jo at badet har brukt opp sin levetid. Jeg har selv et 12 år gammelt bad og innser at de «tidløse» flisene fra 2010 ikke ser fullt så tidløse ut lenger. Ettersom jeg bor her, gidder jeg ikke å renovere hele badet ennå, men om jeg skulle kjøpt huset nå hadde jeg uansett lagt renovering inn i planene (ikke nødvendigvis umiddelbart, men i løpet av få år), og følgelig ikke lagt noe som helst vekt på badekar eller dusjkabinett. Men mange frastøtes jo av dusjkabinett, så jeg tenker det er lurere å bare ha badekaret, heller enn å bruke penger på nytt kabinett. Har også inntrykk av at mange er negative til mikrosement og ser på det som en «billig måte å pynte bad på», så jeg er usikker på om det vil lønne seg å gjøre det før salg. Her jeg bor, tror jeg ikke det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Her er forøvrig dusjkabinettet jeg tenkte ville passet. Jeg liker egentlig ikke kabinett selv, men vet ikke helt hva jeg tenker er verst av å alltid dusje i badekaret, eller å dusje i kabinett.  1A2A2210-9327-4646-99E1-51C9F31A5AFE.thumb.jpeg.2abd5f16ed1503daaa05886c63d6e1b7.jpeg

Ok, det var jo faktisk ikke krise. Visste ikke at man fikk så "pene" kabinetter til 10k. Trodde man måtte opp treganger'n av det.

Men likevel ville jeg nok beholdt badekaret hvis det ikke er stygt og chabby.

Skrevet

Hva med å sette inn et dusjkabinett i kjelleren viss det er plass? Vi har både dusj og badekar på badet vårt. Jeg bruker bare badekaret, mens samboeren min bruker bare dusjen.

Anonymkode: af292...d46

Skrevet

Jeg hadde nok lagt vekt på dusjkabinett, det bruker jeg daglig. Badekar bruker jeg sjelden, nå har jeg ikke badekar engang. Men det ble svært lite brukt da jeg hadde det. Barna ble som oftest dusjet de også i allefall etter de ble 3-4 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...