Gå til innhold

Bruk av strøm og strømregninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kom hjem fra jobb i går, så var det kun 15,6 grader inne på kjøkkenet, og ennå litt kjøligere på stua. 

Hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle sette på annen varme enn varmekaber på badet før vi kom til oktober. Men nå måtte jeg dessverre krype til det skritt å sette på litt varme på stua og kjøkkenet. Gruer meg allerde til neste regning på strømbruk. 

Har dere andre satt på noe varme inne ennå?

Bor på Østlandet om det har noe å si

Anonymkode: a174c...0fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker varmepumpe, ja. Sitter ikke inne å fryser. Men den har ikke stått på hele dager enda.

Anonymkode: 52629...012

• Liker 1
Skrevet

I dag satte jeg på varmepumpa gitt. Det var ganske kaldt. ( bor utenfor drammen) Lurer på å bare ha den gående på 22 grader for å se hvordan det slår ut på strømmen.

Anonymkode: bcd76...a5c

• Liker 1
Skrevet

Joda ,det fyres i vedovn.

Startet 1 uke siden.

Varmepumpe forblir av inntill videre.

Østlandet her og. 

Anonymkode: 5ac38...b20

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Startet 1 uke siden.

Østlandet her og. 

Med mindre du har gratis eller sykt billig ved så er det fortsatt billigere å bruke varmepumpe enn å fyre med ved.

Har hatt på varmepumpa omtrent hele september. Har ikke brukt så mye mer strøm sammenlignet med august. Ikke mer enn at det absolutt er verdt det. Jeg gidder ikke fryse i eget hjem.

Anonymkode: 4b04b...5ae

Skrevet

Varmepumpa står på 20 grader ja, men har ikke på varmekabler på badet enda. Det skjer ikke før det meldes om frost, vanligvis i november her jeg bor.

Kunne hatt det kaldere også om jeg ikke var syk, men jeg blir dårligere i kald temperatur, så holder 20 for helsa.

Anonymkode: e4023...87c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med mindre du har gratis eller sykt billig ved så er det fortsatt billigere å bruke varmepumpe enn å fyre med ved.

Har hatt på varmepumpa omtrent hele september. Har ikke brukt så mye mer strøm sammenlignet med august. Ikke mer enn at det absolutt er verdt det. Jeg gidder ikke fryse i eget hjem.

1000kr for 1000ltr ,ca 0,8 kubikkmeter.

Er sommer i stua nå.

For å få sommer i stua med varmepumpe går strømforbruk opp.

Skrevet

Vi bor på Østlandet og har et par panelovner på, i tillegg til varmekabler på bad og i gangen. Har ikke varmepumpe.

Vi hadde egentlig tenkt å begynne fyre i peisovn, men så er det selvfølgelig noe galt med pipa, så vi må vente til den er reparert 🙈

Anonymkode: 216b3...1d4

• Liker 1
Skrevet

Har varmepumpen på litt varme og varmekabler på badet på. 

Anonymkode: bc22e...921

• Liker 1
Skrevet

Satt på varmepumpen for 14 dager siden, Østfold

Anonymkode: 52e18...629

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei, har ikke satt på varme ennå. 

22 grader i stua nå.

Indre Sogn.

Skrevet

Satte på en panelovn rundt 20.  september. Har ikke varmepumpe eller vedovn. Orker ikke å fryse hjemme akkurat nå. Ikke varmekabler. En panelovn varmer opp kjøkken, stue og bad. Har kledd godt på meg. Bor på Østlandet 

Anonymkode: 5bc9c...b32

• Liker 1
Skrevet

Varmepumpen bruker jo veldig lite strøm nå. Så den er ikke noe stress å slå på. 

Anonymkode: 702e2...d3b

Skrevet

Har ikke varmepumpe, men jeg har hele tiden på varme på badet. Nå har jeg satt på varme i gangen og på barnets rom. Alle disse rommene er i førsteetasje. I andreetasje med kjøkken og stue har vi ikke på varme, men det varmes greit opp av spotter i tak, matlaging og lys om kvelden. Ligger på rundt 23-25 inne.

Har god avtale, og sjekket nettopp prøvefaktura hos Lede, og foreløpig ser det ut til at jeg har tjent rundt 1800 kroner denne måneden, men sløser absolutt ikke med strøm likevel!

Anonymkode: fa19b...f6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er sommer i stua nå.

Ja, men så varmt som det er ute nå så bruker den så og si ikke noe strøm. Den bruker mere strøm når det blir kaldere ute. Jo kaldere det er jo mer strøm bruker den. 

Skrevet

Slo på varmepumpen for et par uker siden. Står fast på 20 grader døgnet rundt. Har fulgt med på forbruket etter jeg satt den på, og jeg merker såvidt noen forskjell. 

Skrevet

Hvor på Østlandet bor dere som har det så kaldt nå? Og har dere veldig dårlig isolerte boliger?

Jeg bor rett utenfor Oslo i en 60-talls leilighet og her er det over 20 grader uten at jeg har noe varme på

Anonymkode: 222ee...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Startet 1 uke siden.

Østlandet her og. 

Men det er jo billigere å bruke varmepumpa dersom du ikke har gratis ved

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er sommer i stua nå.

Ja, strømforbruket går opp.

Det er vel ca 200 kubber på 1000 liter så fem kroner pr kubbe. Fyrer du av fire så har du brukt 20 kroner.

Ser at vi bruker ca 3 kWh i døgnet på varmepumpa (21) grader. Etter strømstøtte kanskje 3 kroner pr kWh. Det vil si 10 kroner døgnet for godt og varmt hus

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor på Østlandet bor dere som har det så kaldt nå? Og har dere veldig dårlig isolerte boliger?

Jeg bor rett utenfor Oslo i en 60-talls leilighet og her er det over 20 grader uten at jeg har noe varme på

Anonymkode: 222ee...48a

Bor i lillestrøm. Bolig fra 90 tallet. Kaldt inne her nå for tida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...