Gjest gjesta Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Nå er jeg helt målløs. Bryteren min til varmekablene har gått i stykker så jeg må ha ny og det er ikke enkelt Elektroforretninger vil nemlig ikke selge meg dette da jeg ikke er autorisert til å innstallere/bytte denne bryteren. Nei, tenk. Jeg er ikke elektriker, men han som skal bytte er! Men jeg får ikke kjøpt Kan tyde på at dersom jeg ikke vil kjøpe elektrikertjenester der så skal jeg f*** meg ikke få kjøpt deler heller.
LilleBille Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 De er vel redd for at du skal installere den selv da. Det er jo mulig at de faktisk ikke har lov til å selge sånne ting som krever installatør til "uatoriserte"
Arkana Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Men hvis han som skal bytte den er elektriker, da har han jo det utstyret han trenger uansett. Jeg skjønner godt at de ikke vil selge slikt, de kan jo ikke vite om du faktisk skal ha en elektriker til å gjøre det eller tukle med det selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Min svigerfar som er elektrikker skaffer alltid delene han trenger hos arbeidsgiver til innkjøpspris. Kan ikke den som skal innstallere dette høre hos sin arbeidsgiver da?
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Elektrikeren jobber med andre ting i dag så han har ikke tilgang på den type utstyr. Uansett så er det utrolig hva folk kan tukle med selv når det gjelder elektriske installasjoner uavhengig av at enkelte ting er vanskelig å få kjøpt. Men det må jo være enhver sitt ansvar å utføre ting på en forsvarlig måte. Stakkars leieboer som fryser Det er nemlig snakk om varmekablene i hele første etasje.
Gjest Melk Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Konkurransetilsynes ser på slike saker for tiden. mange eksempler i håndtverkerbransjen, fordi de samarbeider med diverse elektrikerkjeder/rørleggerkjeder.
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2005 #8 Skrevet 29. november 2005 DU får varme ham litt da... ← Det er en hun. Kanskje jeg burde sende samboer bort
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Selger de ikke sånne brytere på Clas Ohlson, Biltema osv? Sambisen min jobber i elektrogrossist som bare selger til installatører, men han skjønner ikke vitsen når man ifølge han får kjøpt "alt" på nevnte forretninger.
Pasha Skrevet 30. november 2005 #10 Skrevet 30. november 2005 er strengt med sånne el-ting. V har lov å slege brytere, kontakter o.l på jobben men å fortelle om hvordan de tinga fungerer til kundne har vi ikke lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå