Gå til innhold

Masse restegarn

tonebelinda

Anbefalte innlegg

Jeg har strikki ganske mye siste året, og har fått en hel kurv med restegarn. Stort sett ull i alt.

Trenger ideer til å få brukt opp dette restegarnet. Er igjen alt fra 1/2 nøste til 2 nøster av de forskjellige garnene. Forskjellig garn og forskjellige farger. 

Har strikka noen sitteunderlag og tovet de, men er begrenset for hvor mange slike jeg trenger også. 

Ble fint kvitt bomullsgarnet jeg hadde igjen, var ikke så mye av det, men strikka noen fine og tykke grytekluter av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tonebelinda skrev (4 timer siden):

Jeg har strikki ganske mye siste året, og har fått en hel kurv med restegarn. Stort sett ull i alt.

Trenger ideer til å få brukt opp dette restegarnet. Er igjen alt fra 1/2 nøste til 2 nøster av de forskjellige garnene. Forskjellig garn og forskjellige farger. 

Har strikka noen sitteunderlag og tovet de, men er begrenset for hvor mange slike jeg trenger også. 

Ble fint kvitt bomullsgarnet jeg hadde igjen, var ikke så mye av det, men strikka noen fine og tykke grytekluter av det.

Resterillepledd?

Anonymkode: 9d6bb...35f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyluer til fødeavdelinger i Norge eller utlandet.

Barneluer, barnevotter/sokker, dukkeklær som kan gis bort til barnehjem i Øst-Europa. Det er en del organisasjoner som blir svært glad for slike ting, og som sender trailere med utstyr østover. Strikkede smådukker. 

Anonymkode: 12c5b...f96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor strikket jeg forskjellige julekuler av restegarn og nå holder jeg på med å strikke små gresskar. 😄

Anonymkode: 9f774...194

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet mine rester i tynt garn - babyull/tynn alpakka/lammeull/tynt sokkegarn.

Holder på å strikke en haug med pulsvarmere. :)

Noen med fletter, eller litt struktur. Men de fleste bare vrangborder, 2 rett, 1 vrang.

Da passer det fint å strikke på en kant i kontrastfarge, eller noen striper, for å få brukt opp selv bittesmå rester. Er ikke mange gram garn som trengs.

Blir små venninnegaver til jul tenkte jeg - kjekt når vinter og dyr strøm venter på oss.

Anonymkode: 641db...209

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker putetrekk fra boken Villmarksinteriør😊 Sorterer restegarnet sånn at jeg får sånn nogenlunde samme tykkelse. Kjøper ikke innleggspute før trekket er ferdig, siden jeg ikke vet hvor stort det blir😉

Pulsvarmere og leggvarmere har jeg liksom aldri skjønt. Hvem er det som bruker sånne?:klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår også ullsokker! Man kan aldri få nok ullsokker i dette kalde landet. Strikk som gaver, eller strikk til familien din (har du barn er jo ullsokker gull verdt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...