Lolly.h Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 (endret) Hei alle sammen!! Hvilken utdannelse har du, hvilken jobb har du nå og hva tjener du? Trenger å høre litt hvordan de forskjellige yrkene er, gjerne fortell hva som gjør at du enda jobber i feltet eller hvorfor du hater det.🥴🤣 Har du noen venner som tjener overraskende godt i en jobb de liker? Fortell meg gjerne om det! Jeg kjenner en kamerat som tjener 393kr på lager uten fagbrev eller utdanning, helt sykt er jo dobbel så godt betalt som de fleste sykepleiere… Endret 27. september 2022 av Lolly.h 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Samme her null peiling på ka eg skal studere. Gleder meg til å se svar! Anonymkode: 28e80...cf8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Jeg er 30 og lurer på dette fortsatt. Sluttet på forrige studie Anonymkode: a8159...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 30 og lurer på dette fortsatt. Sluttet på forrige studie Anonymkode: a8159...a0e Det er ikke lett, hva er situasjonen din nå? Med jobb osv? Anonymkode: 28e80...cf8
orkide1 Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.59): Det er ikke lett, hva er situasjonen din nå? Med jobb osv? Anonymkode: 28e80...cf8 Jeg sluttet vel mest fordi jeg var syk.. prøvde nytt studie.. det var feil. Nå har jeg permisjon og lurer på om jeg skal tilbake til nr 1. Tenker vel mest at jeg er usikker på studievalget og tviler sånn fordi det er en del angst inne i bildet for å "velge rett". Har reflektert en del rundt dette i det siste.. Jeg tror kanskje jeg må følge magefølelsen, og stole på at jeg faktisk valgte rett første gang. Ingen vet helt om jeg vil bli fornøyd i lengden.. men det er vel bare sånn livet er? Tror kanskje det av og til er lurt å bare hive seg rundt å ta et valg- det er jo bare tiden som kan fortelle om det er rett eller ikke. Det er grunn til å elske og hate alle yrker... dessverre.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 On 9/27/2022 at 3:43 PM, AnonymBruker said: Jeg er 30 og lurer på dette fortsatt. Sluttet på forrige studie Anonymkode: a8159...a0e Er i samme båt. Har veldig lyst å bli grunnskolelærer men jeg hører stadig dritt om yrket. Overalt på nettet er det negativt konnotasjon med lære jobben, samt elever og foreldre som har null respekt for lærere. Mitt andre valg er IT men jeg har ingenting lyst å studere i hjemmebyen min (Kristiansand) og er veldig skeptisk på om jeg kommer til å like sitte jobb. Anonymkode: 3f9d8...caf
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Master i logopedi, tjener rett over 600. Fornøyd med det og trives i jobben. Anonymkode: 9da63...b69
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Jurist i staten, 565K, men er i lønnsforhandlinger der jeg sikter på å gå opp til 600K ila mnd. Er uansett underbetalt om jeg går opp. Anonymkode: a5f7e...a87
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.40): Samme her null peiling på ka eg skal studere. Gleder meg til å se svar! Anonymkode: 28e80...cf8 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.43): Jeg er 30 og lurer på dette fortsatt. Sluttet på forrige studie Anonymkode: a8159...a0e AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.59): Det er ikke lett, hva er situasjonen din nå? Med jobb osv? Anonymkode: 28e80...cf8 orkide1 skrev (1 time siden): Jeg sluttet vel mest fordi jeg var syk.. prøvde nytt studie.. det var feil. Nå har jeg permisjon og lurer på om jeg skal tilbake til nr 1. Tenker vel mest at jeg er usikker på studievalget og tviler sånn fordi det er en del angst inne i bildet for å "velge rett". Har reflektert en del rundt dette i det siste.. Jeg tror kanskje jeg må følge magefølelsen, og stole på at jeg faktisk valgte rett første gang. Ingen vet helt om jeg vil bli fornøyd i lengden.. men det er vel bare sånn livet er? Tror kanskje det av og til er lurt å bare hive seg rundt å ta et valg- det er jo bare tiden som kan fortelle om det er rett eller ikke. Det er grunn til å elske og hate alle yrker... dessverre. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er i samme båt. Har veldig lyst å bli grunnskolelærer men jeg hører stadig dritt om yrket. Overalt på nettet er det negativt konnotasjon med lære jobben, samt elever og foreldre som har null respekt for lærere. Mitt andre valg er IT men jeg har ingenting lyst å studere i hjemmebyen min (Kristiansand) og er veldig skeptisk på om jeg kommer til å like sitte jobb. Anonymkode: 3f9d8...caf Hvordan klarer de fem første svarene å være noe helt annet enn det tråden handler om? Anonymkode: a5f7e...a87 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Har master, jobber ved et universitet som rådgiver, har 550 000 utbetalt med 16 års ansiennitet. Utdanning har ikke lønt seg for min del. Spesielt når jeg sammenligner de kollegaene mine som startet i jobb rett etter videregående, og aldri har måttet betale studielån, de har ansiennitet fra de var 19 og kan gå av med full pensjon når de er et par og seksti. OG de tjener det samme som jeg, for det er alltid de lavtlønte uten utdanning som har blitt løftet i lønnsoppgjørene. Mens jeg må jobbe til jeg blir 70 for å få full pensjon. Det positive er at jeg hadde en herlig studietid, det var så spennende faglig sett og jeg holdt på med mye rart og festet mye, studerte i utlandet og opplevde MYE. Det er også hyggelige kolleger her, og det er en stabil jobb. Anonymkode: ca392...f94 2 1 2
kri.star Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Bachlor i organisasjon og ledelse. Arbeider i dag som cost controller innen olje og gass, Tjener 670.000 (nyansatt). Elsker jobben og karrieren min. Variert arbeidshverdag, gode kollegaer og jeg får virkelig utfordret meg selv daglig. Masse spennende oppgaver, varierte oppgaver. Veldig spennende hvis man er glad i detaljarbeid, klarer å arbeid konsentrert og ha flere tanker i hodet på en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 Driftleder i firma som driver import/mobilproduksjon, grunnlønn 975’ + evt bonus etc. Utdanning: Befalsutdanning fra forsvarer innenfor transport/logistikk, 2 år elektrofag og endel kurs i inn/utland mems jeg har jobbet. Gå for utdanning innen noe som interesserer deg, stå på og vis innitativ på arbeidsplassen og hopp på de mulighetene som byr seg underveis. Å velge utdanning/yrke utfra forhåpning om god lønn tenker jeg er dødfødt. vil absolutt anbefale utdanning i forsvaret, mange muligheter her og du får en bra lederutdanning som gjør deg bra rustet i det sivile etterpå. Anonymkode: b8047...bcc 1
Mille89 Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har master, jobber ved et universitet som rådgiver, har 550 000 utbetalt med 16 års ansiennitet. Utdanning har ikke lønt seg for min del. Spesielt når jeg sammenligner de kollegaene mine som startet i jobb rett etter videregående, og aldri har måttet betale studielån, de har ansiennitet fra de var 19 og kan gå av med full pensjon når de er et par og seksti. OG de tjener det samme som jeg, for det er alltid de lavtlønte uten utdanning som har blitt løftet i lønnsoppgjørene. Mens jeg må jobbe til jeg blir 70 for å få full pensjon. Det positive er at jeg hadde en herlig studietid, det var så spennende faglig sett og jeg holdt på med mye rart og festet mye, studerte i utlandet og opplevde MYE. Det er også hyggelige kolleger her, og det er en stabil jobb. Anonymkode: ca392...f94 Hvilken utdanning har du? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har master, jobber ved et universitet som rådgiver, har 550 000 utbetalt med 16 års ansiennitet. Utdanning har ikke lønt seg for min del. Spesielt når jeg sammenligner de kollegaene mine som startet i jobb rett etter videregående, og aldri har måttet betale studielån, de har ansiennitet fra de var 19 og kan gå av med full pensjon når de er et par og seksti. OG de tjener det samme som jeg, for det er alltid de lavtlønte uten utdanning som har blitt løftet i lønnsoppgjørene. Mens jeg må jobbe til jeg blir 70 for å få full pensjon. Det positive er at jeg hadde en herlig studietid, det var så spennende faglig sett og jeg holdt på med mye rart og festet mye, studerte i utlandet og opplevde MYE. Det er også hyggelige kolleger her, og det er en stabil jobb. Anonymkode: ca392...f94 Det er jo din egen skyld at du ikke byttet jobb for lenge siden da eller ber om lønnsøkning. Gjør du ikke noe av det, så får du heller ikke høyere lønn. Anonymkode: a5f7e...a87 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Jobber som finansrådgiver I bank, 600 000 kr I fastlønn + overtid og noe bonus. Anonymkode: 6521b...6be
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Master i engelsk, arbeidsledig, tjener ingenting. Anonymkode: e3e6f...1ac
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 - Vernepleier timelønn 253,58 kr. - Har jobben siden jeg trenger en inntekt. Blir nok å omskolere meg etterhvert helsevesenet er det mye dårlig arbeidsmiljø (drama/baksnakking), dårlig lønn og en følelse av å nesten aldri få fri.(stadig forespørsel om å ta ekstra vakter grunnet krise) Anonymkode: 367b3...b9e 1 1
Peterpan91 Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: - Vernepleier timelønn 253,58 kr. - Har jobben siden jeg trenger en inntekt. Blir nok å omskolere meg etterhvert helsevesenet er det mye dårlig arbeidsmiljø (drama/baksnakking), dårlig lønn og en følelse av å nesten aldri få fri.(stadig forespørsel om å ta ekstra vakter grunnet krise) Anonymkode: 367b3...b9e Det er tragisk at det er på den måten. Dere gjør en så utrolig viktig jobb. Dere fortjener å bli verdsatt for den jobben dere gjør! 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 580 000, bachelor sykepleie. Dagtid, +noe overtidsbetaling(om det er nødvendig). Anonymkode: 26b5a...709
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: 580 000, bachelor sykepleie. Dagtid, +noe overtidsbetaling(om det er nødvendig). Anonymkode: 26b5a...709 Ansenitet? Anonymkode: fd3f0...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå